Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@15:05:13 GMT

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۶۲۵۱

بازار ارز دیجیتال امروز ۲ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

شرکت کانادایی سرویس سهام‌گذاری کاردانو را راه‌اندازی کرد شرکت کانادایی آی‌ماینینگ به تازگی خدمات سهام‌گذاری کاردانو را برای کاربران فراهم کرده است. این شرکت با ایجاد استخر سهام‌گذاری به صاحبان کاردانو کمک می‌کند وارد این پلتفرم شده و از محل کارمزدهای شبکه درآمد کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز یکشنبه ۲ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: یکی از مشکلاتی که رمز ارز بیت کوین دارد بحث آلودگی محیط زیست است شاید برای شما سوال شود چگونه بیت کوین باعث آسیب به محیط زیست می‌شود، بیت کوین برای بحث استخراج و پردازش خود نیاز به دستگاه‌های ماینر دارد که این دستگاه‌ها برق بسیار زیادی مصرف می‌کنند که تأمین برق از محل سوخت‌های فسیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث مایینینگ در داخل کشور امروز یکی از مشکلات اساسی شبکه برف می‌باشد زیرا فشار بسیار زیادی بر شبکه برق کشور وارد می‌کند، برخی از افراد اقدام به استخراج رمز ارز در منازل مسکونی هستند که قابل ذکر است هشدارهایی توسط اداره برق و نهادهای امنیتی داده شده است، از مسئولین محترم خواسته می‌شود به منظور مدیریت این صنعت اقدام‌های جدی انجام دهند.

ماینر چیست؟

دستگاه ماینر یا همان اسیک ASIC مجموعه‌ای از دستگاه‌هایی است که برای استخراج رمز ارزها به کار گرفته می‌شوند. دستگاه ماینر امروزه مشهور شده‌اند و انواع مختلفی دارند و تولیدکنندگان متنوعی آن را تولید می‌کنند.

با توجه به معروف شدن بازار ارز دیجیتال و رمز ارزها افراد زیادی تصمیم به استخراج رمز ارز گرفته‌اند. به افرادی هم که رمز ارزهایی مثل بیت‌کوین را استخراج می‌کنند ماینر می‌گویند. هدف اصلی و کلی این ماینرها این است که با استفاده از انواع دستگاه‌های استخراج رمز ارزها بتوانند رمز ارزهایی که هنوز استخراج نشده‌اند را به دست آورند و با فروش و سرمایه‌گذاری آن‌ها بتوانند سود بیشتری کسب کنند. طبیعتاً هر چه این تعداد رمز ارز بیشتر باشد، سود حاصله از فروش آن نیز بیشتر است. به این فرایند ماینینگ گفته می‌شود.

نرخ سود دستگاه‌های ماینینگ به سختی شبکه و نرخ دلار نیز بستگی دارد

به‌طور خلاصه فرآیند ماینینگ فرایندی است که در آن تراکنش‌های مربوط به رمز ارزها تأیید شده‌اند. این تاییدیه عموماً در دفتر کل توزیع استخراج صورت می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین وظیفه فرایند ماینینگ این است که سبب افزایش امنیت شبکه موردنظر می‌شود. همچنین سبب غیرمتمرکز سازی شبکه رمز ارزها می‌شود، درواقع این فرآیند، رمز ارزهای جدیدی تولید می‌کند.

به عبارتی ساده‌تر برای پاسخ به این سوال که ماینر چگونه کار می‌کند باید گفت؛ ماینرها تراکنش‌های تأیید شده رمز ارزها را در بلوک‌های بلاک‌چین جمع می‌کنند و سپس آن‌ها را کدگذاری می‌کنند تا از طریق این کدگذاری بتوانند این بلوک‌ها را به بلوک‌های قبلی اضافه کنند. این کدگذاری به‌صورت یک جورچین است که این جورچین بسیار پیچیده است و باید حل شود. درواقع هر سیستم و کاربری که بتواند در کمترین زمان ممکن و زودتر از سایر سیستم‌ها این جورچین را حل کند جایزه مخصوص خود را می‌گیرد که همان رمز ارزهاست. به این صورت ماینرها سبب کسب درآمد می‌شوند.

به صورت خلاصه وظیفه دستگاه‌های ماینر حل مسئله است و بابت حل مسئله دست مزد می‌گیرند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، استفاده از سوخت‌های فسیلی در حوزه فناوری را به باد انتقاد گرفته و خواهان جایگزینی فوری این سوخت‌های آلاینده شده است. وی در توئیتر نوشت: «فناوری مبتنی بر استفاده از سوخت‌های فسیلی بسیار آلاینده باید بدون هیچ تعللی جایگزین شود.» پاپ فرانسیس در حالی این مطالب را عنوان کرد که توییت‌های اخیر ایلان ماسک درباره آلودگی‌های ناشی از استخراج بیت کوین شوک عمیقی را به بازار کریپتو وارد کرده است.

در خصوص آلودگی‌های محیط زیست سازمان صلح سبز آمریکا دیگر بیت کوین نمی‌پذیرد، همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از استخراج بیت کوین، سازمان صلح سبز در آمریکا پذیرش بیت کوین را متوقف کرده است. سخنگوی این سازمان گفت: «حال که مقدار انرژی مصرفی برای اداره شبکه بیت کوین مشخص شده است، سیاست پذیرش این ارز دیجیتال را دیگر نمی‌توان ادامه داد.» این نهاد حامی محیط زیست پذیرش بیت کوین را از سال ۲۰۱۴ شروع کرده بود و کاربران بیت کوین‌های خود را از طریق برنامه پرداخت بیت‌پی به این سازمان اهدا می‌کردند.

همزمان با تکرار اخبار منفی چین در زمینه معدنکاری، بیت کوین ۱۲ درصد سقوط می‌کند

کمیته مالی در چین با انتشار اخباری مبنی بر سرکوب استخراج بیت کوین در داخل کشور، ظهور کرده است. یادداشت منتشر شده طیف گسترده‌ای از سایر خطرات مالی را نیز شامل می‌شود. در کمتر از یک هفته دیگر بیت کوین با خبر دوم نزولی خود از چین مواجه شد. این بار، کمیته مالی چین استخراج بیت کوین را به عنوان یک بخش اصلی برای نظارت در تلاش برای "جلوگیری و کنترل قاطعانه از خطرات مالی" اضافه کرده است. این گزارش شامل لیست سایر فعالیت‌های فراتر از استخراج بیت کوین است، از جمله اصلاح مؤسسات مالی کوچک و متوسط، کاهش اثرات فعالیت‌های غیرقانونی اوراق بهادار و "پاسخ مؤثر به تورم وارداتی" است

شرکت کانادایی سرویس سهام‌گذاری کاردانو را راه‌اندازی کرد شرکت کانادایی آی‌ماینینگ به تازگی خدمات سهام‌گذاری کاردانو را برای کاربران فراهم کرده است. این شرکت با ایجاد استخر سهام‌گذاری به صاحبان کاردانو کمک می‌کند وارد این پلتفرم شده و از محل کارمزدهای شبکه درآمد کسب کنند. آی‌ماینینگ که خدمات سهام‌گذاری اتریوم ۲ را هم ارائه می‌دهد، هدف از این اقدام را تقویت جایگاه خود به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان برتر خدمات سهام‌گذاری در جهان کریپتو خواند. گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۲ درصد از کیف‌های پول کاردانو، دارایی خود در پلتفرم‌های گوناگون سهام‌گذاری کرده‌اند. کاردانو در آستانه معرفی قراردادهای هوشمند قرار دارد و این موضوع سبب افزایش محبوبیت آن میان سرمایه‌گذاران نهادی و خرده‌پا شده است.

پل کروگمن گفه است ارزهای دیجیتال طرح‌های پانزی بلندمدت هستند پل کروگمن، اقتصاددان برجسته آمریکایی و برنده جایزه نوبل، در مصاحبه اخیر خود با نیویورک تایمز بار دیگر حوزه کریپتو را نشانه گرفته و ارزهای دیجیتال را «طرح‌های پانزی بلندمدت» خوانده است. وی عقیده دارد که طرح‌های پانزی می‌توانند برای مدت طولانی به فعالیت خود ادامه دهند و برای ذکر مثال، کلاهبرداری بزرگ برنارد میداف را مطرح کرده است. وی همچنین عنوان کرد که حوزه کریپتو با طرح ادعای شکست نزدیک ارزهای فیات محبوبیت پیدا کرده است

طرح پانزی چیست؟

طرح پانزی Ponzi scheme، ترفندی برای کلاهبرداری است که در آن یک کلاهبردار یا همان طراح پانزی، به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌هایشان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار خواهد کرد و سودهای نجومی و تضمینی به سرمایه‌گذاران خواهد داد. در ابتدا برای جلب اعتماد بیشتر، از پول افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت می‌شود تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب سیستم شوند. این طرح در نهایت به دلیل اشباع شدن و عدم وجود سرمایه‌گذار جدید نابود شده و معمولاً کلاهبردار با مقدار زیادی پول متواری می‌شود.

تشخیص طرح‌های پانزی اصلاً سخت نیست. مهم‌ترین شاخصه این طرح‌ها سودهای نجومی تضمینی و ناشناس بودن است. به دلیل ماهیت ارزهای دیجیتال در حریم خصوصی تراکنش‌ها و عدم تحریم‌پذیری، این روزها شاهد افزایش فعالیت طرح‌های پانزی در حوزه ارزهای دیجیتال هستیم که تا زمان قانون‌گذاری، سرمایه‌گذاران خودشان مسئولیت اصلی را بر عهده دارند.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال

کد خبر 495574

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ارز دیجیتال مزرعه استخراج ارز دیجیتال قیمت ارز دیجیتال دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دستگاه استخراج ارز دیجیتال ارز دیجیتال در ایران خرید و فروش ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال ارز دیجیتال چیست 19 صرافی ارز دیجیتال انواع ارز دیجیتال رمز ارز دیجیتال آموزش ارز دیجیتال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خدمات سهام گذاری استخراج بیت کوین استخراج رمز ارز ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران شرکت کانادایی طرح های پانزی بیت کوین رمز ارزها دستگاه ها محیط زیست بازار ارز طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه

در برنامه صف اول عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی شد و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس به سوالاتی پاسخ داد.

عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به واسطه اتفاقاتی که افتاد سال سختی برای بازار سرمایه بود. در طول دو سال و نیم گذشته سعی شده که بسترسازی لازم برای جذب سرمایه به بخش مولد اقتصاد و ارائه خدمات به سهامداران انجام شود و تلاش شد افرادی که در صف مجوز مربوط به ارائه خدمات مالی بودند بررسی و پاسخگویی شوند که اکنون این صفوف پایان پیدا کرده و به درخواست‌ها به روز پاسخ داده می‌شود.

او افزود: سال گذشته علیرغم تلاطم در بازار سرمایه دو نمونه داشتیم که شرکت‌ها به صورت خرد برای تامین مالی حضور پیدا کردند. بورس به دلیل ماهیتی که دارد یکی از مصادیقی است که می‌تواند شعار سال و مشارکت مردم را تحقق بخشد. مشارکت مردم در بورس سابقه دارد و ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کرده اند و ۵۰ میلیون نفر نیز از طریق سهام عدالت در بورس ذی نفع هستند. برای ایجاد این مشارکت نیازمند اعتمادسازی هستیم. اگر میخواهیم مشارکت مردم را در بازار سرمایه جلب کنیم باید مفروضاتی داشته باشیم و تا پایان دوره سرمایه گذاری به آنها پایبند باشیم. اعتمادسازی مهمترین بخش در بازار سرمایه است و تمام دستگاه‌ها  باید کمک کنند که اعتماد با تصمیمات به موقع به بازار سرمایه بازگردد.

عشقی ادامه داد: موردی که رئیس جمهور و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره نمونده اند، بحث تصدی گری دولت و دخالت دستگاه‌های دولتی در شرکت هاست که مخاطرات جدی برای امنیت سرمایه گذاری ایجاد می‌کند. تغییرات متعدد مدیران در بنگاه‌های اقتصادی هم ضربه جدی به بنگاه‌ها می‌زند و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها با مخاطره روبرو می‌شود. در حال حاضر طیف وسیعی از ابزار‌ها و صندوق‌ها در اختیار سرمایه گذاران قرار داده ایم تا نسبت به ریسکی که تمایل دارند سرمایه گذاری انجام دهند.

او در خصوص بازگشت سرمایه افرادی که تاکنون در بورس متضرر شده اند گفت: از سال ۹۹ تاکنون تورم تجمیعی ما حدود ۳۰۰ درصد بوده، اما قیمت سهم‌ها تقریبا ۲۵ درصد زیر شرایط اوج در سال ۹۹ است. سهامداران سبد خود را با اوج سال ۹۹ مقایسه می‌کنند که باید بگوییم همچنان جبران نشده است. یکی از دلایل این موضوع این مسئله است که سودآوری شرکت‌ها به واسطه افزایش قیمت‌های سمت بهای تمام شده، کاهش پیدا کرده است.

عشقی با اشاره به وضعیت بورس با توجه به رخداد‌های اخیر گفت: رخداد‌های سیاسی در کل دنیا روی بازار‌های سرمایه اثر می‌گذارد و در بازار ما هم این اتفاق طبیعی بود و در بازار هیجان ایجاد شد. به همین دلیل سازمان بورس برای آنکه از حق سهامدار دفاع کند و معاملات تحت تاثیر هیجانات نباشد، دامنه نوسان برای چند روز محدود شد. این نوع تصمیم‌ها چه در کشور ما چه در کشور‌های دیگر مسبوق به سابقه است. روز گذشته و امروز معاملات متعادل بود و التهابات کنترل شد. از هفته آینده به روند عادی معاملات و دامنه نوسان عادی بازمی گردیم.

عشقی در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: مجموعه اتفاقاتی که برای شرکت‌ها افتاده، باعث شد شرکت‌ها مرتکب تخلف شوند و در پایان سال نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کینم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خصوص اقدامات آموزش بازار سرمایه گفت: برنامه مدونی در حال اجرا شدن است که سواد مالی و اقتصادی به صورت پایه‌ای به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که البته در کوتاه مدت نتایج آن حس نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • هاوینگ بیت کوین چیست؟ همه چیز درباره Halving (+فیلم و نمودار)
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  •  تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها