Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که شرکت راه‌آهن سال‌ها در اختیار فکر و عقیده آنها بوده است، سال‌ها راه‌آهن را در رکود نگه داشتند و حتی برای یک پیچ ساده، راه‌آهن را به خارج کشور وابسته نگه داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی امروز در مراسم روز ملی بهره‌وری در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دغدغه بهبود و تحول در راه‌آهن با کار اساسی و نهادی در قالب مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن روزبه‌روز بهتر می‌شود تا مردم سفرهای ریلی پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تری را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بهره‌وری، تحول و تعالی چیزی نیست که از بیگانگان یاد گرفته باشیم، حضرت علی(ع) می‌فرمایند که «بدا به حال کسی که امروزش با دیروزش یکی باشد» و این ضرورت تغییر و تحول را می‌رساند.    وزیر راه و شهرسازی افزود: کسانی که شرکت راه‌آهن سال‌ها در اختیار فکر و عقیده آنها بود‌، سال‌ها راه‌آهن را در رکود نگه داشتند و راه‌آهن را حتی برای یک پیچ ساده به خارج کشور وابسته نگه داشتند. آینده پرافتخار از آن کسانی است که نگاه به داخل کشور داشته باشند و ظرفیت داخل را در مدار پیشرفت نگه دارند.   اسلامی تأکید کرد: ما باید بهره‌وری ملی را که جایگاه شایسته بین‌المللی برای کشورمان دارد، ایجاد کنیم. با تأیید سازمان ملی بهره‌وری، راه‌آهن امروز در این مسیر قرار گرفته و امید است این مسیر روی ریل توسعه و پیشرفت باشد و اقداماتی که موجب ارتقای عملکرد می‌شود، رونق گیرد.    وی با اشاره به رونمایی از ریل‌کارت بیان کرد: من به عنوان یک کارمند حدود بیست و هشت سال پیش، کارت اعتباری ثمین‌کارت داشتم، کارت اعتباری در کشور ما چندان مورد توجه نبوده است، ما باید کارمندان و بازنشستگان را در قالب کارت اعتباری بهره‌مند کنیم.    وزیر راه و شهرسازی گفت: در آنها سال‌ها عده‌ای که ادعای اقتصادی داشتند، اجازه ندادند این موضوع کارت اعتباری رشد کند، اما امروز ثمین‌ کارت در قالب ریل‌کارت برای خانواده راه‌آهن تعریف شده است و تأثیر به سزایی در اقتصاد خانواده دارد.  با واژه کمک‌معیشتی موافق نیستم، نظام کارت اعتباری نظام توانمندسازی خانوار و احترام به خانواده است.   اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه از پیش تعیین شده ادامه دارد و امسال برنامه نوسازی و ورود ۱۵۰۰ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو تولید داخل را به شبکه ریلی هدف‌گذاری کرده‌ایم.   وی افزود: اگر از محل منابع تبصره ۱۸ اعتبارات بیشتری به شرکت‌های ریلی اختصاص یابد، این تعداد ناوگان افزایش می‌یابد. در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ تعداد ۱۸۰۰ دستگاه نوسازی انواع ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی شد‌.     ریزش سنگ حجیم در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال احتمالا متاثر از زلزله بود‌   وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که دلیل وقوع ریزش کوه در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال چه بود؟ توضیح داد: هیچ تونلی در مسیر آزادراه تهران ـ شمال ریزش نداشته است، بلکه در منطقه ۲ آزادراه، صخره‌ای بین دو تونل در حال ساخت ریزش داشته است که مطالعات حرکت زمین‌شناسی آن در حال انجام است.   اسلامی افزود: در محل وقوع حادثه هیچ انفجار یا خاکبرداری انجام نشده بود و احتمالا این اتفاق متأثر از زلزله بوده است، زلزله‌های ۴ یا ۵ ریشتری در آن منطقه ممکن است رخ داده باشد، ضمن آنکه منطقه نزدیک گسل است.متاسفانه در این حادثه ۲ کارگر جان باختند که از خداوند برای خانواده‌های آنها صبر مسئلت می‌کنیم.   وی پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان شده است که فقط یک چهارم تسهیلات مصوب کرونایی به شرکت های ریلی پرداخت شده است و این در گیرودار روال بانکی مانده است، بیان کرد: تسهیلات مالی حمایتی به دلیل کرونا برای شرکت‌های ریلی پابرجا است؛ شرکت‌ها باید تضامین خود را به بانک ارائه کنند که به دلیل نوع مالکیت برخی شرکت‌ها نظیر رجاء مشکل ایجاد شده است که اخیرا این مشکل رفع شد و بانک‌ها مشکلی در این باره ندارند.   اسلامی در باره وام ودیعه مسکن گفت: وام ودیعه و میزان مجاز افزایش امسال آن ‌باید در ستاد ملی تصویب شود، پیشنهاد در کمیته اقتصادی مطرح شد و منتظر تصویب در ستاد ملی هستیم.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی منطقه ۲ آزادراه آزادراه تهران کارت اعتباری نگه داشتند راه آهن بهره وری شرکت ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۸۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

ایسنا/کرمان معاون عمرانی فرماندار بم گفت: ۱۰ راه روستایی مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات این شهرستان به دلیل بارش شدید مسدود شده و همچنین ۱۰ خانه در منطقه تهرود دچار آبگرفتگی شدند. 

محمدصادق دادالله پور امروز ششم اردیبهشت ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: در  پی بارندگی از شب گذشته و طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب، ۱۰ راه روستایی بخش بروات در منطقه روداب غربی مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان اداره راهداری شهرستان با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند، افزود: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بوده و آب وارد منازل روستای خان خاتون شده است.

دادالله پور بیان کرد: به دلیل حجم بی سابقه آب و طغیان رودخانه تهرود، آب حاصل از بارندگی از دو پل و مسیر سیل بندها عبور کرده و وارد روستای خان خاتون شد که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

معاون فرماندار بم با اشاره به اینکه سیلاب به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت روستای خان خاتون آسیب وارد کرده، افزود: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار است و آب، برق و گاز  روستا وصل است.

وی اظهار کرد: بارش باران و تگرگ به زمین‌های کشاورزی آسیب وارد کرده که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

دادالله پور با اشاره به اینکه منازل بافت قدیمی مردم نیز آسیب جزئی دیده، گفت: پیگیری‌های لازم صورت گرفته و تیم‌های کمکی توسط مجموعه دهیاری‌ها و شهرداری‌های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

معاون عمرانی فرماندار بم با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی را در شمال شهر بم داشتیم، عنوان کرد: سیلابی که به همراه رواناب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود، در مسیر رودخانه‌هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه