Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@17:45:25 GMT

اولین تشکل کشوری صنعت کفش کشور تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۷۷۷۳

اولین تشکل کشوری صنعت کفش کشور تشکیل شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اولین گردهمایی تشکیل بزرگترین تشکل کیف، کفش وصنایع وابسته به میزبانی اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی تهران و حضور بیش از چهل تشکل از سراسر کشور برگزارشد.

علی اژدرکش رییس اتحادیه صنف کفش‌ ماشینی تهران به عنوان میزبان در این مراسم گفت: هدف از تشکیل این تشکل کشوری هم‌افزایی میان حلقه‌های زنجیره تولید کیف و کفش است و برای تحقق این هدف نیازمند هنبستگی و همکاری میان همه بخش‌ها از تامین مواد اولیه و یراق آلات تا تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات و در نهایت تولیدکنندگان محصولات نهایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عنوان ایده‌پرداز این اقدام ملی صنعت کیف و کفش ایران را صنعتی پیشرو با توان رقابت در بازارهای صادرانی دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان ایرانی به دانش، تجربه و تکنولوژی تولید محصول برابر با استانداردهای جهانی برخوردار هستند و برخی نقاط ضعف مانند بازاریابی و بازارسازی، برندسازی و تبلیغات و کاهش قیمت تمام شده را می‌توانیم با بهبود زنجیره تامین مرتفع سازیم.

رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران در ادامه به تبیین اهمیت و نقش بنگاه‌های  کوچک و متوسط در اقتصاد جهان و ایران پرداخت و افزود: در اقتصادهای بزرگ جهان مانند آمریکا و چین سهم واحدهای کوچک از تولید ناخالص ملی 48 و 59 درصد است، در حالیکه در ایران 18 درصد است.

وی گفت: در حالیکه اشتغال واحدهای کوچک و متوسط اشتغال پایدار است، در اقتصادهای بزرگ واحدهای کوچک بازیگران اصلی صادرات هستند و در ایران سهم اندکی دارند.

اژدرکش با بیان اینکه صنعت کفش ایران توانایی تامین کفش مورد نیاز کشورهای منطقه را دارد، تصریح کرد: صنعت کفش ایران دارای توانمندیهای بالایی است که متاسفانه تا کنون مغفول ماتده و باید جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور احیا شود.

رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف تهران در ادامه به موضوع ایجاد یک کنسرسیوم یا تشکل بزرگ صنفی و صنعتی برای صنعت کیف و کفش پرداخت و گفت: در شرایط کنونی وجود کنسرسیوم ها و تشکل های صنفی و صنعتی در بخش خصوصی با نگاه فراگیر و پیگیر منافع ملی که ضامن منافع تمامی اعضا بوده و در کنار حمایت از واحدهای بزرگ صنعتی مسیر را برای رشد و پیشرفت واحدهای کوچک و متوسط در کل زنجیره تامین هموار سازد و علاوه بر ساماندهی تولید و فروش در داخل کشور به دنبال راه‌اندازی بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی جدید باشد نه تنها اجتناب‌ناپذیر است بلکه تنها راه رشد و تعالی آن صنف و صنعت است.

وی در ادامه به تشریح اهداف تشکل ملی صنعت کفش پرداخت و اظهارداشت: رسیدن به تولید سالانه یک میلیارد جفت کفش و صادرات 700 میلیون جفت کفش مازاد بر نیاز داخل، را می‌توان هدف نهایی و عالی این تشکل دانست.

وی تصویب سند جامع این صنعت برای 10 20 و 50 سال آینده را هدف دیگری دانست که متضمن حفظ ثبات و تدوام رشد این صنعت است و اطهارداشت: مطالبه‌گری کارشناسی شده با صدای واحد و از مسیر مناسب از حاکمیت، هموار کردن مسیر برای رشد واحدهای کوچک و متوسط و تبدیل آنها به واحدهای بزرگ و کمک به برندسازی و ایجاد فضایی مناسب جهت رشد برندهای جوان از دیگر اهداف در نظر گرفته شده است.

اژدرکش گفت: معرفی بهینه و صحیح محصولات فاخر ایرانی در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و ایجاد بازارهای صادراتی جدید، تقویت نمایشگاه های داخلی و شرکت هدفمند و سازمان یافته در نمایشگاه‌های بین‌المللی، رفع موانع تامین مواد اولیه و کمک به عرضه مواد اولیه متنوع و با کیفیت به تولیدکنندگان داخلی، آموزش فنی و علمی نیروی کارآمد و مورد نیاز صنعت و در نهایت ساماندهی و کمک به رشد شبکه فروش داخلی از طریق فرهنگ‌سازی مناسب و تبلیغات از دیگر اهداف این مجموعه است. 

وی در ادامه ساختار پیشنهادی تشکل بزرگ صنعت کفش کشور را تشریح کرد و اظهارداشت: تشکل بزرگ صنعت کفش می تواتد به صورت کنسرسیوم، فدراسیون یا کنفدراسیون، کانون کارفرمایی، اتحادیه صادراتی و یا تعاوتی ثبت شود و پس از ثبت شروع به عضو گیری‌خواهد کرد .

رییس اتحادیه صنف کفش ماشینی تهران افزود: در گام اول برای مجموعه پنج کمیسیون شامل مواد اولیه، رفع موانع تولید، پشتیبانی از صادرات، نمایشگاهی و آموزش پیش‌بینی شده است. به گفته وی مهمترین استراتژی این تشکل انحصار زدایی و آماده کردن فضای مناسب برای همه فعالین است.

وی در پایان از انتخاب هیات امنا و هیات موسس تشکل بزرگ صنعت کیف و کفش خبرداد و گفت: امیدواریم قوای سه گانه از تشکیل وفعالیت این تشکل حمایت کرده و با رفع موانع تولید و تسهیل شرایط کسب و کار یا ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد کشور کمک کنند. 

پربیننده ترین شمارش معکوس برای خروج سیمان از نظام قیمت‌ گذاری «برند»ها بر می‌ گردند؟ گل گهر فردا با ۳۰ هزار تن گندله به بورس کالا می آید امضای تفاهم نامه ۲ میلیارد یورویی میان شرکت گهرزمین و وزارت صمت ۲.۵میلیارد دلار فولاد طی ۳سال گذشته صادر شد / رشد ۸درصدی حوزه صنعت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت کفش انتخابات ۱۴۰۰ واحدهای کوچک کوچک و متوسط مواد اولیه تشکل بزرگ بزرگ صنعت کیف و کفش صنعت کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،  میزان ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۲به عدد ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر۱.۴ درصد افزایش داشته است. در این بین میزان ظرفیت نیروگاه‌های گازی کشور با ۳.۱ درصد افزایش به رقم ۲۳ هزار ۳۳۰ مگاوات رسید که ۲۵.۳ درصد از کل ظرفیت تولید نیروگاهی کشور را شامل می‌شود.

با توجه به این اعداد و ارقام افزایش بهره‌بری و ظرفیت تولید نیروگاهی در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد، به همین دلیل برنامه‌ها و اهداف این بخش بسیار حائز اهمیت است.

افزایش ظرفیت از طریق تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیروگاهی، افزایش کارایی و رفع محدودیت‌های تولید نیروگاه‌های حرارتی و جایگزینی نیروگاه‌های فرسوده، برنامه‌ریزی برای احداث و بهره‌برداری از حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید توسط صنایع بزرگ و بهره‌برداری از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با احداث و رویکرد افزایش بازدهی از اهم برنامه‌های این حوزه است.

در سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۰۰۰ مگاوات توان عملی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخار، ‌ اخذ مصوبه ۲۰۰۰ مگاوات احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک توسط صنایع با استفاده از ساز و کار تهاتر انرژی که تاکنون ظرفیت ۳۱۴۲.۷ مگاوات در ۵۲ ساختگاه پروانه احداث نیروگاه تجدیدپذیر را دریافت کرده‌اند را شاهد بودیم.

همچنین احداث و بهره‌برداری از ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی بعد از اخذ مصوبه وزیر نیرو با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید که تاکنون ۲۰۷۳ مگاوات از ۴۰۰۰ مگاوات در دست احداث است، دیگر عملکرد مهم سال گذشته بوده است.

از طرفی اخذ مصوبه احداث نیروگاه‌های بادی در چارچوب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید هم از دیگر دستاوردهای سال ۱۴۰۲ بوده است.

مقرر شده است برای سال جدید، بهره‌برداری از ۱۱، ۷۲۵ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی شامل ۲۵۹۶ مگاوات نیروگاه حرارتی بزرگ و مقیاس متوسط و ۹، ۱۲۹ مگاوات نیروگاه‌های بخش صنایع صورت گیرد. همچنین مناقصه برای  احداث نیروگاه‌های بادی صورت پذیرد تا جذب سرمایه در این بخش نیز انجام شده و توسعه  تا این انرژی پاک بیش از پیش گسترش یابد.

با این دست اقدامات امید است ناترازی در صنعت برق کشور از بین رفته و شاهد رشد و تعالی این صنعت  نسبت به ادوار گذشته باشیم تا با مهیا شدن زیرساخت‌ها این صنعت برای سرمایه‌گذاران جذابیت بیشتری داشته باشد.

دیگر خبرها

  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در ایرانشهر تشکیل شد