Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:09:56 GMT

ثبت پنجمین ایثار ماندگار سال ۱۴۰۰ در زنجان

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۳۵۴۲

ثبت پنجمین ایثار ماندگار سال ۱۴۰۰ در زنجان

شهریار اماموردی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بانوی ۱۸ ساله زنجانی که به دلیل بیماری زمینه‌ای در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) زنجان بستری بود، متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیماری بعد از تایید مرگ مغزی توسط تیم تخصصی، برای اهدای کبد، کلیه‌ها و قلب، به بیماران نیازمندان، به بیمارستان سینای تهران انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسؤول شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود» شرایط اهدای عضو بیماران مغزی با تلاش و همکاری پزشکان، همکاران ساعی واحد icu و فرجیان سرپرستار پرتوان icu در حمایت و نگهداری ارگان‌های حیاتی و تیم واحد اهدای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تحقق این امر مقدس قابل ستایش است.

اماموردی با تاکید بر اهمیت اهدای عضو، افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

مسؤول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را  ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center  جهت اخذ کارت اهدای عضو بیان کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته، ۶۵ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۳۱ مورد به اهدای عضو، ۱۲ مورد عدم رضایت به اهدای عضو، و ۲۲ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

شایا ذکر است، شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است .
انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان زنجان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان اهدای عضو بانوی 18 ساله دانشگاه علوم پزشکی اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار