Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، کاهش چشمگیر واردات مایحتاج اساسی خانوارها در دو ماهه ابتدایی سال را ناشی از ناتوانی بانک مرکزی در تأمین ارز مورد نیاز برای واردات این کالاها دانست و تأکید کرد: آثار نامطلوب این عدم ناتوانی در تیرماه و پس از آن بیشتر بر بازار مشخص خواهد شد.

 قدس آنلاین: مسعود دانشمند به خبرنگار ما گفت: کاهش ۵۰ درصدی ترخیص کالاهای اساسی با ارز نیمایی و ۵۳ درصدی با ارز ۴۲۰۰ تومانی نتیجه طبیعی عدم تأمین ارز مورد نیاز واردات در شب عید است و طبعا این افت می‌تواند در ماه‌های آینده بازار کالاهای اساسی و به خصوص گوشت قرمز و مرغ را بیش از پیش بیازارد چرا که بسیاری از تولیدکنندگان امکان دسترسی به نهاده مورد نیاز را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: دلار نفت‌های فروخته شده به کشور باز نگشته و همه چشم انتظار رفع تحریم برای آزادسازی این منابع هستند. در همین شرایط بانک مرکزی مدام  از تخصیص ارز به واردات خبر می‌دهد که این تخصیص صحّت دارد اما به معنی تأمین ارز از سوی بانکهای عامل نیست، لذا شاهد کاهش شدید واردات و ترخیص کالا هم با ارز نیمایی و هم دولتی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسعود دانشمند ارز نیمایی واردات کالای اساسی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، این بانک در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

به گفته مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

وی گفت: هم‌اکنون شش بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد