Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درمورد تخصیص 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن در بودجه 1400، گفت: مجلس شورای اسلامی در بودجه 1400 بانک مرکزی را موظف کرد، برای حمایت از ساخت و رونق بازار مسکن، 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به ساخت مسکن اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی بر اساس قانون می‌بایست تا پایان فروردین 1400 نسبت به تعیین آئین‌نامه‌ها و سهمیه بانک‌ها از تسهیلات پرداختی اقدام و شبکه بانکی هم پرداخت تسهیلات را آغاز می‌کرد، اما متاسفانه پرداخت تسهیلات عملی نشده و تاکنون بانک‌ها وامی پرداخت نکرده‌اند.

*اجرایی نبودن پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بهانه نظام بانکی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه نظارتی مجلس عنوان کرد: قطعا مجلس از جایگاه نظارتی خود به موضوع پرداخت نکردن تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسکن ورود خواهد کرد و پیگیری‌های لازم را برای پرداخت تسهیلات انجام خواهد داد، زیرا پرداخت وام ساخت با افزایش عرضه مسکن موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی با بهانه تلقی کردن ادعای کسانی که پرداخت 300 میلیونی ساخت مسکن را اجرایی نمی‌دانند، گفت: این موضوعات در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 که نمایندگان بانک مرکزی هم وجود داشتند، بحث و بررسی شد و جمع بندی بررسی‌ها این بود که امکان تخصیص 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن وجود دارد و حرف‌های دیگری که زده می‌شود بهانه‌ای بیش نیست.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تسهیلات ساخت مسکن ساخت مسکن پرداخت تسهیلات هزار میلیارد ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود

مجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بابیان اینکه پیشنهاد برای افزایش تسهیلات مسکن روستایی را طی امسال در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: روند افزایش تسهیلات مسکن روستایی در سال گذشته بسیار زمان بر شد اما با پیگیری‌های وزیر راه وشهرسازی و رئیس بنیاد مسکن به تصویب رسید و ابلاغ شد. خوشبختانه با همکاری بانک‌ها در حال حاضر میزان پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: برای امسال هم پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی به ۴۰۰ میلیون تومان را داده ایم که امیدواریم این تسهیلات در جلسه شورای عالی مالی و همچنین وزارت راه وشهرسازی به تصویب برسد.

جودی بیان کرد:  با همکاری بانک‌ها تصور می‌کنم تا خرداد ماه تمامی سهمیه ۳۵۰ هزار نفر تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شود و امیدواریم تا آن زمان هم سقف تسهیلات افزایش ۵۰ میلیون تومانی پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • پرونده ۳۵۰ هزار متقاضی تسهیلات مسکن روستایی تا یک ماه آینده بسته می‌شود
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود