Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازارماهی فروشان قدیم بندرعباس به صنعتگران صنایع دستی واگذار می شود نحوه واگذاری غرفه ها به صنعتگران صنایع دستی باید تعیین تکلیف شود با دستور استاندار هرمزگان، بازار قدیم ماهی فروشان بندرعباس طی یک ماه راه اندازی و در اختیار صنعتگران آسیب دیده از سانحه آتش سوزی در معبد هندوها قرار می گیرد.

به گزارش خبر گزاری برنُا در هرمزگان، در نشستی که امروز شنبه به ریاست فریدون همتی و با حضور رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از صنعتگران آسیب‌دیده از آتش‌سوزی بازارچه صنایع‌دستی معبد هندوها برگزار شد،  مشکلات صنعتگران آسیب دیده از سانحه آتش سوزی معبد هندوها مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به تصمیمات این نشست،گفت: بازار ماهی‌فروشان قدیم بندرعباس ظرف مدت یک ماه باید راه‌اندازی و در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی قرار گیرد.

همتی افزود: 20 غرفه از این بازارچه در اختیار صنعتگران صنایع‌دستی آسیب‌دیده از آتش‌سوزی معبد هندوها قرار می گیرد و بقیه غرفه‌های این بازارچه به صنعتگران معرفی‌شده از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان واگذار می‌شود.

شایان ذکر است، بازارچه صنایع‌دستی در ضلع شرقی معبد هندوها، ۲۷ اردیبهشت سال گذشته دچار حریق شد و این حادثه زمانی اتفاق افتاد که بازارچه تعطیل بوده و فعالیتی در آن جریان نبوده است.

امروز با دستور استاندار هرمزگان مقرر شد به موازات راه اندازی این بازارچه، نحوه واگذاری غرفه ها به صنعتگران توسط معاونت عمرانی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین تکلیف شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعتگران صنایع دستی بازارچه صنایع دستی صنعتگران آسیب دیده صنعتگران صنایع دستی معبد هندوها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی در مازندران

به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، با اشاره به برپایی ۳۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در این استان، گفت: این بازارچه‌ها از تاریخ ۲۶ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و برخی تا عید سعید فطر ادامه دارد.   حسین ایزدی، افزود: بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی استان با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری‌ها، انجمن‌های صنایع‌دستی، فرمانداری‌ها وصنعت‌گران صنایع‌دستی در پایگاه‌های میراث جهانی، مراکز گردشگری، بازار‌ها وخیابان‌های پرتردد سراسر استان در حال برگزاری است و مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است. او تصریح کرد: از مجموع ۷۱۰ غرفه صنایع‌دستی برپا شده در سراسر استان تا چهار فروردین ماه جاری، ۱۲۲هزار و ۱۲۸ بازدیدکننده داشت و بیش از ۵ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه صنایع‌دستی مازندران رقم خورد.ایزدی با اشاره به نمایشگاه ملی نوشهر با ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی اظهار کرد: بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی مربوط به چهارم فروردین و بازارچه ملی صنایع‌دستی نوشهر است.او با بیان اینکه بازارچه‌های شهر‌های چالوس، آمل و بابلسر به ترتیب در مقام دوم، سوم و چهارم فروش صنایع‌دستی در مازندران قرار دارند، یادآور شد: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در قالب نمایشگاه و بازارچه فروش تقریبا در سراسر استان باعث شد تا هم زمینه دسترسی گردشگران به این محصولات فراهم شود و هم فرصت بازاریابی و عرضه مستقیم کالا برای هنرمندان و صنعتگران به وجود بیاید.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که نمایشگاه صنایع‌دستی امسال در مازندران به یک جاذبه تبدیل شده است گفت: بازاریابی برای هنرمندان به عنوان یکی از شیوه‌های حمایتی در قالب برپایی نمایشگاه و بازارچه فروش همواره در دستور کار معاونت صنایع‌دستی مازندران، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند
  • برپایی ۱۸ غرفه نوروزی صنایع دستی در قصرشیرین
  • افتتاح بازارچه موقت صنایع‌ دستی در بوستان ملل ساری
  • ارائه ۱۲غرفه رایگان صنایع دستی به صنعتگران بابلی در ایام نوروز
  • تخفیف ۲۰ درصدی صنایع‌دستی در بازارچه‌های نوروزی کرمانشاه
  • برگزاری بازارچه صنایع دستی و کتاب و سوغات نوروزی در هندیجان
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان
  • فروش نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی در مازندران
  • فروش بیش از ۵۲ میلیارد ریال صنایع‌ دستی در مازندران
  • فروش ۶ میلیاردی صنایع‌دستی فارس از بازارچه‌های نوروزی