Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرلشکر موسوی گفت: در دنیای امروز، هیچ راهی جز قوی‌تر شدن نداریم و مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و به‌تبع آن تشکیل دولت قوی پیش شرط قوی‌تر شدن است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش سیاسی فرماندهان و مسئولان ارشد ارتش ویژه انتخابات ۱۴۰۰ که در مرکز همایش‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و بصورت ارتباط صوتی و تصویری با یگان‌های عمده ارتش در سراسر کشور برگزار شد، انتخابات را از دو جهت «نفس شرکت در انتخابات» و «انتخاب اصلح»، مهم قلمداد کرد و گفت: انتخابات به خودی خود و فارغ از اینکه چه کسی را انتخاب می‌کنیم موضوعیت و اهمیت دارد و انتخابات یکی از ارکان و نشانه‌های مردم سالاری در همه کشورهای جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات حق طبیعی مردم است و مردم در قبال این حق مسئولیت دارند و باید از حق طبیعی خود استفاده و به مسئولیت خود عمل کنند.

فرمانده کل ارتش با تأکید بر نقش مردم در انتخابات خاطر نشان کرد: سرنوشت حداقل چهار سال کشور و اینکه زمام امور اجرایی کشور به دست چه کسانی سپرده شود در انتخابات تعیین می شود. از طرفی، میزان مشارکت در انتخابات، نشان دهنده سطح آگاهی و بصیرت مردم است و با میزان احساس مسئولیت ملت نسبت به سرنوشت خودشان رابطه مستقیم دارد.

سرلشکر موسوی در ادامه با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور مهمترین و موثرترین فرد در مدیریت اجرایی کشور است گفت: وزرا که مسئولان همه بخش‌های کشور هستند با فکر و تصمیم رئیس جمهور منصوب می‌شوند. ریاست تعداد قابل توجهی از شوراهای عالی تأثیرگذار بر عهده رئیس جمهور است که مهمترین آن‌ها شورای عالی امنیت ملی است. بنابراین مردم باید با بررسی شرایط نامزدها فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، مردم ما به سطحی از بصیرت رسیده‌اند که همه مسائل را به خوبی متوجه می‌شوند و می‌دانند که در دنیای امروز، هیچ راهی جز قوی‌تر شدن نداریم و مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و به‌تبع آن تشکیل دولت قوی پیش شرط قوی‌تر شدن است.

فرمانده کل ارتش همچنین به اهمیت انتخابات در ابعاد داخلی اشاره و یادآوری کرد: انتخابات و روی کار آمدن دولت جدید موجب نوسازی دستگاه اجرایی کشور و پمپاژ خون و انرژی جدید به کشور می‌شود.

امیر سرلشکر موسوی اظهار داشت: ارتقای اعتماد به نفس مسئولان به همراه احساس مسئولیت و دین نسبت به جامعه، ایجاد ثبات سیاسی و کاهش ناامنی، افزایش انسجام و وحدت ملی و ایجاد انگیزه در کارگزاران برای رونق اقتصادی، از پیامدهای مهم انتخابات در ابعاد داخلی محسوب می‌شود و در واقع انتخابات فرصت مناسبی برای حل مشکلات کشور و مردم است.

وی در ادامه به تبیین اهمیت انتخابات در بُعد خارجی پرداخت و با تأکید بر اینکه انتخابات موجب افزایش وجهه خارجی کشور می‌شود گفت: انتخابات نشان دهنده اقتدار ملی است و وقتی دنیا می بیند ملتی پای آرمان خود ایستاده و نسبت به سرنوشت کشورش حساس است، احترام بیشتری برای آن ملت قائل است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه انتخابات موجب یأس هرچه بیشتر دشمن می‌شود و پیام روشن و مهمی برای دشمنان دارد تصریح کرد: از مدت‌ها پیش دشمنان با توطئه‌های رسانه‌ای تلاش کردند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند و القا کنند که حضور یا عدم حضور مردم در انتخابات هیچ تأثیری در سرنوشت‌شان ندارد، مطمئناً مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی با حضور پرشور در انتخابات، تو دهنی محکمی به دشمنان خواهند زد و ثابت خواهند کرد که حافظ آرمان شهدایی که خونشان را هدیه کردند، جانبازانی که سلامتی خود را نثار آن کردند و ایثارگرانی که از هیچ کوششی دریغ نکردند هستند.

امیر موسوی همچنین افزایش مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کاهش تهدید های خارجی، اثر مثبت در کاهش و رفع تحریم ها و افزایش اراده برای مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی را از دیگر پیامدهای انتخابات در بُعد خارجی دانست.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح انتظارات از فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های ارتش در انتخابات پرداخت و گفت: فرماندهان بستر لازم را برای حضور همگانی، پرشور، آگاهانه و هوشمندانه‌ی تمامی واجدین شرایط خانواده بزرگ ارتش در انتخابات فراهم کنند.

وی با بیان اینکه لازم است، فرماندهان با برجسته سازی دستاوردهای خرد و کلان انقلاب اسلامی در سطوح مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی امید آفرینی کنند خاطر نشان کرد: همه ما بایستی با شناخت شرایط و اوضاع داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیازها و مسائل اساسی کشور، معیارها و شاخص‌های فرد اصلح و دولت در تراز انقلاب را دقیق و عمیق بشناسیم و بشناسانیم.

سرلشکر موسوی گفت: قطعاً حضور کارکنان و خانواده بزرگ ارتش در انتخابات، کمافی‌السابق کاملاً فعال و آگاهانه بوده و فرد مورد نظر خود را با شناخت و آگاهی انتخاب می‌کنند.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: همه ما باید در نگاه به انتخابات از هرگونه گرایش و رفتار احساسی خودداری و مصالح نظام و منافع ملی و افزایش کارآمدی را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: مطمئناً تمامی کارکنان و خانواده‌های محترم آن‌ها با هوشمندی و بصیرت در عرصه انتخابات حاضر شده و با سواد رسانه‌ای، ترفندها و اقدامات دشمنان و معاندان را خنثی و بی‌اثر می‌کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سرلشکر موسوی شورای عالی امنیت ملی انتخاب اصلح کارگزاران انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری فرمانده کل ارتش سرلشکر موسوی قوی تر شدن فرد اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم

«امیررضا واعظ آشتیانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر مردم به دنبال احقاق مطالبات خود هستند، باید همچون دوره اول انتخابات، در دور دوم نیز حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات بین‌المللی، نیازمند تشکیل مجلسی قدرتمند، کارآمد و کمک حال دولت هستیم؛ بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که انتخابات پیش رو همچون دور اول، با حضور حداکثری برگزار شود.

فعال سیاسی گفت: هر زمان انتخابات در ایران برگزار می‌شود، همه دنیا چشم‌شان به نحوه برگزاری آن است و میزان مشارکت را رصد می‌کنند؛ بنابراین باید در چنین شرایطی حضور حداکثری داشته باشیم.

رأی مردم در انتخابات آمریکا نمایشی است

واعظ آشتیانی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی مردم، نمایشی است چراکه این سناتورها هستند که تعیین تکلیف می‌کنند اما در جمهوری اسلامی ایران، این مردم هستند که کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

فعال سیاسی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی، آزادترین و دموکراتیک‌ترین نوع انتخابات است و امیدواریم مردم با شناخت کاندیداهای اصلح، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا مجلسی مقتدر تشکیل شود.

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هر ساله به مسائل اقتصادی توجه دارند، مجلس هم باید بهترین قوانین و مقررات اقتصادی را در دستور کار داشته باشد.

فعال سیاسی افزایش تولید داخلی را از اولویت‌های مجلس آینده دانست و تاکید کرد: تولید، شاخصه‌های مختلفی دارد که باید مدنظر مجلس و دولت قرار بگیرد؛ قوانین باید به سمتی حرکت کنند که فضا جهت سرمایه‌گذاری‌ها در داخل و خارج از کشور محیا شود.

واعظ آشتیانی با اشاره به حل و فصل مسائل مناطق آزاد به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس آینده افزود: اگر نوع مدیریت و حکمرانی ما درست باشد، می‌تواند کمک حال اقتصاد کشور شود؛ لذا مجلس باید این مسائل را جدی بگیرد.

فعال سیاسی اضافه کرد: مجلس دوازدهم و دولت باید به جای کشمکش‌های سیاسی، به سمتی بروند که حال کشور و اقتصاد کشور بهبود یابد.

کد خبر 6083278 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور