Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@14:21:56 GMT

کشور را می توان با هزینه کمتری اداره کرد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۰۹۵۲

کشور را می توان با هزینه کمتری اداره کرد

به گزارش اقتصادآنلاین، جمشید انصاری با گرامی‌داشت روز ملی بهره‌وری با اشاره به این موضوع که «کشور گران اداره می‌شود» تصریح کرد: آنچه مسلم است می‌توان کشور را با هزینه کمتری از آن‌چه اداره می‌کنیم، اداره کرد و به نتایج بهتری رسید. طبعاً بخشی از این گران اداره‌شدن کشور برمی‌گردد به پایین‌بودن بهره‌وری؛ یعنی اگر ما رشد اقتصادی را برآیند سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری بدانیم، به نظر می‌رسد فارغ از این‌که آیا سرمایه‌گذاری در کشور ما کافی و به‌اندازه است یا نیست، همان حدی که انجام می‌شود هم سرمایه‌گذاری گرانی است و دستیابی به تولید کالا و ارائه خدمات به مردم با هزینه بسیار بیشتر از آنچه منطقی است صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کشور ما به دلیل امکان دستیابی به رانت، فضای غیر رقابتی تولید و ارائه کالا و خدمت به صورت انحصاری مسیر ساده‌تری را می‌توان با سرمایه‌گذاری طی کرد تا ارتقای بهره‌وری که زحمت و تلاش بیشتری را لازم دارد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، گفت: اینکه در نامگذاری این روز ملی در کنار بهره وری بهینه سازی مصرف را مورد توجه قرار داده اند به این مفهوم است که در این‌جا هم باز از مردم توقع می‌رود که در جهت ارتقای بهره‌وری تلاش کنند و با کم‌کردن و بهینه‌کردن مصرف خودشان کمک کنند به ارتقای بهره‌وری اقتصاد ملی اما چندان از تولیدکننده، بنگاه تولیدی و دستگاه اجرایی ارائه دهنده خدمت و کالا توقع بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید مطرح نیست. من فکر می‌کنم مردم ما ذاتاً و اساساً صرفه‌جو و مقتصد هستند و در کمتر جایی از دنیا مردم به تا این حد در مصرف خود مراعات می‌کنند و در واقع آنچه مشکل اقتصاد ملی است بالا بودن هزینه‌های تولید و پایین بودن بهره وری و در نتیجه گران بودن کالا و خدمت برای مصرف کننده است.

انصاری تأکید کرد: به نظر می‌رسد راهبرد و مسیری که همکاران ما در سازمان ملی بهره‌وری انتخاب کرده‌اند، بتواند بسیاری از کاستی‌ها و نواقصی که در گذشته وجود داشته است را جبران کند و ما به سمتی برویم که برای بخش‌های اقتصادی کشور اسناد ارتقا بهره‌وری بخشی تنظیم کنیم و دستگاه‌های متولی بخش را ملزم کنیم تا درون خودشان به ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های راهبری کننده بخش‌ها توجه اولیه داشته باشند و بعد از بخش توقع ارتقای بهره‌وری داشته باشیم.

وی شکل‌گیری کمیته‌های بهره‌وری در دستگاه‌های متولی بخش و جا افتادن بهره‌وری به عنوان مفهومی مهم و کلیدی را قدمی مهم و مسیری متفاوت در امر ارتقای بهره‌وری دانست و تأکید کرد: باید تلاش کنیم در ادامه مسیر رویکرد را از مصرف‌کننده به سمت تولیدکننده ببریم تا کسی که کالا تولید می‌کند یا خدمتی ارائه می‌دهد در نقطه توجه ارتقای بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها قرار بگیرد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: این مسیر اگر ادامه پیدا کند، راه مبارکی است و می‌تواند به نتایج خوبی برسد. سازمان ملی بهره‌وری ایران باید تلاش کند برای دستگاه‌های متولی بخش این موضوع را جا بیندازد که ارتقای بهره‌وری در بخش امری مهم و یکی از مهم‌ترین موضوعات در برنامه‌ریزی توسعه بخش است.

وی ابراز امیدواری کرد این مسیر در دولت بعد هم با قوت ادامه پیدا کند تا شاهد کاهش هزینه‌ها و بهبود رشد اقتصادی و تأثیر ارتقا بهره وری در آن باشیم.

پربیننده ترین هزینه یک خانواده چهار نفره چه قدر است؟ درآمدهای انرژی باید بین مردم و به صورت مساوی تقسیم شود / اگر رییس جمهور شوم، رابطه ایران با دنیا را اصلاح خواهم کرد افزایش دستمزد ۱۴۰۰ دوماهه خنثی شد ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۴۰۰/۳/۱ وام ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری فردا واریز می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید کالا انتخابات ۱۴۰۰ ارتقای بهره وری سرمایه گذاری ملی بهره وری هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌

ایسنا/خراسان شمالی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ پروژه سلامت در این استان آماده راه اندازی است.

دکتر شاهین فر در گفت و گو با ایسنا افزود: افتتاح بخشی از این پروژه ها که نقش مهمی در رشد شاخص های حوزه سلامت دارند روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهند رسید.

 وی راه‌اندازی آم آر آی و سی تی اسکن بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد را ا زجمله این پروژه‌ها برشمرد و عنوان کرد: این تجهیزات در فضا و زیر بنایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و هزینه‌کرد حدود هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که گامی مهم در راستای ارتقای خدمات درمانی به مردم بجنورد است.

شاهین فر همچنین از افتتاح و بهره برداری دو مرکز تخصصی دیالیز در فاروج و راز و جرگلان خبر داد و گفت: این مراکز هر کدام با سه دستگاه مجهیز دیالیز جهت بهبود ارائه خدمت به بیماران کلیوی راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۱۵ بیمار دیالیزی تحت پوشش دانشگاه است که خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند.

به گفته این مقام مسئول، راه اندازی بخش VIP بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان از دیگر پروژه هایی است که در روز شنبه هفته آینده افتتاح می شود و این بخش نیز در راستای افزایش رفاه و آسایش مادران، جلوگیری از مراجعه بیماران به دیگر استان‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به مردم شهرستان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز تصویربرداری دیجیتال با هزینه ۵۰ میلیارد ریال و همراه سرای بیمارستان امام رضا(ع)، نیز از دیگر پروژه هایی است که به مناسبت هفته سلامت به بهره برداری می رسد.

شاهین‌فر با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی پیش از خوردن کلنگ آن ها، عنوان کرد: در روز شنبه هفته آینده مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیاء شیروان، طرح توسعه اورژانس بیمارستان جواد الائمه جاجرم نیز کلنگ زنی خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان