Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@10:14:04 GMT

جزئیاتی جدید از ریزش کوه در آزادراه تهران – شمال

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۵۲۴۳

جزئیاتی جدید از ریزش کوه در آزادراه تهران – شمال

به گزارش تابناک، سعید شاهسواری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر دیروز شنبه ۱ خرداد، حد فاصل تونل ۳۳-۱ با تونل ۳۳-A قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بخشی از کوه و سنگی عظیم در ابعاد یک صخره، از کوه جدا شد و سقوط کرد و متأسفانه یک بیل مکانیکی که در آنجا مشغول کار بوده و راننده در آن حضور داشته به همراه یک نفر نیروی اجرایی و اپراتور بیل مکانیکی، زیر این صخره محبوس شده و جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند و نیروهای پروژه هم کمک کردند و اجساد این دو جان باخته از زیر صخره خارج شدند. ریزش‌ها نیز کنترل شد؛ پیکر راننده بیل مکانیکی ساعت ۱۹ و پیکر اپراتور بیل مکانیکی حوالی ساعت ۲۱ پیدا و به نیروی انتظامی تحویل شد.

مدیرعامل آزادراه تهران-شمال، این اتفاق را یک سانحه و در بیرون از تونل عنوان و اعلام کرد: ریزشی داخل تونل اتفاق نیفتاده و اینکه در برخی شبکه‌های اجتماعی عنوان شده که ریزش تونل در قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال اتفاق افتاده، صحیح نیست و تونل ریزشی نداشته است. این صخره روی محور (جاده) افتاده است.

وی گفت: هیچ انفجاری در محور نداشته‌ایم؛ عملیات حفاری هم نداشته‌ایم و چند ماه از عملیات حفاری در این منطقه گذشته است.

شاهسواری ادامه داد: علت این حادثه رانش از بالادست بوده و صخره از بدنه کوه جدا شده و جای آن کاملاً مشخص است که مانند یک صفحه از کوه جدا شده و سقوط کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در هنگام عملیات عمرانی، تِرانشه‌های کوه محکم سازی نمی‌شوند؟ یادآور شد: ما هر جایی را که شروع می‌کنیم، کارهای تکمیلی را بعد از احداث انجام می‌دهیم. به علاوه اینکه تحکیمات هم بعد از آماده سازی محور انجام می‌شود؛ ما در حال حاضر در حال دهانه‌گیری تونل هستیم و تحکیمات داخل تونل و دهانه آن بسته به جنس زمین و مطالعات زمین شناختی را انجام می‌دهیم؛ همچنین در حال لاینینگ مسیر هستیم.

وی درباره اینکه آیا پس از بهره برداری و شروع ترددهای عمومی در این محور، امکان وقوع چنین حوادثی وجود دارد یا خیر؟ گفت: وقتی قرار است محور به بهره برداری برسد، تمام تحکیمات را انجام می‌دهیم و ریسک محل‌های حادثه خیز را تقریباً صفر می‌کنیم و از روش‌های مانند گالری، سازه‌های نگهبان، دیوار حائل و… استفاده می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید؛ اما این حادثه، یک اتفاق غیر منتظره بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه سعید شاهسواری آزادراه تهران شمال ریزش کوه نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه آزادراه تهران بیل مکانیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، به گفته دولت، سه نفر در محل حادثه جان باختند، یک نفر با وجود تلاش‌های امدادی جان باخت و دو مجروح نیز در بیمارستان تحت مداوا هستند.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این حادثه ناشی از عملکرد نامناسب اپراتور جرثقیل در حین ریختن بتن بوده است. سطل جرثقیل به طور تصادفی به ستون سازه خانه برخورد کرد و باعث ریزش دیوار شده است.

اپراتور جرثقیل توسط مقامات امنیتی عمومی محلی بازداشت شده است.

تحقیقات تکمیلی در خصوص این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 6086879

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • لغو انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران