Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات صندوق بین‌المللی پول عقیده دارند با این طرح 9 تریلیون دلار تا 2025 به خاطر از سرگیری سریع‌تر فعالیت‌های اقتصادی به اقتصاد جهان تزریق می‌شود. کشورهای ثروتمند بیش از دیگران از این طرح سود می‌برند.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از الجزیره، صندوق بین‌المللی پول در روز جمعه از یک پیشنهاد 50 میلیارد دلاری برای پایان دادن به همه‌گیری ویروس کرونا از طریق واکسینه کردن حداقل 40 درصد جمعیت جهان تا پایان 2021 و 60 درصد جمعیت تا نیمه اول 2022 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقامات صندوق بین‌المللی پول عقیده دارند با این طرح 9 تریلیون دلار تا 2025 به خاطر از سرگیری سریع‌تر فعالیت‌های اقتصادی به اقتصاد جهان تزریق می‌شود. کشورهای ثروتمند بیش از دیگران از این طرح سود می‌برند.

بحران کرونا جان بیش از 3.5 میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته و طبق گفته صندوق بین المللی پول، دورنمای بسیار نابرابری برای سلامت مردم در 2022 پیش روست که مخاطرات شدیدی برای جهان دارد.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، در اجلاسی به میزبانی کمیسیون اروپا و اقتصادهای بزرگ گروه 20 گفت به نفع کشورهای ثروتمند است که کمک‌های خود را برای اطمینان از روند سریع‌تر پایان کرونا افزایش دهند.

وی اظهار داشت:«کشورهای پیشرفته‌ای که از آنها خواسته شده بیشترین مشارکت را در این راه داشته باشند، مسلماً بالاترین سود را از سرمایه‌گذاری عمومی در تاریخ مدرن می‌برند و 40 درصد رشد تولید ناخالص داخلی و یک تریلیون دلار درآمد مالیاتی خواهند داشت».

اجرای این طرح صندوق بین المللی پول 50 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت که 35 میلیارد دلار آن کمک‌های کشورهای ثروتمند و اهدا کنندگان خصوصی خواهد بود و 15 میلیارد دلار بعدی توسط دولت‌های ملی با استفاده از از وامهای کم‌بهره یا بدون بهره از طرف بانک‌های توسعه چند جانبه تامین می‌شود.

این طرح طرح شامل تامین مالی مستقیم، اهدای واکسن و اطمینان از جریان آزاد مواد اولیه و واکسن‌های ساخته شده از مرزها و همچنین 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای متنوع کردن و افزایش ظرفیت تولید جهانی واکسن می‌شود.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول پول نیوز کرونا اقتصاد جهانی واکسن کرونا صندوق بین المللی پول کشورهای ثروتمند میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟