Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی در خصوص کشت غرقابی شالی در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال آبی جاری با معضل خشکسالی رو به رو هستیم، کشت شالی و سایر محصولات پرآب‌طلب به شکل غرقابی در گلستان ممنوع است.

وی در خصوص نظارت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان بر کشت غرقابی در سطح استان گلستان یادآور شد: آبان ۱۳۹۷ هیئت وزیران مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت کشت برنج در همه استان‌ها به جز مازندران و گیلان را تصویب کرد اما در استان گلستان ۱۵ هزار هکتار نسق‌های قدیمی وجود دارد که سابقه کشت برنج دارند و آن چه مدنظر ما بود ممنوعیت کشت برنج با آب چاه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسینی بیان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب شد کشت برنج در مناطق مختلف کشور در چار چوب سیاست‌های کلی نظام و با هماهنگی دستگاه‌های ملی و به تشخیص کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان‌ها تعیین بشود که در کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان گلستان که ریاستش با استانداری و دبیری آب منطقه‌ای است، مصوب شد با توجه به اینکه در سال آبی جاری با معضل خشکسالی رو به رو هستیم، کشت شالی و سایر محصولات پرآب‌طلب به شکل غرقابی ممنوع است.

کشت برنج به صورت غرقابی در هر هکتار بین ۱۲ هزار مترمکعب تا ۱۸ هزار مترمکعب آب نیاز دارد/ کاشت محصولات جایگزین اقتصادی با آب کم از سوی جهادکشاورزی پیگیری شود

وی افزود:کشت برنج به صورت غرقابی در هر هکتار بین ۱۲ هزار مترمکعب تا ۱۸ هزار مترمکعب آب نیاز دارد ولی در خشکه‌کاری برنج این مقدار به  به ۷ هزار مترمکعب تا ۸ هزار مترمکعب می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بیان کرد: اقدامات فرهنگی و ترویجی، اعمال محدودیت‌ها و همچنین اقدامات سلبی از جمله راهکارهایی است که برای کاهش کشت غرقابی شالی در استان باید انجام شود و این اقدامات در دست اجراست. 

وی افزود: کاشت محصولات جایگزین اقتصادی از دیگر راهکارهاست که جهاد کشاورزی باید به یک کشاورز را به نقطه‌ای برسانند که با آب کم  و با صرفه اقتصادی بالا محصولات را جایگزین شالی کنند. 

* سوخت، نهاده‌های دولتی بذر، کود و سم به کشاورزانی که کشت شالی غرقابی دارند قطع می‌شود​

حسینی بیان کرد: در اختیار قرار ندادن سوخت و نهاده‌های دولتی بذر، کود و سم به کشاورزانی که کشت شالی غرقابی انجام می‌دهند از جمله این محدودیت‌ها است.  

قطع برق چاه‌های برقی که بیش از پروانه مصرف می‌کنند و همچنین صدور اخطاریه و اخذ جریمه از کشاورزانی که از این قانون تخطی می‌کنند از دیگر راهکارهای سلبی است.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان آب منطقه ای کشت جایگزین آب کم صرفه اقتصادی اعمال محدودیت اقدامات سلبی کشت غرقابی کشت غرقابی شالی کشت غرقابی برنج قطع برق چاه های برقی صدور اخطاریه بیش از پروانه مصرف می کنند آب منطقه ای کشت شالی کشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال موفق به اشتغال یک هزارو ۲۴۸ نفر از زندانیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی امروز سه شنبه (۷ فروردین ماه)اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال در حوزه های، کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف، بلوک زنی و ... به صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی موفق به اشتغال یک هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان شده است که از این تعداد ۵۷۰ نفر به صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند.

وی افزود: متوسط دریافتی زندانیان اعزام به کار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آن‌ها است. محصولات تولیدی زندانیان بنابر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد و به صورت خودگردان یعنی توسط واحد بازرگانی بنیاد تعاون به بازار عرضه می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی، محصولات گندم، گلخانه ای، تولیدات خیاطی و... یا به صورت مشارکت و واگذاری یعنی توسط کارآفرین و با کمک و بازاریابی بنیاد تعاون همانند محصولات بتنی، تریکو، پرورش ماهی، پرورش قارچ و ... از جمله این شغل ها است.

وی ادامه داد: همچنین دیگر محصولات مربوط به اشتغال به صورت نشسته که شامل تولیدات صنایع دستی زندانیان تحت نظر بنیاد تعاون در داخل کارگاه یا بند است، مواد اولیه آن توسط بنیاد تعاون تهیه و در دسترس زندانیان قرار می‌گیرد و محصولات تولیدی آن یا توسط خود زندانی و یا با کمک بنیاد تعاون در نمایشگاه‌های برگزار شده و یا بازاریابی برای محصولات به فروش می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: عمده فعالیت‌های کشاورزی این نمایندگی شامل کاشت جو، گندم، فرنگی جات، محصولات گلخانه ای، پرورش قارچ و محصولات باغی شامل گل محمدی، صنوبر، سیب زرد و قرمز و... است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تشویق کارآفرینان جهت راه اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی برای به کارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: از جمله محصولات تولیدی زندانیان زیر نظر و با سازماندهی این بنیاد شامل صنایع دستی (تسبیح، تخته نرد، وسایل چوبی دکوری، گیوه، فرش دست بافت، کیف پول چرم، ساک و کوله پشتی) محصولات خیاطی و تریکو (لباس بیمارستانی، پافر، شلوار، لباس‌های ورزشی و غیره) صنایع فلزی (در و پنجره، فرغون و غیره) بند ساعت، زغال، کاسه سفالی، محصولات کشاورزی (فرنگیجات، گندم و جو، باغبانی) و... است.

وی افزود: در راستای آموزش زندانیان جهت ورود به بازار کار، بر اساس  تفاهم نامه‌های موجود با سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با سازمان زندان‌ها و با همیاری و کمک بنیاد تعاون زندانیان، پس از آموزش توسط مبادی ذیربط گواهینامه‌های معتبر برای زندانیان صادر می‌شود و پس از آزادی آن‌ها توسط اداره امور خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج و تایید کار توسط گروه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شود تا از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ با کارمزد بانکی ۲ تا ۴ درصد برای ایجاد شغل و راه اندازی کارگاه‌های مربوطه به مهارت اخذ شده بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه آموزی در سال جاری تعداد ۲ هزارو ۳۱۸ فقره گواهی نامه مهارت حرفه آموزی در ۵۰ رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • عکسی زیبا از زاینده رود پرآب
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته