Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت سیستان و بلوچستان، رضا عباسی اظهار کرد: از اول خردادماه ۱۴۰۰ تمامی مراکز جامع خدمات سلامت روستایی از تجویز نسخ در دفاتر بیمه شدگان صندوق روستایی خودداری کرده و خدمات تجویزی از طریق پرینت کاغذی سامانه سطح یک وزارت بهداشت صادر می گردد و در اختیار بیمه شدگان جهت دریافت خدمت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عباسی افزود: در صورت عدم امکان درج الکترونیکی نسخه بیمه شدگان در سامانه های مورد اشاره می بایست نسخ بیمه شدگان صندوق بیمه روستایی در سر برگ مراکز ممهور به مهر پزشک خانواده ،ماما ، دندانپزشک درج و در اختیار بیمه شدگان جهت دریافت خدمت قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: اجرای فرایند نسخه پیچی الکترونیک نیز در سطح یک توسط شبکه های بهداشت درمان در{ داروخانه ها و پاراکلینیک } با فراهم شدن امکانات زیرساخت‌های لازم نسخه پیچی ظرف مدت یک ماه از اول تیرماه آغاز شود. 

 مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان بیان کرد: در صورتی که فرایندهای نسخه پیچی الکترونیک آماده نشده باشد پرینت نسخ تجویزی در سامانه های سطح یک در اختیار بیمه شده برای دریافت خدمت قرار گیرد و درج کد ملی بیمه شده و مهر پزشک و مراکز در پرینت اخذ شده الزامی است.

عباسی ادامه داد: تمامی نسخه تجویزی که به علت عدم فراهم بودن امکانات نسخه نویسی الکترونیک در سربرگ مراکز تجویز گردیده است نسخه پیچی توسط موسسات طرف قرارداد می بایست بر اساس اطلاعات مندرج در سربرگ مربوطه با درج کد ملی بیمه شده ممهور به مهر پزشک و مرکز صورت گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فراهم نمودن امکانات تبادل الکترونیک اطلاعات برای ارجاع روستاییان به مراکز تخصصی و فوق تخصصی از اول خرداد می‌بایست از برگه های موجود در دفترچه بیمه شدگان روستایی و یا فرم ارجاع استفاده گردد و پزشکان فرم ارجاع را تکمیل و در اختیار بیمه شدگان جهت دریافت خدمت به سطح تخصصی و فوق تخصصی قرار دهند.

 وی بیان کرد: در صورت عدم دسترسی مراکز به فرم ارجاع جهت ارجاع بیماران به مراکز تخصصی می بایست در سربرگ موارد مورد نیاز از جمله نام و نام خانوادگی بیمار کد ملی کد ارجاع تاریخ ارجاع تشخیص احتمالی ارجاع به نوع تخصصی تاریخ و مهر و امضا پزشک مرکز و مهر شناسایی مرکز درج و در اختیار بیمه شده قرار می گیرد. 

عباسی افزود: پزشکان متخصص  و فوق تخصص تا زمان فراهم شدن بستر ارائه خدمات الکترونیک خدمات مورد نظر را در دفاتر بیمه و یا سربرگ خود همراه با کد ارجاع ثبت نمایند و پزشکان محترم فرم ارجاع وارده از سطح یک را نزد خود نگه داشته و جهت ارائه اسناد در موعد مقرر به بیمه سلامت تحویل نمایند. 

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: جهت دریافت خدمات دارو پاراکلینیک تجویزی  توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص تا فراهم شدن بستر الکترونیک جهت نسخه پیچی ارائه خدمت به بیمه شده از طریق نسخه تجویزی در دفترچه یا سربرگ پزشک متخصص و فوق تخصص صورت پذیرد.

 وی گفت: مراکز دولتی یا خصوصی که امکان نسخه نویسی الکترونیک را در سامانه های نسخه نویسی بیمه سلامت دارند می‌توانند از تاریخ ۱ خرداد ۱۴۰۰ نسبت به نسخه نویسی در سامانه برای بیمه شدگان اقدام نمایند.

 عباسی همچنین اضافه کرد: دانشگاههای علوم پزشکی و اداره کل بیمه سلامت استان با هماهنگی و برنامه‌ریزی نسبت به اطلاع رسانی حذف  تدریجی دفترچه صندوق روستاییان همچنین به داروخانه‌ها بخش خصوصی و موسسات درمانی و شبکه ها ی بهداشت و تمامی داروخانه‌ها و پزشکان عمومی و پزشکان متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی و خصوصی پیرامون چگونگی حذف دفترچه و فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و نظام ارجاع اطلاع رسانی کنند. 

عباسی افزود: در استان بیش یک میلیون ۵۱۳ هزارنفر روستای تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات درمانی را دربیش از ۲۲۵ مراکز جامع خدمات سلامت روستایی طرف قرارداد با بیمه سلامت دریافت می کنند.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به برنامه زمانبندی حذف دفترچه های بیمه سلامت در سال 1400 ،از اول اردیبهشت دفترچه های صندوق بیمه سلامت همگانی حذف گردید و از اول خرداد دفترچه های بیمه سلامت در صندوق روستاییان و از اول تیر ماه نیز دفترچه‌های صندوقهای کارکنان دولت ،سایر اقشار و بیمه ایرانیان متوقف و چاپ نمی شود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت بیمه سیستان و بلوچستان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی

روح الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت درمان دارای ۱۲ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال در ۳ بیمارستان، یک پلی کلینیک و ۸ درمانگاه است و در این آزمایشگاه‌ها ۶۰ نیروی متخصص در رشته‌های علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

وی افزود: در سال گذشته در بخش بستری و سرپایی برای حدود ۳۳۰ هزار مراجعه بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت تشخیص طبی در آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان ارائه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مرکزی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص مولکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و برخی تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است.

وی افزود: چنانچه به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

سهرابی بیان کرد: آزمایش‌های تشخیص طبی در ۹ مرکز درمانگاهی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در ۳ بیمارستان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۹۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد هستیم که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

کد خبر 6086749

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد