Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: هم‌اکنون تعدادی از دارو‌ها و خدمات درمان ناباروری در بخش‌های سرپایی و بستری تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار داشته و امسال نیز پوشش خدمات درمان ناباروری توسعه می‌یابد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ محمدمهدی ناصحی درباره خدمات درمان ناباروری گفت: درمان ناباروری با توجه به اختلالات موجود در هر یک از زوجین، تنوع زیادی دارد و خدمات اولیه‌ای نظیر درمان‌های دارویی تا خدمات پیچیده‌ای مانند IVF که فقط در مراکز تخصصی ارائه می‌شود را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افرود: هم اکنون بخش قابل توجهی از دارو‌ها مانند فولی تروپین، اچ سی جی، اچ ام جی، خدمات پاراکلینیک مرتبط به درمان ناباروری مانند سونوگرافی Infertility در آقایان یا آزمایش‌هایی مانند Semen Analysis، اندازه‌گیری کمی FSH, LH و تستوسترون و همچنین برخی خدمات جراحی نظیر اعمال جراحی برای باز کردن لوله‌ها در کسانی که قبلا سابقه توبکتومی یا وازکتومی داشته‌اند یا اعمال جراحی مربوط به رفع چسبندگی‌های رحمی در بانوان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارد.

او اضافه کرد: در همین خصوص و در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان صرفا برای دارو‌های مربوط به درمان ناباروری از طرف سازمان بیمه سلامت ایران هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: دنبال کردن سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری یکی از دغدغه‌های جدی سازمان بیمه سلامت محسوب و از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار است.

ناصحی با اشاره به اینکه برخی خدمات درمان ناباروری ستاره‌دار بوده و در تعهد بیمه‌های درمانی نیستند، گفت: بر اساس بند «ح» تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال۱۴۰۰ و در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، دولت مکلف شده است اعتباراتی را ذیل ردیف‌های وزارت بهداشت تحت عنوان حمایت از هزینه‌های درمان ناباروری متمرکز کند.

او افزود: اعتبار این حساب مطابق نظر کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر پایه، جهاد دانشگاهی و معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در خصوص مواردی نظیر پوشش نود درصد (۹۰%) کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اس. آی) و (آی. وی. اف) برای هر زوج نابارور و همچنین پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری هزینه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس قانون، افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند، می‌توانند بسته به شرایط خود تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گیرند. به این ترتیب امکان استفاده از پوشش بیمه‌ای برای زوجین نابارور فاقد بیمه نیز مشابه سایر افراد جامعه فراهم است.

برچسب ها: بیمه سلامت ، درمان ناباروری ، هزینه های درمانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بیمه سلامت درمان ناباروری هزینه های درمانی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خدمات درمان ناباروری بیمه سلامت قرار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت

بالا بودن هزینه‌های درمان و جراحی برای بیمارانی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند، با مشکلاتی مواجه کرده است. اما بیمه سلامت و بیمه روستایی راهکار مناسبی برای افراد به وجود آورد تا بتوانند به راحتی هزینه‌های درمان خود را بپردازند.

به گفته شهروندخبرنگار ما چند روزی هست که بیمه سلامت و بیمه روستایی در شهرستان کاشمر استان خراسان رضوی دچار اختلال شده و مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است. با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید من از خراسان رضوی شهرستان کاشمر پیام می‌دهم الان چند روزی هست که بیمه سلامت و روستایی دچار اختلال شده است و ما برای انجام کار‌های پزشکی و درمانی مجبور به پرداخت هزینه آزاد هستیم جالب اینجا است که تامین اجتماعی سامانه اش فعال، اما تحت عنوان بیمه سلامت همگانی چه شهری و چه روستایی صورت نمی‌گیرد و مردم باید بیشترین هزینه را باید پرداخت کنند من خودم باردار هستم هفته‌های آخر با کلی هزینه رفت و آمد از روستا به کاشمر برای سونوگرافی رفتم. بعد از کلی معطلی سامانه قطع و اصلا معلوم نیست چه زمانی وصل شود.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟