Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رادیو بین المللی چین روز یکشنبه به نقل از روزنامه «نیو زوریخ زیتونگ» نوشت: از دیدگاه کیسینجر، دولت بایدن پی برده است که رویارویی با چین نه تنها به نفع چین و ایالات متحده نیست، بلکه به نفع جهان نیز نخواهد بود. رویارویی با چین باعث درگیری بدون برنده خواهد شد، دقیقا مانند جنگ جهانی اول، درگیری با خستگی هر دو طرف به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال کسینجر به مشکل جدی داخلی ایالات متحده اشاره کرده و افزود: افکار عمومی آمریکا، چین را دشمن دائمی می داند مردم در این کشور گمان می کنند که همه اتفاقات بد در ایالات متحده مطابق با آرزوهای چین رخ می دهد.

کسینجر همچنین گفت که یافتن راهی برای برون رفت از مقابله و تدوین استراتژی پایدارتر برای دولت بایدن بسیار ضروری و پیچیده است.

کسینجر به تازگی بارها در مورد روابط چین و آمریکا صحبت کرده است وی پیش از این هشدار داد که تنش میان چین و ایالات متحده ممکن است به درگیری کامل بین دو قدرت نظامی و علمی منجر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هنری کیسینجر امریکا چین ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است

دولت ایالات متحده در حال طراحی یک شبکه ریلی شگفت انگیز در ماه است که می تواند به گسترش حضور بشر در سطح ماه کمک کند. این سیستم ریلی پیشنهادی که از حمایت وزارت دفاع آمریکا برخوردار است، قادر خواهد بود انسان ها و تجهیزات را جابجا کند.

به گزارش روزیاتو، این راه آهن ماه که توسط غول هوافضای نورثروپ گرومن طراحی شده، قرار است امکان توسعه اقتصادی جدی و پایدار در ماه را فراهم آورد. نمایندگان این شرکت می گویند: «شبکه راه آهن ماه می تواند انسان ها، تجهیزات و منابع را برای فعالیت های تجاری در سطح ماه جابجا کند و به ایجاد یک اقتصاد فضایی برای ایالات متحده و شرکای بین المللی کمک کند.»

نورثروپ گرومن یکی از ۱۴ شرکتی بود که در دسامبر ۲۰۲۳ توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده که به اختصار دارپا (DARPA) نامیده می شود، برای شرکت در مطالعه Luna-10 انتخاب شد که هدف آن خلق ایده های فناوری جدید برای کمک به گسترش حضور اقتصادی بشر در فضای دور است.

این شرکت گفته است که با تعیین منابع مورد نیاز برای ساخت یک شبکه ریلی در ماه، تهیه فهرستی از هزینه ها و ریسک ها و شناسایی نمونه ها و تجزیه و تحلیل های یک سیستم ریلی عملیاتی در ماه، به این مطالعه کمک خواهد کرد.

همچنین به گفته نورثروپ گرومن، مفاهیمی را برای ساخت و راه اندازی این سیستم با استفاده از ربات ها، از جمله مسطح سازی و آماده سازی پایه، قرار دادن و تراز کردن ریل، اتصال و تکمیل، بازرسی، نگهداری و تعمیر را بررسی خواهد کرد».

با این حال، نورثروپ گرومن هنوز جزئیات مالی را ارائه نکرده است، اگرچه دارپا درآگوست سال گذشته یک عدد تخمینی اعلام کرد و گفت که مطالعات انتخاب شده جایزه ای دیگر دریافت خواهند کرد که از ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار تجاوز نمی کند».

از جمله دیگر شرکت هایی که توسط دارپا برای شرکت در مطالعه Luna-10 انتخاب شده اند، اسپیس ایکس ایلان ماسک و بلو اوریجین جف بزوس هستند. دارپا هنوز جزئیات مشارکت آنها را فاش نکرده است.

این آژانس آمریکایی در دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که هدف این مطالعه «تسریع در ایجاد چارچوبی برای استفاده صلح آمیز ایالات متحده و کشورهای دیگر از ماه است». آنها افزودند: «Luna-10 به دنبال مطالعه توسعه سریع مفاهیم فناوری برای یک سری سیستم های قابل اشتراک و مقیاس پذیر است که می توانند به طور مشترک عمل کنند.»

دکتر مایکل نایاک، مدیر برنامه دفتر فناوری راهبردی دارپا، گفت که این مطالعه پتانسیل آن را دارد که «نحوه تفکر جامعه غیرنظامی در مورد فضا و ترغیب فعالیت های تجاری گسترده در ماه و اطراف آن در ۱۰ سال آینده را دگرگون کند».

در حالی که ایالات متحده در تلاش برای توسعه زیرساخت های تجاری در ماه است، آژانس فضایی ناسا نیز آماده می شود تا کاوشگر VIPER را در سال جاری به منطقه قطب جنوب ماه بفرستد. این ماموریت به دنبال منابع آب یخ زده خواهد گشت که می تواند به پشتیبانی از نیروهای انسانی آینده در ماه کمک کند.

هند در آگوست سال گذشته اولین کشوری بود که موفق به فرود آوردن یک کاوشگر در قطب جنوب ماه شد و ایالات متحده نیز یک ماه پیش با فرود کاوشگر اودیسئوس، حضور خود را در این منطقه تثبیت کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • (تصاویر) وسایل جنگی باورنکردنی ارتش آمریکا؛ از گربه پشمالو تا شاهین سیاه!
  • شکایت چین از آمریکا
  • صندوق بین المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است
  • آفریقای جنوبی به محور مخالف آمریکا می‌پیوندد
  • تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود
  • رئیس گشت مرزی آمریکا: اوضاع مرز با مکزیک تهدیدی علیه امنیت ما است