Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری ،اقبال عباسی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی بدون در نظر گرفتن مسائل فنی و آمایش سرزمینی نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت، اظهار کرد: اجرای هر طرحی بدون مطالعه باعث هدر رفت منابع خواهد شد و همچنین باعث توسعه غیرمتوزان در استان‌ها و کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند آمایش و سند اشتغال استان تهیه و به تصویب شورای برنامه‌ریزی رسیده است، گفت: در این اسناد مزیت‌های نسبی استان لحاظ شده است، از این پس در توزیع اعتبارات استانی برای پروژه‌های عمرانی این اسناد بالادستی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری یکی از محوری‌ترین اسناد در برنامه‌ریزی‌های آینده استان است، قطعا اجرای دقیق این سند به توسعه متوازن استان منجر می‌شود، اما هماهنگی اسناد استانی و منطقه‌ای نیازمند تدابیر خاص است، زیرا ممکن است اولویت‌های هر استان برای مسائل توسعه‌ای متفاوت باشد و نتوانند همگام با یکدیگر حرکت کنند.

عباسی با بیان اینکه بر اساس سند آمایش کشور و استان‌ها، باید اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس میزان آب قابل برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی وزارت نیرو باشد، گفت: استان‌ها نمی‌توانند بیش‌تر از آب تخصیصی از سوی وزارت نیرو از منابع آبی برداشت کنند، این موضوع می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: میزان تخصیص آب به استان‌ها در شورای عالی آب و وزارت نیرو مشخص می‌شود، اما احتمال تغییر میزان تخصیص وجود دارد، ممکن است آب تخصیص یافته به استان در جلسه بعدی شورای عالی آب افزایش داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های آینده برای توسعه چهارمحال و بختیاری مزیت‌های مطرح شده در سند آمایش مورد توجه مسئولان قرار گیرد، سند آمایش موجب تسهیل توسعه چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان جلسه ۱۱ طرح زیربنایی و زیرساختی در حوزه‌های مختلف به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید که از مهم‌ترین این طرح‌ها احداث دامپروری ۵۰۰۰ راسی در سیرک هفشجان بود.

46

کد خبر 1517836

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته با تولید ۳۰ درصد پیله تر کشور رتبه نخست میزان تولید را کسب کردیم، گفت: توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در بین بهره برداران پیش بینی شده است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۵۷ جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: ۹۱۷۴ خانوار نوغاندار اقدام به پرورش کرم ابریشم کردند.

وی از تولید ۵۱۰ تن پیله تر طی مدت مذکور خبر داد و افزود: استان گیلان با تولید ۳۰ درصد پیله تر کشور رتبه نخست میزان تولید را کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برنامه ریزی ها برای توزیع تخم نوغان در سال جاری، تاکید کرد: توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در بین بهره برداران پیش بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه قیمت هر کیلو پیله تر ابریشم گیلان در سال گذشته به طور متوسط ۲۴۰ هزار تومان بود، عنوان کرد: کمیته امداد استان گیلان اقدام به خرید ۶۷ تن پیله تر کرد.

وی همچنین از توزیع ۶۴ هزار و ۸۵۰ اصله نهال توت در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در سال جاری نیز توزیع ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در گیلان انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان سال ۱۴۰۱ تولید داخل بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۰ هزار جعبه رسید، گفت: طبق برنامه ریزی ها در سال جاری، حدود ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان تولید داخل را توزیع می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید و بهره وری نوغانداری استان، ۵۴۰۰ خانوار بهره‌بردار استان گیلان را آموزش دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم فرآیند توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری