Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان گفت: به مناسبت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر یکهزار و ۳۵۰ برنامه در استان برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، سرهنگ بهزاد کاظمی ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: تقارن پیروزی مقاومت در فلسطین با سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر را به فال نیک می‌گیریم و این نشان دهنده الگوگیری ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان  از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: در اتفاقی که امروز در فلسطین رخ داد همگان همدلی و انسجام همه گروه های مقاومت فلسطینی را دیدند و همه امکانات خود را به میدان آورده بودند و خداوند هم از این ملت پشتیبانی کرد؛ همانطور که در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر این اتفاق رخ داده بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان افزود: آتش بس بدون قید و شرط و یک طرفه از سوی رژیم صهیونیستی، شکست بی سابقه و مفتضحانه‌ای برای این رژیم غاصب است. این  جنگ 12 روزه و نمایش قدرت گروه‌های مقاومت، سرآغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال به جای اینکه ستادهای جداگانه ای برای مناسبت های دفاع مقدس تشکیل شود، ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به ایجاد ستاد دائمی مناسبت‌های ملی و دفاع مقدس کرد و در استان هم 14 کارگروه تشکیل دادیم که 39 برنامه اصلی در این زمینه تهیه شده است.

رزمندگان استان خراسان جنوبی در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش مهمی داشتندپیروزی مقاومت اسلامی در یمن و فلسطین ثمره خون شهدای فتح خرمشهر استنقش استان مرکزی در آزادسازی خرمشهر تبیین می‌شود

کاظمی عنوان داشت: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر که به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده  یکهزار و 350 برنامه متنوع پیش بینی شده که حدود یکهزار برنامه در سطح مساجد و پایگاه های مقاومت برگزار می شود.

وی با اشاره به برخی از این برنامه ها گفت:  رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی تعدادی از رزمندگان استان، رونمایی از کتاب نقش شهرداری گرگان در دوران دفاع مقدس، رونمایی از فیلمنامه با موضوع دفاع مقدس با عنوان "ضربدر سفید"، برپایی نمایشگاه ها و مسابقات فرهنگی مختلف، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، ساخت مستند سردار شهید نقی صلبی با عنوان " پرتو شمس" ، تهیه کلیپ و نماهنگ و پخش ان در فضای مجازی و غیره است.

کاظمی با بیان اینکه در برگزاری برنامه های امسال از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده می شود، افزود: بیان خاطرات دوران دفاع مقدس با محوریت فتح خرمشهر در سامانه شاد، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سوم خرداد، تولید محتوا با موضوع دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه عکس و نمایشگاه های کتاب از دیگر این برنامه خواهد بود.

وی اظهار داشت: در روزهای پیش رو از تندیس شهدای فرهنگی استان رونمایی می شود. ویزیت رایگان در قالب طرح شهید شوشتری در مناطق کمتر برخوردار و همچنین اعزام گروه های جهادی تخصصی در بخش کشاورزی، تداوم رزمایش کمک مومنانه و اعلام فراخواگ دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

وی فتح خرمشهر را باتوجه به شرایط جنگ، یک معجزه دانست و گفت: کشورهای غربی و عربی از رژیم بعث عراق هم در زمینه تهیه انواع سلاح ها و راهبردها و غیره پشتیبانی می کردند تا ملت ایران نتواند در مقابل استکبار ایستادگی کند اما ملت ما ایمان به خدا، از خودگذشتگی و ایثار مردم و رزمندگان را داشت و دشمن را شکست داد.

وی به چهارم خرداد، روز دزفول هم اشاره کرد و بیان داشت: نباید از این روز مهم غفلت کنیم. دزفول در دوران دفاع مقدس بیش از 200 بار از سوی بعثی ها موشک باران شد اما مردم این شهر در صحنه ماندند و استقامت کردند.

انتهای پیام/582/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سالروز فتح خرمشهر برگزار می شود دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم

شهید حاج رضا چراغی فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۶۲ در فکه به شهادت رسید. روایتی از زندگی این شهید بزرگوار را از زبان برادر و همرزمانش می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تکمیل و بهسازی اردوگاه شهید مهدی باکری نیازمند توجه ویژه است
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم
  • برنامه هیأت‌های مذهبی به مناسبت سالروز تخریب بقیع اعلام شد
  • حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است
  • پخش «سرزمین شعر» با محور مقاومت زنان و کودکان غزه
  • ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی انبار دخانیات
  • پیام استاندار یزد در پی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به تجاوز رژیم منفور صهیونیستی