Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی که آمارهای کلی بیانگر نزولی شدن پیک‌ چهارم در کشور است که ویروس منحوس همچنان خزنده در حال گسترش محدوده عملکرد خود گام برمی‌دارد و در این راستا مرکز واکسیناسیون خودرویی در شهرستان بیرجند راه اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، هر چند شاخص‌های مربوط به همه‌گیری کرونا به‌ ویژه در پیک‌ چهارم سیر نزولی با شیب ملایمی را نشان می‌دهند اما با نیم نگاهی دقیق به روند فعالیت ویروس منحوس در یک هفته گذشته با توجه به دوره نهفتگی در بیماران احتمالی نشان می‌دهد کاملاً زیرپوستی سیر صعودی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت آماری در دوره‌های کوتاه‌تر از یک هفته و مقایسه روزانه در جداول همه بیانگیر کاهشی شدن شاخص‌ها هستند که این آمارها می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های انجام شده از سوی مسئولان شناخته شود.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید دارند نباید با کاهشی شدن آمارها در دوره‌های کوتاه مدت واقعیت و رفتارهای ویروس منحوس را فراموش کنیم چون دوره‌های شناسایی شده از فراز و فرودهای مربوط به ویروس کرونا با جهش‌هایی که به خود دیده تاکیدی بر این مدعا است که آمارهای یک هفته‌ای و دو هفته‌ای می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری از شرایط موجود و سیاست‌گذاری‌های مورد نیاز ارائه کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان نداشتیم و مجموع فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی در حال حاضر 888 نفر است.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: در 24 ساعت گذشته 188 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع 52 بیمار جدید شامل 10 بستری و 42 سرپایی شناسایی شدند.

مهدی‌زاده افزود: از این تعداد 20 مورد از بیرجند، 16 مورد از قاین، 5 مورد از زیرکوه، از شهرستان‌های بشرویه، سرایان، خوسف، نهبندان و سربیشه و هر کدام یک مورد و از شهرستان‌ فردوس 4 مورد و طبس دو مورد جدید مبتلا به کرونا گزارش شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر 204 بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 86 نفر کرونا مثبت هستند که از این تعداد 9 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 5 نفر نامساعد است.

  اجرای نوبت‌دهی هوشمند واکسیناسیون برای گروه سنی بالای 70 سال  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری از پوشش 2.62 درصدی واکسیناسیون کرونا در  جمعیت مورد هدف بالای 16 سال کشور خبر داد و گفت: این آمار در خراسان جنوبی در جمعیت هدف 3.32 درصد است.

کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا با جهش سه‌گانه در انگلیس میزان بستری‌های کرونایی در قزوین به پایین‌ترین حد رسید تولید انبوه واکسن داخلی کرونا تا اوایل شهریور/ تا مهرماه 50 درصد جامعه واکسیناسیون می شوند

محمد دهقانی با بیان اینکه 4 مرکز تجمعیی در شهرستان‌های استان راه اندازی شده که این مرکز در بیرجند از هفته گذشته در حال فعالیت است گفت :در شهرستان‌های طبس، فردوس و قاین هم این مراکز آماده شده که در شهرستان طبس روز پنجشنبه تزریق واکسن را شروع کردند و در شهرستان‌های فردوس و قاین از امروز این مراکز  واکسیناسیون را آغاز کردند.

وی از راه اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی در روز‌های آینده در بیرجند خبر داد و گفت: با دریافت 21 هزار و 960 دز واکسن جدید مجموع کل واکسن‌های دریافتی استان به 54 هزار 506 دز رسیده است.

  مرحله دوم واکسیناسیون 27 نفر از پاکبانان شهرداری بیرجند انجام شد  

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز گفت: 31 نفر از پاکبانان شهرداری بیرجند مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردند که از این تعداد 27 نفر مرحله دوم واکسن را دریافت کردند و 4 نفر دیگر این واکسن را فردا تزریق می کنند.

محمدزاده افزود: همچنین 9 نفر غسال که در آرامستان بیرجند مشغول فعالیت هستند دو مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده و  اسامی سایر پاکبانان شهر و رانندگان حمل و نقل درون شهری برای واکسیناسیون کرونا به مرکز بهداشت شهرستان معرفی شده‌اند.

  در حال حاضر شهر قرمزی در استان نداریم  

استاندار خراسان جنوبی نیز ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن تشکر از اقدامات کلیه دستگاه‌های اجرایی، مردم و اصناف در راستای مدیریت بیماری اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ بندی‌هایی که صورت گرفته در حال حاضر شهر قرمزی در استان نداریم.

حمید ملانوری ادامه داد: شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان به رنگ نارنجی و شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه، درمیان، خوسف و سرایان به رنگ زرد هستند و  بر اساس این رنگ بندی‌ها، تغییراتی نیز در محدودیت‌های قبلی اعمال می شود.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با عنایت به آخرین مصوبات، نماز جمعه در هر شرایط رنگ بندی برگزار می شود و برگزاری نماز در فضای باز و با حضور 75 نفر در شهرهای قرمز و 100 نفر در شهرهای نارنجی از الزاماتی است که باید مدنظر باشد.

ملانوری با تأکید بر آسیب‌هایی که  بیماری کرونا به واحدهای صنفی و تولیدی وارد کرده، اظهار داشت: همان گونه که قبل از این هم تأکید شده، همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها مکلف هستند، ماسک‌های مورد نیاز خود را از واحدهای تولیدی داخل استان تأمین کنند.

استاندار  خراسان جنوبی با اشاره به گزارش ارائه شده از وضعیت استفاده از ماسک در استان گفت: رعایت ضوابط بهداشتی و افزایش آمار استفاده از ماسک ، سیر نزولی بیماری را در استان به همراه داشته است و همه باید کمک کنیم تا این سیر نزولی شتاب بگیرد و بتوانیم انتخابات را در کمال صحت و سلامت برگزار کنیم.

ملانوری با بیان این که نامزدها و ستادهای انتخاباتی هم شیوه نامه‌ها را رعایت کنند، اظهار داشت: برگزاری هر گونه تجمعی در فضای بسته برای نامزدها ممنوع است و هر چه فضا سالم تر باشد، انتخابات باشکوه تر و با مشارکت بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/253/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی حال حاضر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

 محمدمهدی سجادی بیان کرد: از روز گذشته و با شروع بارش‌ها در مرکز و جنوب استان از جمله شهرستان زرآباد، ۴۰ تیم عملیاتی از سراسر استان آماده‌باش شدند و کارهای امدادرسانی را انجام دادند.

وی افزود: باتوجه‌به سطح بالای بارندگی‌ها، امکان دقیق ارزیابی آمارها ممکن نیست؛ اما از ساعاتی قبل ارزیابی مختصری از شهرستان‌های زرآباد و کنارک انجام شده است؛ اما از فردا صبح، ارزیابی کلی در استان آغاز می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون مورد خاصی گزارش نشده است و بیشترین موارد ریزش آب بوده که هماهنگی‌های لازم دراین‌خصوص در حال انجام‌شدن است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خاطرنشان کرد: ۱۲۰ امدادگر از استان فارس و یزد به استان اعزام شدند و کارهای لازم را انجام می‌دهند.

سجادی با اشاره به اینکه بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان در کنارک فرود آمده و در حال انجام کارهای امدادی است، خاطرنشان کرد: حدود ساعاتی پیش یک مادر باردار توسط بالگردهای هلال‌احمر تحویل مراکز بهداشت اورژانس کنارک شد.

وی در پایان از مردم خواست تا از رفتن به بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند؛ چراکه به‌شدت خطرناک است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • تنها خودرویی که سیلاب را شکست داد ! | تصاویر
  • رژه خودرویی نیروی انتظامی و یگان ویژه کرمانشاه در روز ارتش