Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبادالله فتح‌اللهی کارشناس مسائل شهری و مدیرعامل سابق سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره انتخابات شورای شهر اظهار داشت: با توجه به تجربه 22 ساله شهروندان تهران در اداره شهر به واسطه شوراهای شهر در حال حاضر مردم در پایتخت توقع دارند شورایی خبره، کاربلد، متخصص در حوزه مدیریت شهری و پاک‌دست در تهران داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای هر کاری جهت به نتیجه رسیدن و موفقیت باید به خبرگان آن رشته مراجعه کرد و حافظه تاریخی شهروندان هم مؤید آن است که برای اداره شهر تهران باید از خبرگان شهر و به اصطلاح خاک‌خورده‌های حوزه شهری بهره‌مند شد.

این کارشناس مسائل شهری با اشاره به اینکه شورای شهر نیروی محرکه ولوکوموتیو خدمت سازمان عریض و طویل شهرداری به مثابه قطار توسعه و عمران شهری محسوب می‌شود، گفت: افرادی که قرار است در شورای شهر تهران فعالیت کنند باید کسانی باشند که علاوه بر آشنایی با بدنه شهرداری با پرسنل زحمتکش و خالص این مجموعه نیز صمیمیت داشته باشند تا در فهم خدمت به مردم دچار مشکل نشوند.

فتح‌اللهی ادامه داد: شهرداری 2 هزار رسته تخصصی و بیش از 55 هزار نفر پرسنلی دارد که انباشتی از دانش و تجربه در در کنار هم هستند و باید از این اندوخته علمی و تجربه پرسنل توسط اعضای شورای شهر آینده استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید درد آشنای شهر و مردم باشند تا مشکلات را بهتر بشناسند و جهت رفع آن اقدام کنند، وی در ادامه سخن افزود : افرادی که بدون تخصص وارد شورای شهر شوند سبب بروز مشکل در اداره شهر خواهند شد و گره کور خدمت را با حاشیه سازی بدون نیاز کورتر و مشکل تر می‌سازند. همچنین باید توجه داشت که شورای شهر محل آزمون و خطای دوره ای نیست بلکه باید تجمعی از امنای متخصص و امین مردم بوده و تمام و کمال در خدمت مردم باشند و از زمان پیش رو بهترین بهره را ببرند.

این کارشناس مسائل شهری خاطرنشان کرد: تهران جغرافیای 2 درصدی از خاک ایران را دارد ولی 20 درصد جمعیت کشور را در خود جا داده است. بنابراین در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع حمل و نقل عمومی، زیرساخت‌های اجتماعی و بافت فرسوده و مسائل دیگر نیاز به افراد کاربلد و متخصص با نگاه ویژه خدمت رسانی نوین دارد . اعضای شورا باید شهرشناس باشند. همچنین شهرداری را از درون درک و حمایت کرده و از همبستگی خانواده بزرگ شهرداری در تصمیمات خود بهره‌ کافی و وافی را ببرد.

این کارشناس مسائل شهری با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر نماینده افکار عمومی محسوب می‌شود گفت: تهران محلات برخوردار و کم برخوردار دارد که بخش کم‌برخوردار آن کمتر دارای سخنگو بوده و باید اعضای شورای شهر درد مردم در این محلات را لمس کرده باشند و با ان آشنایی داشته باشند.

فتح‌اللهی در پایان با بیان اینکه اعضای شورا نیاز است که هم کارنامه قابل قبول در پیشینه خود و هم برنامه جامع و مدون پیش روی خود داشته باشند گفت: بسیاری از افراد برای اداره شهر برنامه دارند ولی خبری از کارنامه و عقبه اجرایی در مشخصات فردی آنان دیده نمی‌شود و این مسأله در کوتاه مدت سبب نارضایتی شهروندان می‌شود و تنها برنامه‌های آنها برای تزئین و ظاهر شهر در کتابخانه‌ها خاک نسیان می‌خورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارشناس مسائل شهری انتخابات شورای شهر ششم کارشناس مسائل شهری اعضای شورای شهر داشته باشند اداره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات و برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ کتاب در سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم انشاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است