Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برای امروز افزایش سرعت وزش باد، وزش تندبادهای لحظه‌ای، گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه بر شدت ناپایداری‌ها افزوده می‌شود و کاهش نسبی دما دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت خطر سقوط اشیا به سبب وزش باد، احتمال جاری شدن روان‌آب و اصابت صاعقه وجود دارد.

چراغپور با اشاره به ماهیت بارش‌های رگباری فصل بهار توصیه کرد: از صعود به ارتفاعات، چرای دام در ارتفاعات و استقرار در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آب و هوا رگبارهای پراکنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری؛ محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بمناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در جمع اصحاب رسانه گفت: هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگروه جهش تولید و ایران قوی» در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از بهمن‌ماه سال گذشته گفت: این طرح با اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌ها در قالب فجرانه با استقبال مطلوب مواجه شد که همچنان ادامه دارد و به‌دنبال تمدید آن هستیم.

مولوی تأکید کرد: در مرحله نخست اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری ۹۷ درصد خانوارها، در مرحله دوم ۹۰ درصد و در مرحله سوم (از ۲۱ فروردین‌ماه سال‌جاری تاکنون) ۱۵۱ هزار خانوار برابر ۶۳ درصد از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی این استان در سالجاری گفت: این تعداد فرصت شغلی از سوی ۳۸ دستگاه اجرایی در مناطق مختلف استان فراهم می‌شود که ۲۵ درصد درصد آن برابر سه هزار و ۲۳۸ فرصت شغلی مختص دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

مولوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی شغل برای بیکاران متقاضی کار و کارفرمایان متقاضیان نیروی کار افزود: چهار هزار نیروی متقاضی کار و ۶۸۰ کارفرمای متقاضی نیروی کار در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد برای ۵۳۴ متقاضی کار مناسب پیدا شده است.

مولوی به فعالیت ۵۵ مرکز کاریابی و مشاوره خدمات کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۳۰ مرکز کاریابی و ۲۵ مرکز مختص مشاوره خدمات کارآفرینی است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱ هزار متقاضی واجد شرایط چهار حوزه مشاغل خانگی، تبصره ۱۶، مشاغل روستایی و عشایری یادآور شد: این تسهیلات ارزان‌قیمت با کارمزد چهار تا ۶ درصد پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نرخ بیکاری استان در سال گذشته را ۱۰.۶۷ درصد دانست و اظهار داشت: نرخ بیکاری این استان در زمستان ۱۴۰۲ برابر ۹ درصد و در زمستان سال قبل از آن ۱۳.۵ درصد بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به تصویب پنج مصوبه برای اجرای ۱۱ پروژه ورزشی کارگری استان در سفر دوم رییس‌جمهور به شهرکرد اشاره و تصریح کرد: در این سفر ۲ تفاهم‌نامه برای توسعه زیرساخت‌های خدمات‌رسانی به جامعه کارگری استان تنظیم شد.

وی یادآور شد: ۵۰ عنوان برنامه با هدف تکریم مقام،منزلت و جایگاه کارگران در چهارمحال و بختیاری همزمان با پنجم تا یازدهم اردی‌بهشت‌ماه جاری اجرا می‌شود.

مولوی رعایت ایمنی در محیط کار و پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران را ضروری دانست و اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی گفت: در سال گذشته ۲۴۵ دوره آموزشی برای ۲ هزار و ۳۵۲ کارگر و کارفرما در چهارمحال و بختیاری برابر افزون‌بر ۲۰ هزار نفرساعت برگزار و همچنین ۲ هزار و ۴۸۰ فقره مشکل بین کارگران و کارفرمایان این استان در هیأت‌های حل‌اختلاف رفع شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در محیط‌های کارگیری دارای ۵۰ نیروی انسانی و بالاتر اشاره و تاکید کرد: صلاحیت شرکت‌هایی که این مهم را رعایت نکنند، لغو می‌شود و گواهی تعیین‌صلاحیت برای آن‌ها صادر نخواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۲۴۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۲۰ تشکل شامل ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ تشکل کارفرمایی فعال و ۲۲ تشکل دیگر غیرفعال است.

مولوی تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال مستمری بابت بیمه بیکاری به یک‌هزار و ۲۶۷ مقرری‌بگیر در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ برابر ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال کارفرمایان موظفند ماهانه پنج میلیون ریال حق تاهل به کارگران در راستای قانون جوانی جمعیت پرداخت کنند.

مولوی اظهار داشت: سال گذشته در محیط‌های کارگری چهارمحال و بختیاری ۱۰ حادثه منجر به فوت گزارش شد که امسال ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار از جمله اهداف و برنامه‌های مدنظر است.

دیگر خبرها

  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • چهارمحال و بختیاری همچنان دومین استان خشک کشور
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران