Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت بسیاری از پروژه‌های سیاسی، بشردوستانه و اقتصادی مشترک بین روسیه و اتحادیه اروپا به دلیل تحریم های ضد روسی بروکسل مسدود شدند.

ماریا زاخارووا، در صفحه فیس بوک خود نسبت به ادعا‌های وزیر خارجه اتریش مبنی بر اینکه مسکو علاقه‌ای به گفتگو با اتحادیه اروپا ندارد، نوشت: این درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از پروژه‌های سیاسی،  بشردوستانه و اقتصادی مشترک روسیه و اتحادیه اروپا به دلیل تحریم‌های ضد روسی و سخنان تهاجمی بروکسل مسدود شدند.

اوایل روز شنبه الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش پیش از نشست اتحادیه اروپا ادعا کرد که این اتحادیه  می‌خواهد با روسیه گفتگو کند، اما مسکو علاقه‌ای در این باره نشان نمی دهد. وی همچنین اظهار داشت که اتحادیه اروپا و روسیه باید در بسیاری از مسیر‌ها از آب و هوا تا بخش انرژی با هم همکاری کنند.

شالنبرگ ابراز امیدواری کرد تنش‌ها بین روسیه و اتحادیه اروپا هرچه زودتر پایان یابد و روابط بین دو طرف بهتر شود.

زاخارووا پیشتر اعلام کرده بود که کشور‌های غربی در حال اجرای یک برنامه اطلاعاتی و از پیش طراحی شده برای  مهار فدراسیون روسیه هستند.

چندی پیش، آمریکا تحریم های جدیدی را به دلیل آنچه افزایش حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین و تنش زایی این کشور خوانده، علیه مسکو اعمال کرده است. روسیه در پاسخ به تحریم‌ها و اقدامات تنش‌زای اخیر آمریکا، ده نفر از دیپلمات های آمریکایی را اخراج و هشت نفر از مسئولان این کشور را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت روسیه ماریا زاخارووا اتحادیه اروپا تحریم روسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی نوشت: روزنامه ایزوستیا به نقل از سفارت تهران در مسکو گفت که ایران می‌تواند ظرف چند ماه آینده کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه را بپذیرد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت‌های فنی لازم در حال انجام است، البته اجرای این سامانه زمان بر است. رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که روسیه و ایران به ایجاد روابط اقتصادی قوی‌تر ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، دانشیار دانشگاه مالی در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده است و پتانسیل رشد بیشتر، به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل را دارد.

به گفته وی، آزمایش سیستم میر، جایگزین روسی ویزا و مسترکارت، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز سال جاری در ایران آغاز شود. مسکو در سال ۲۰۲۲ در واکنش به عملیات نظامی خود در اوکراین، از جمله قطع دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی از سوئیفت، ویزا و مسترکارت، تحت تاثیر موجی از تحریم‌ها قرار گرفت. در پاسخ، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم میر داخلی به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

کارشناسان خاطرنشان کردند که اقتصاد ایران علیرغم اینکه دهه‌ها تحت تحریم‌های گسترده بین‌المللی قرار داشت، سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه تهران در مقاومت در برابر فشار خارجی استفاده کند.

تاتیانا موناگان، دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) گفت: اقدام برای راه‌اندازی میر در ایران گامی منطقی به جلو در توسعه همکاری‌های دوجانبه پس از پیوستن تهران به گروه اقتصادی بریکس در سال جاری است.

به گفته کارشناسان، تصمیم برای استفاده از میر در ایران از زمانی که تعدادی از کشور‌های به اصطلاح «دوست» از جمله ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن توسط تحریم‌های ثانویه، محدودیت‌هایی را بر این سیستم اعمال کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد.

کارت‌های میر در حال حاضر به صورت آزاد در آبخازیا، اوستیا و بلاروس پذیرفته می‌شوند و با محدودیت‌های خاصی در ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، کوبا، ونزوئلا و ویتنام قابل استفاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه