Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@03:43:15 GMT

هشدار کمبود مرغ در ماه‌های آینده

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۹۹۳۳۴

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه هزینه تولید مرغ به دلیل افزایش هزینه مولفه‌های تولید بالا رفته است، گفت: اگر فکری برای شرایط پیش آمده نشود و کنترل و نظارت بر بازار نباشد شاهد کمبود مرغ در ماه‌های آینده خواهیم بود. ناطقان: حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ  آرامش شکننده ای دارد، اظهار کرد: در برخی استان‌ها کمبود مرغ مشاهده شده است، زیرا جوجه ریزی در فروردین ماه به اندازه نیاز واقعی کشور انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بعد از مصوبه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور که قیمت مرغ زنده را به ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم را به ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان افزایش دادند، مجددا مولفه های تولید هم توسط ستاد تنظیم بازار و وزارت راه افزایش یافت.

وی ادامه داد: کرایه‌های حمل و نقل، ذرت و سویا، واکسن، ریزمغذی و دارو افزایش قیمت محسوس و قابل توجهی داشتند. همچنین جوجه یکروزه که قیمت مصوب آن ۴۲۰۰ تومان است در بازار ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان خرید و فروش می شود.

به گفته وی وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت به دلیل عدم کنترل و نظارت بر بازار در افزایش قیمت جوجه یکروزه قصور دارند و باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: اگر فکری برای شرایط پیش آمده نشود، شاهد کمبود مرغ در ماه های آینده خواهیم بود. در حال حاضر نیز هرآنچه در خصوص کاهش قیمت مولفه های تولید و جوجه  گفته می شود  در حد حرف و شعار بوده و هیچ اتفاق موثری نیفتاده است.

به گفته وی یا باید قیمت مرغ بنا بر افزایش قیمت مولفه‌های آن اصلاح شود یا بایستی قیمت مولفه‌های تولید مانند قبل شود که البته به نظر می رسد مورد دوم امکان پذیر نیست.

اسدالله نژاد در پایان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بیش از ۲۰ هزارتومان و مرغ گرم نیز  ۲۹ تا ۳۰ هزارتومان است، گفت: موافق افزایش قیمت مرغ نیستیم، ولی وقتی هزینه مولفه های تولید بالا می رود بر روی قیمت تمام شده مرغ هم اثر می گذارد و چاره ای جز اصلاح قیمت مصوب و بازار نیست. منبع: ایسنا برچسب ها: هشدار ، کمبود ، مرغ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار کمبود مرغ مولفه های تولید افزایش قیمت کمبود مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات آخرین روز هفته بازار طلا و سکه تهران با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، از ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کردند؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هفت میلیون و ۳۰۰ تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیاررا با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت سه میلیون و ۸۳۲ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۶ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۸۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند