Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: بنا است دستگاه های اقدامات مناسب را در خصوص ساماندهی محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی انجام دهند که در این میان شهرهای مشهد، سنندج و خمینی شهر موفق بوده اند.

به گزارش برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه جلسه صد و سی و هشتم شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: جلسه امروز با موضوع محلات حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی به عنوان اولویت‌های مقام معظم رهبری از سوی دستگاه های اجرایی در دو بعد اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این میان مسئولیت ۴۴۰ محله از سوی وزارت راه و شهرسازی و بیش از ۲۰۰محله از سوی وزارت کشور را برعهده گرفتیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: روند کارمناسب است اما به دلیل عدم توازن در توزیع فعالیت ها هنوز از هدف فاصله داریم و هدف در شرایط عادی قابل تحقق نیست.

وزیر کشور ادامه داد: بنا است دستگاه های مختلف اعم از دستگاه های امنیتی و شهرداری ها و .... اقدامات مناسب را انجام دهند که در این میان شهرهای مشهد، سنندج و خمینی شهر  تاکنون موفق بودند.

او افزود: لازم است تاثیرات اجتماعی کرونا مورد بررسی قرار گیرد و نسبت به مسایل مختلف در این ایام حساس هستیم.

رحمانی فضلی جمع آوری معتادان متجاهر را از دیگر اولویت‌ها دانست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر کشور وزارت کشور مقام معظم رهبری دستگاه های اجرایی اجتماعی و فرهنگی وزارت راه و شهرسازی شهرداری وزیر کشور رحمانی فضلی رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: در خصوص پدیده‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، مهم ترین موضوعی که بایستی به آن توجه کرد، همراهی شهروندان با اجرای طرح یا اقناع سازی است که می‌تواند منجر به موفقیت و دستیابی به اهداف مد نظر باشد.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های تشکیل شده با موضوع حجاب در حوزه قضایی زرند تصریح کرد: شهرستان زرند دارای کمترین میزان پرونده‌های کشف حجاب در استان است که نشان از توجه عملی به آموزه‌های دینی، نهادینه بودن حجاب در میان اکثریت شهروندان زرندی است که به همین جهت بایستی از پیشگامی بانوان در خصوص رعایت حجاب که مصونیت فرد و جامعه از تعرض و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، قدردانی کرد. 

فرحبخش با اشاره به همراهی دستگاه قضایی با مطالبه مردم در برخورد با بی حجابی و اجرای هماهنگ طرح عفاف و حجاب گفت: دستگاه قضایی در برخورد با فساد اجتماعی و فرهنگی هیچ گاه ملاحظه‌ای ندارد و حجاب به عنوان واجبی شرعی و حکمی الهی که به صراحت در قانون بر رعایت آن تاکید شده است، بایستی اجرایی شود و در نتیجه با اندک متخلفین نیز به اقتضای شرایط فرد و انگیزه‌های پیدا و پنهان آن بدون مماشات برخورد شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند تصریح کرد: همانگونه که رئیس قوه قضاییه نیز به درستی اشاره کرده اند، اقدامات قضایی و مجازات افراد آخرین راهکار مقابله با پدیده بی حجابی است و علی رغم آنکه بایستی اقدامات پیشگیرانه با انجام رسالت فرهنگی دستگاه‌های متولی که برابر مصوبات شورای عالی فرهنگی قریب بر ۳۰ دستگاه هستند پیگیری شود، نگاه برخی به سمت دستگاه قضایی و برخورد‌های قهرآمیز است که این موضوع نیز می‌تواند آسیب‌های به دنبال داشته باشد.

این مقام قضایی با اشاره به رهنمود‌های رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت التزام به شعائر دینی توام با حفظ اتحاد میان مردم گفت: حجاب امروز به عنوانی سلاح دشمن برای ایجاد دو دستگی در جامعه، تضعیف بنیان خانواده و در مرحله نهایی ضربه زدن به نظام تبدیل شده و بنابراین در کنار اقدامات سلبی بایستی با برنامه‌ای منسجم و منطقی و سیاست‌گذاری‌های دقیق این سلاح را با همراهی مردم از دشمن گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند بیان کرد: دستگاه قضایی زرند طی یک سال گذشته به دور از هیجان زدگی و تاثیر پذیری از هجمه‌های دشمنان صدور آرای متناسب و بازدارنده را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص ضمن اعمال محکومیت افراد به بالاترین مجازات قانونی، شرکت در دوره آموزش عمومی تحت عنوان ریحانه‌های بهشتی را نیز برای برخی که از روی سهل انگاری مرتکب جرم شده و از کشف حجاب اظهار پشیمانی کرده اند در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب