Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بر حمایت همه جانبه قوه قضاییه از فعالان محیط زیست تأکید کرد و به منظور حل مشکلات این حوزه مقرر کرد تا کارگروهی ویژه مشکلات موجود را بررسی و نتیجه را به شورای حفظ حقوق بیت المال استان چهارمحال و بختیاری ارائه کند. خبرگزاری میزان - احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در بازدید از منطقه حفاظت شده تنگ صیاد شهرکرد بر ضرورت حمایت قانونی از محیط زیست تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: محیط زیست تنها شامل گیاهان و جانوران نمی‌شود؛ بلکه حوزه‌های آب، خاک و هوا را نیز که مستقیماً در زندگی انسان‌ها تأثیر گذارند در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به ارزش مناطق حفاظت شده و لزوم صیانت از گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی، نگهبانی مستمر و دقیق از این مناطق و جلوگیری از ورود و دست درازی افراد سودجو و متخلف را به محیط زیست بسیار ضروری دانست.   بیشتر بخوانید: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند همکاری مردم و مسئولان است بهرامی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی فعالان حوزه محیط زیست، بر حمایت همه جانبه قوه قضاییه از آن‌ها تأکید و به منظور حل مشکلات این حوزه مقرر کرد کارگروهی ویژه مشکلات موجود را بررسی نتیجه را به شورای حفظ حقوق بیت المال استان چهارمحال و بختیاری ارائه تا راهکار‌های لازم در خصوص آن پیش بینی و تدوین شود.

در این بازدید، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منطقه تنگ صیاد و گونه‌های گیاهی و جانوری موجود در آن، از حمایت و تعامل دستگاه قضایی استان چهارمحال و بختیاری با اداره محیط زیست قدردانی کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری چهارمحال و بختیاری محیط زیست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری چهارمحال و بختیاری محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک» اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری‌های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و گفت: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد