Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سوم خرداد میراث پدرانی است که همراه فرزندان خود، حماسه دوم خرداد را آفریدند و نباید در افکار عمومی سوم خرداد را در برابر دوم خرداد قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره مناسبت‌های دوم و سوم خردادماه اظهار کرد: ربع قرن از دوم خرداد ۱۳۷۶ و چهار دهه از سوم خرداد سال ۱۳۶۱، سپری شده است و اکثریت جامعه، به ویژه نسل جوان خاطرات روشنی از این مناسبت‌های مهم در ذهن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه دوم خرداد، برای نظام جمهوری اسلامی، یک تولد دوباره بود، افزود: پیش از دوم خرداد، به جز اولین دوره انتخابات رباست جمهوری، جریانات سیاسی و حاکمیت نسبت به انتخاب دولت‌ها، پیش بینی‌های روشنی داشتند و در انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ نمی‌داد اما در این روز برای نخستین‌بار، نامزدی که از حمایت رسانه ملی و نهادهای حاکمیتی برخوردار بود، به موفقیت نرسید و شاید یکی از علل مهم این انتخاب مردم، احساس عمومی از قبل برنده بودن یک نامزد در جامعه بود.

هاشمی تاکید کرد: در دوم خرداد، جامعه با همه عواطف و پیچیدگی‌هایش، خود را نشان داد و به کار بردن تعبیر حماسه دوم خرداد از سوی رهبر انقلاب، نشان داد که تا چه میزان این حضور و مشارکت عمومی در تقویت انقلاب و مردم سالاری دینی نقش ایفا کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نکته مهم در دوم خرداد، اعتماد آحاد جامعه به صندوق‌های رأی بود گفت: نقش خطبه تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی یک هفته قبل از دوم خرداد در حفظ این اعتماد را نباید نادیده گرفت.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز در فاصله چهار هفته تا انتخابات ریاست جمهوری، با فضای سردی مواجه هستیم و نظرسنجی‌های رسمی نشان از مشارکت حدود ۴۰ درصدی جامعه در انتخابات ریاست جمهوری فعلی می‌دهد که امیدواریم تا زمان رأی گیری این مشارکت بالاتر برود.

به گفته رئیس شورای شهر تهران
اگر در دوم خرداد، تردید به سلامت صندوقهای رأی، مانع مشارکت بود، امروز ناامیدی بخشی ازجامعه نسبت به مؤثر بودن صندوق‌های رأی برای حل مشکلاتشان، موجب سرخوردگی و رکود فضای کشور در آستانه انتخابات شده است.

وی یاد آور شد: جامعه باید احساس کند که پیام رأی اکثریت در همه حوزه‌ها و ابعاد عملکرد حاکمیت شنیده می‌شود و می‌توان از طریق صندوق‌های رأی، بر سیاستگذاری کلان و مشکلات داخلی و خارجی ایران تأثیرگذاری داشت.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مهمترین عامل مشارکت عمومی در انتخابات همین احساس اعتماد و امیدواری مردم است که وظیفه دستگاه‌های مسئول به ویژه شورای نگهبان، رسانه ملی و وزارت کشور در این حیطه بسیار خطیر است.

هاشمی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه در آستانه سوم خرداد قرار داریم، گفت: سوم خرداد میراث پدرانی است که همراه فرزندان خود، حماسه دوم خرداد را آفریدند ونباید در افکار عمومی سوم خرداد را در برابر دوم خرداد قرار داد.

هاشمی تصریح کرد: سوم خرداد، حاصل وحدت و یکپارچگی رهبر و جامعه، ارتش و سپاه، سیاست و اقتصاد برای صیانت از ایران بود و امروز که فقر، آسیب‌های اجتماعی، بیکاری، تورم و تحریم ایران را تهدید می‌کند، برای عبور از این تهدیدات بار دیگر به نیازمند همگرایی و هم افزایی در جهت ترمیم آسیب‌ها و شکاف‌های به وجود آمده در اعتماد عمومی یا تعامل جامعه و حاکمیت هستیم.

کد خبر 495470

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران شوراي شهر تهران انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت مردمی دوم خرداد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران رئیس شورای خرداد قرار دوم خرداد سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)

امریکا با رای وتو مانع از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد شد. 12 عضو شورای امنیت رای مثبت و سوئیس و بریتانیا رای ممتنع دادند.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، امریکا روز پنجشنبه با وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت، عملا سازمان ملل را از به رسمیت شناختن کشور فلسطین بازداشت. این قطعنامه عضویت کامل فلسطینیان در این نهاد جهانی را تأیید می‌کرد.

 آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را وتو کرد که راه رای برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد باز می کرد.

این پیش نویس، به مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۹۳ عضو توصیه می‌کرد «دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل متحد پذیرفته شود».

لحظه رای وتو امریکا به طرح عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد

 

 

رابرت وود، معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، به شورا گفت: «ایالات متحده همچنان از راه‌حل دو دولتی به شدت حمایت می‌کند. این رأی مخالفت با حق تشکیل کشور فلسطین را نشان نمی‌دهد، بلکه اذعانی است به این که این امر تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین حاصل خواهد شد.»

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان)، در بیانیه‌ای وتوی آمریکا را «ناعادلانه، غیر اخلاقی و غیرقابل توجیه» خواند.

رياض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل، پس از رأی‌گیری به شورا گفت: «این واقعیت که این قطعنامه تصویب نشد، اراده ما را نمی‌شکند و عزم ما را سست نمی‌کند. ما در تلاش خود متوقف نخواهیم شد.»

تلاش فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل، شش ماه پس از حمله حماس به اسرائيل و متعاقب آن حملات گسترده ارتش اسرائيل به نوار غزه که به کشته شدن بیش از ۳۳ هزار فلسطینی انجامیده صورت می‌گیرد. در عین حال اسرائیل در حال گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری اشغالی است که سازمان ملل آن را غیرقانونی می‌داند.

پس از تصمیم شورای امنیت، اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، از ایالات متحده  امریکا برای وتوی این قطعنامه قدردانی کرد.

گیلعاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز خطاب به ۱۲ عضو شورای امنیت که به پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت داده بودند، گفت: «این بسیار غم‌انگیز است زیرا رأی شما فقط فلسطینیان را جسورتر می‌کند و صلح را تقریبا غیرممکن می‌سازد.»

فلسطین در حال حاضر یک کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل است. 
با این حال پذیرش این کشور برای عضویت کامل در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت و سپس دست‌کم دو سوم مجمع عمومی تایید و نهایی شود. 

یورونیوز نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد مدت‌هاست که در زبان و بیان از چشم‌انداز دو کشور مسلمان و یهودی حمایت می‌کند اما در عین حال اقدام عملی در این چارچوب صورت نمی‌دهد و عملا این اسرائيل است که هر روز بر اشغال خود می‌افزاید و سرزمین‌های فلسطینی بیشتری را تحت تسلط خود در می آورد و با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی عرصه را بر فلسطینی‌ها تنگ‌تر می‌کند. 

عمار بن‌جمعه، نماینده الجزایر در سازمان ملل، پیش از رأی‌گیری استدلال کرد که پذیرش فلسطینیان در سازمان ملل به جای تضعیف راه‌حل دو دولتی، آن را تقویت می‌کند و افزود: «صلح از شمولیت فلسطین حاصل می‌شود، نه از انزوایش.»

حماس در بیانیه‌ای اقدام آمریکا را محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا «از مبارزه مردم فلسطین و حق مشروع آن‌ها برای تعیین سرنوشت خود حمایت کنند.»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پیشتر به شورا گفته بود: «شکست در دستیابی به راه‌حل دو کشوری تنها باعث افزایش تنش‌ها می‌شود و خطر و تهدید را برای افرادی که مدت‌هاست تحت خشونت و تهدید دائمی زندگی می‌کنند ادامه خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وتوی آمریکا به طرح پایان دیپلماتیک اشغالگری اسرائیل در فلسطین فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد فلسطین بار دیگر به عضویت کامل سازمان ملل در نیامد

دیگر خبرها

  • سخت‌گیری لازم برای حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق صورت گیرد
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!