Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان بهره وری ایران در گفت و گویی در کلاب هاوس اظهار کرد: برای رسیدن به عدد شاخص در برنامه‌های توسعه باید تلاش کرد و تحقق این امر نیازمند عزم ملی است.

او ادامه داد: در یک نظام اداری که با اصول بهره وری بیگانه است نمی‌توان انتظار داشت که با شاخص‌های بهره ورانه اهداف خود را تعقیب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین نظامی همچنان به سمت نظام منابع محوری حرکت می‌کند.

او افزود: امروز تمام بند‌های بخش‌های بهره وری کامل شده و آماده تقدیم به بخش‌های بالادستی است. بهره وری یک امر بلندمدت است و در کوتاه مدت پاسخگو نیست. در جریان هستید که برای پوشش کمبودها، شبکه ملی بهره وری ایجاد شد.

پهلوانی تصریح کرد: باید این نوید را بدهم که از این پس پروژه‌های ملی بهره وری به صورت پروژه‌های ویژه که توسط APO راهبری می‌شوند، اجرا خواهد شد. دبیر کل این سازمان به شدت حمایت کرد و پیشنهاد‌های جالبی را نیز ارائه داد. حتی پیشنهاد کرد تا برای آشنایی کودکان دبستانی بسته‌ای آماده کنیم.

این مقام مسئول اشاره کرد: برای اعطای جایزه به دستگاه‌ها و نهادها، سطح نشان ملی را تعریف کردیم که در سه سطح، نشان به موفق‌ترین‌های برنامه ملی اعطا می‌شود. در حوزه تحقیق، مقاله پایان نامه و کتاب، همچنین در حوزه ترویج، مدرسین و مروجین و همینطور در سطح اجرایی دستگاه‌ها و پروژه‌ها در سطح ملی نشان ملی و در سطح‌های پایین‌تر لوح اعطا خواهد شد.

او افزود: امیدواریم که دولت‌های بعد رویه مشخصی را در حوزه بهره وری در برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهند و صرفا به ارزش افزوده اکتفا نکنند. متاسفانه، نگاه بالادستی‌ها نسبت به بهره وری بیگانه است. ۲۱ کشور عضو APO همگی زیر نظر دولت هستند. اما سه کشور از این تعداد غیر دولتی اند و بسیار عملکرد قوی و مثبتی دارند مانند کره.

برنامه‌های ما پیوست بهره وری ندارد

در ادامه حمید کلانتری مدیرعامل انجمن بهره وری ایران اظهار کرد: متاسفانه برنامه‌های ما پیوست بهره وری ندارد. از بین ۱۹۰ کشور در جهان، ۱۶۰ امین کشور در شدت انرژی هستیم.

او ادامه داد: برای ارتقای بهره وری در کشور در قدم اول باید رئیس جمهور و وزرا بر بهره وری نظارت داشته باشند تا نتایج خوبی را کسب کنیم.

او افزود: در سطح سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نیازمند اصلاح ساختار‌ها و اصلاح به سمت تنظیم گری هستیم و نه تصدی گری دولت.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: همه کارکنان باید حداقل دانش را در زمینه بهره وری داشته باشند؛ بنابراین برای استقرار چرخه بهره وری و چابک سازی دولت باید تمام کارکنان از حداقل آموزش‌های لازم در زمینه بهره وری برخوردار باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره وری شبکه ملی بهره وری بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور،  این نهاد پس از ارائه گزارش دارو، گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.

موضوعاتی مثل مجوز‌های خاص، تعارض منافع و بزرگ نمایی تحریم از مهمترین چالش‌های پیش رو در این حوزه است که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت و مصوبات سفر رئیس جمهور