Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹، ماموریت داد تا دستاوردهای مدیریت موج چهارم مقابله با بیماری کووید۱۹ را جمع‌آوری کند تا برای داخل و خارج از کشور به ویژه سازمان جهانی بهداشت تبیین شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در متن نامه سعید نمکی خطاب به عابدینی آمده است:

«خوشبختانه علیرغم یورش سهمگین موج چهارم کرونا با ویروس سرکش انگلیسی که توانست نظام سلامت کشورهای برخوردار جهان را با زیرساخت‌های مناسب و وضعیت اقتصادی مطلوب دچار سردرگمی و در نتیجه بیماران زیادی را دچار آوارگی خارج از بیمارستانها کند، همکارانمان در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی با لطف الهی و بهره جوئی از شیوه‌های عالمانه توانستند میزان بستری‌ها را کمتر، تخت‌های خالی را بیشتر و مرگ و میرها را علیرغم قدرت سرایت و بیماری زائی و مرگ و میر این ویروس نسبت به ویروس ووهان بنحو قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با تعداد موارد ابتلاء و بستری کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضروری است دست آورد این مرحله از مدیریت کرونای کشور به نحو مطلوب در داخل و خارج از کشور و بخصوص برای سازمان جهانی بهداشت تبیین شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: لذا به جنابعالی مأموریت داده می‌شود تا به عنوان دبیر کمیته علمی با مساعدت معاونین محترم درمان، بهداشت، تحقیقات و فناوری و همچنین جمع آوری اطلاعات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اسرع وقت به این امر مهم بپردازید. بی تردید این رویکرد عالمانه و هوشمندانه می‌تواند به عنوان مدل موفق جمهوری اسلامی ایران در اختیار دیگران قرار گیرد. علاوه بر معاونان ذیربط همکاران ارجمند آقایان دکتر تبریزی، دکتر سوری، دکتر طالبیان و همکاران روابط عمومی با سرکارعالی همکاری خواهند کرد.»

کد خبر 495640

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سعید نمکی وزیر بهداشت کرونا ویروس موج چهارم کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند