Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:31:37 GMT

آغاز ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در گیلان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۸۳۵۲

آغاز ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان از امروز آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

محمد رحمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت ثبت‌نام دانش‌آموزان در فضایی امن اظهار کرد: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به سامانه «سیدا» از درگاه «پادا» به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

pada.medu.ir ثبت‌نام فرزندان خود را انجام دهند.

وی افزود: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند مدارک مورد نیاز ثبت‌نام دانش‌آموزان را در این سامانه بارگذاری کنند و نیاز به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست. سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید۱۹ از ویژگی‌های ثبت‌نام امسال است.

وی با بیان شرایط سنی ثبت‌نام در پایه اول و پیش دبستانی گفت: دانش‌آموزان چهار سال تمام در پیش دبستانی یک و دانش‌آموزان پنج سال تمام در پیش دبستانی ثبت‌نام خواهند شد و دانش‌آموزان شش سال تمام هم وارد کلاس اول می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ممنوعیت دریافت هرگونه وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی تصریح کرد: حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه حائز اهمیت است بنابراین برگزاری هرگونه آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است و ثبت‌نام تنها بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش‌آموز انجام خواهد شد.

رحمتی با اشاره به غیر حضوری شدن ثبت‌نام مدارس خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان از تجمع خانواده‌ها در مدارس خودداری خواهد شد. 

وی افزود: دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی بعد از اعلام نتایج امتحانات می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان درباره نحوه سنجش سلامت دانش‌آموزان بیان کرد: کلاس اولی‌ها قبل از ثبت‌نام قطعی باید سنجش سلامت خود را انجام دهند که این سنجش از هفته دوم خرداد در پایگاه‌های سنجشی که از طرف مدرسه معرفی خواهد شد، انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ سال گذشته ۳۳ هزار و ۱۵۴ دانش آموز پایه اولی در گیلان ثبت‌نام کردند. در حال حاضر نیز ۱۹۴ هزار و ۱۲۹ نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ثبت نام دانش آموزان در مدرسه آموزش و پرورش دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر