Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین اصغری مدیر کل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به خبرها و کلیپ‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه مشکلات مازاد تولید پیاز در جنوب کرمان، اظهار کرد: برنامه کشت محصولات سبزی و صیفی به صورت فصلی به استان‌ها ابلاغ و در استان‌ها نیز سهم و نقش هر شهرستان و مراکز خدمات تعیین و به مناطق ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه آنچه به صورت مشخص در مورد پیاز اتفاق افتاده، کشت بیش از برنامه ابلاغی در منطقه جنوب کرمان است، تصریح کرد: برنامه ۵ هزار و ۵۰۰ هکتاری (زمستانه و بهاره) کشت پیاز در این منطقه که برای تولید ۳۲۰ هزار تن محصول ابلاغ شده، در سطح ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار با تولید ۸۶۵ هزار تن اجرا شده است.

اصغری با اشاره به اینکه مازاد محصول تولیدی امکان مصرف داخل را نداشته و از سوی دیگر زیرساخت‌های صادراتی نیز توان صادرات این حجم محصول را ندارد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و بر اساس آمار گمرک، ۴۸۶ هزار تن پیاز در سال ۱۳۹۹ صادر شده، در حالی که متوسط صادرات سه ساله صادرات پیاز – از سال ۹۶ تا ۹۸ – معادل ۲۹۲ هزار تن بوده است و مقداری نیز توسط بخش خصوصی در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

این مقام‌مسئول هدف از خرید تضمینی محصولات کشاورزی را کاهش ضرر و زیان کشاورزان بر اساس کف هزینه‌های تولید اعلام کرد و افزود: بر اساس قانون افزایش بهره وری و تبصره ۶ ماده ۶ این قانون، خریدهای تضمینی در محصولات غیر اساسی منوط به پذیرش الگوی کشت از طرف کشاورزان و تولیدکنندگان است.

اصغری با بیان اینکه در وضعیت کنونی و با تصویب قیمت‌های فعلی نرخ خرید تضمینی، شاهد عدم اجرای برنامه و افزایش بی رویه کشت هستیم، تاکید کرد: بدیهی است هرگونه افزایش غیر متعارف قیمت تضمینی موجب بالا رفتن سطح زیرکشت پیاز در سال‌های آتی می‌شود که علاوه بر ایجاد ضرر و زیان به کشاورزان، موجب هدر رفت منابع عمومی خواهد شد.

مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: تاکنون حدود ۶۸ هزار تن پیاز توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان استان هرمزگان و جنوب کرمان خریداری شده است.

مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی در پایان تاکید کرد: اجرای الگوی کشت به دلیل ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کنار مسائل فنی نیازمند الزامات قانونی و اجرایی و تشریک مساعی سایر دستگاه‌ها است که تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات سبزی و صیفی تولید پیاز محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، شهرستان ورامین بعنوان منطقه‌ای پیشرو در تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای عملکرد مطلوبی داشته و در سال گذشته ۳۵ هکتار به میزان گلخانه هایش افزوده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور فراتر از برنامه ۱۴۰۴
  • برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • پخش دیدار منچستر سیتی - رئال مادرید از برنامه «ورزش فراتر»
  • گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • محور رودبار جنوب به کهنوج بازگشایی شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد