Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدتقی رهبر درباره لزوم رعایت اخلاق در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی با توجه به بازتاب این مناظرات در مجامع بین‌المللی، اظهار کرد: یکی از کارهای ناشایست در تبلیغات انتخاباتی این است که کاندیداها علیه یکدیگر مواضع نادرست و غیرمنطقی می‌گیرند که امیدوارم در این دوره از انتخابات این مشکل رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی باید در صدر همه امور باشد، افزود: رعایت فرهنگ و اخلاق اسلامی در انتخابات این است که هر کاندیدا طرح خودش را ارائه دهد و کاری به برنامه‌های دیگر کاندیداها نداشته باشد. کسی که می‌خواهد دیگری را تخریب کند، اول خودش را خراب کرده است و کاندیدایی که انتقاد نادرست کند در واقع خودش را هدف قرار داده است.

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: بنابراین هر کاندیدا باید عقلانیت و درک انقلابی و انسانی داشته باشد و این موارد را در صدر کارهای خود قرار دهد و نسبت به دیگران نقش تخریبی نداشته باشد. صدا و سیما هم نباید مناظره انتخاباتی میان کاندیداها برگزار کند، چراکه سابقه تلخ مناظرات دوره‌های قبل را از یاد نبرده‌ایم که کاندیداها در برابر چشم جهانیان چگونه یکدیگر را تخریب کردند.

رهبر گفت: چنین تخریب‌هایی در برنامه‌های تلویزیونی با عقل، شرع و مصلحت نظام همخوانی ندارد. بنابراین صدا و سیما نباید مناظره برگزار کند و تنها از هر کاندیدا دعوت کند تا برنامه‌های خودش را برای مردم بیان کند و با آنان اتمام حجت شود که در اعلام برنامه‌های خود دیگر کاندیداها را تخریب نکنند. رعایت اخلاق، ادب و اصول اسلامی برای جامعه آموزنده است و کاندیداها این اصول را باید در تبلیغات خود رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هواداران کاندیداها نیز باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند و جامعه را به سمت تشنج نکشانند. تخریب یکدیگر در تبلیغات انتخاباتی سبب خدشه‌دار شدن وحدت ملی می‌شود، چراکه حفظ وحدت ملی از اهمیت خاصی برخوردار است و کاندیداها باید به این مهم توجه ویژه کنند. امروز کشور به آرامش و وحدت ملی بیش از هر زمان دیگری احتیاج دارد و دستیابی به یک منصب نباید سبب شود که اخلاق را زیر پا بگذاریم.

کد خبر 602984 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عملیات وعده صادق نه تنها غرور مقدس ایرانی‌ها بلکه غرور مقدس یک و نیم میلیارد مسلمان را احیا کرد و بارقه امید در دل تمام مسلمان‌ها روشن شد.

به گزارش ایرنا آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: از اول پیروزی انقلاب، رژیم صهیونیستی در ایران مرتکب جنایت‌های بزرگ شده است؛ ترور شخصیت‌ها، ترور دانشمندان هسته‌ای، بمب‌گذاری‌های وحشتناک، وضع تحریم‌ها، تشدید تحریم‌ها، تحریک آمریکا و اروپا علیه ایران، حمایت از منافقین که با همکاری اسرائیل ۱۷ هزار نفر را در ایران ترور کردند.

وی با اشاره به اذعان ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا بعد از ترور شهید سلیمانی و تهدید ایران مبنی بر اینکه اسرائیل در این ترور دست داشت، افزود: اسرائیل در این ۴۰ سال جنایات بزرگی در ایران مرتکب شد، ولی برای ایران به عللی زمینه تنبیه این رژیم فراهم نشد تا اینکه این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق که به منزله خاک ایران بود یورش برد و بهترین فرماندهان ما را که برای تامین امنیت ایران و سرکوب داعش در سوریه بودند به شهادت رساند در اینجا بود که آرزوی قلبی همه ایرانیان که انتقام از جنایات اسرائیل بود برای اولین بار فراهم شد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق بزرگترین حادثه قرن ماست، افزود: هنوز خیلی‌ها عمق و کنه این اقدام را متوجه نشده اند برای اولین بار در غرب آسیا یک قدرت بسیار مقتدر و مستقل از مسلمان‌ها سر برافراشت و از قدرت اهریمنی غرب نترسید.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: از زمان سقوط دولت عثمانی هیچ کشور اسلامی قدرت و جرات کوچکترین اعتراض در برابر مظالم بی حد و حصر این قدرت اهریمنی که اسرائیل یک نماینده‌های آنهاست نداشته است. در قرن گذشته آن‌ها تمام توان خود را بسیج کردند تا در خاورمیانه قدرتی تشکیل نشود تحریم و محدودیت‌های برجامی در این راستا بود.

خطیب جمعه اردبیل افزود: جمهوری اسلامی تمام این طلسم‌ها را شکست و در برابر اقدام غیرقانونی اسرائیل یعنی حمله به مرکز دیپلماسی، اقدام به تنبیه متجاوز نمود این برای آن‌ها کاملاً باورنکردنی بود.

آیت الله عاملی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در محاسبه خود در حمله به کنسولگری ایران کاملاً اشتباه کردند این را خودشان اظهار می‌کنند و می‌گویند اصلاً فکر نمی‌کردیم ایران اقدام به قصاص کند، چون تا حال هم در داخل ایران و هم در سوریه افراد ایران را کشته بودیم، ولی ایران صبر کرده بود.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آن‌ها خیال کرده بودند سیاست صبر و کظم غیض در ایران دائمی است، ولی در اقدام اخیر فهمیدند ایران سیاست خود را از صبر به انتقام آن هم در قلب اسرائیل تغییر داده است حاصل اینکه مبادا به این اقدام صرفاً به چشم یک گوشمالی در برابر اسرائیل نگاه شود بلکه باید به این چشم نگاه کرد که زمان یکه تازی قدرت اهریمنی و نماینده آن یعنی اسرائیل دیگر تمام شد و قطب‌بندی تازه شکل گرفت.

آیت الله عاملی اضافه کرد: آنچه دیده شد اولاً قله یک کوه بسیار مرتفع است و این قدرت جدید تمام توان و ظرفیت خود را هنوز نشان نداده است ثانیاً این اقتدار از دل محاصره اقتصادی و محاصره تکنولوژی سر برآورده است.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق امنیت فوق العاده داخلی و خارجی برای ایران درست کرد اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت رژیم شرور اسرائیل قطعاً برای عملیات‌های دیگر حتی در داخل کشور جری می‌شد و ما در آینده ویلات و مصیبت‌ها داشتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: این اقدام نشان داد که از این به بعد هرگونه حمله به ایران هزینه سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت. ین رژیم شرور بار‌ها در داخل کشور شرارت کرده بود و باید تنبیه می‌شد تا دوباره طمع در هجمه به ایران نداشته باشد.

وی ادامه داد: شهید کردن شهدای هسته‌ای، ماجرای شاهچراغ، حرم امام رضا (ع)، ماجرای حمله به رژه نظامی در خوزستان، شرارت‌های جیش الظلم در کرمان و سیستان، شهادت نیرو‌های مظلوم انتظامی و... همه ریشه در شرارت این رژیم دارد و لذا با حمله به کنسولگری ایران در دمشق فرصت بزرگی برای ایران درست کرد تا هم انتقام آن مظلومان را بگیرد و هم این رژیم خون ریز را از نیت حملات آینده پشیمان نماید.

ایران آداب جنگ را به سردمداران خونریز اسرائیل یاد داد

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: این عملیات نه تنها غرور مقدس ایرانی‌ها بلکه غرور مقدس یک و نیم میلیارد مسلمان را احیا کرد در تمام کشور‌های اسلامی ملت‌ها ایران را تحسین می‌کنند با این عملیات بارقه امید در دل تمام مسلمان‌ها درست شده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه استکبار جهانی شدیداً واهمه دارد که ایران برای کشور‌های مسلمان دیگر الگو شود، اضافه کرد: در این عملیات ایران برخلاف اسرائیل انسان‌های عادی را هدف قرار نداد بلکه در منطقه نقب سه پایگاه مهم نظامی اسرائیل را مورد حمله قرار داد ایران با این اقدام ارزشمند آداب جنگ را به سردمداران خون ریز اسرائیل یاد داد.

عبور از سپر دفاع هوایی نشان دهنده ظرفیت‌های نظامی ایران است

وی خاطرنشان کرد: در این گونه عملیات که فاصله حدود دو هزار کیلومتر است دشمن به راحتی متوجه می‌شود که پهباد‌ها و موشک‌ها می‌آیند در نتیجه کاملاً مجهز و آماده می‌شود که آن‌ها را ساقط کند، اما به اعتراف خود اسرائیل درصد مهمی از پهباد‌ها و موشک‌ها از موانع بسیار پیشرفته عبور کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل افزود: عبور ایران از سپر هوایی غیر قابل نفوذ آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان که در اردن و در خط مقدم دفاع از اسرائیل بودند یک پیام وحشتناک برای آن‌ها دارد و آن دسترسی ایران به تکنولوژی بسیار برجسته نظامی است.

غربی‌ها می‌توانستند با محکوم کردن حمله به کنسولگری جلو واکنش ایران را بگیرند

امام جمعه اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آمریکا و اروپا نتوانستند جلوی موشک‌های ایران را بگیرند با اینکه به تعبیر خودشان در یک شب یک میلیارد دلار برای سرنگون‌سازی موشک‌ها و پهباد‌های ایرانی صرف کردند آن‌ها به راحتی می‌توانستند از شلیک موشک‌ها جلوگیری کنند و آن محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود.

حمله به کنسولگری ایران تله دست راستی‌های کابینه نتانیاهو بود

امام جمعه اردبیل گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق تله بزرگی برای نتانیاهو بود که آن را تندرو‌های دست راستی کابینه اسرائیل طراحی کردند و حالا آن‌ها قصد دارند نتانیاهو را به یک تله بسیار بزرگتر وارد کنند و آن حمله به ایران است این حمله قطعاً به مصلحت اسرائیل و آمریکا نخواهد بود و عکس‌العمل ایران مساوی با سقوط کابینه نتانیاهو و مقدمه برای سقوط اسرائیل خواهد بود.

آیت الله عاملی گفت: اسرائیل در برابر انتقام ایران گفته باید سپاه ایران را به عنوان یک مجموعه تروریستی ثبت کنند. این سخن اسرائیل تمسخر بزرگی را در کشور‌های مختلف علیه اسرائیل درست کرد سوال همه این است که چگونه قاتل ۳۴ هزار زن و کودک تروریست نیست، اما سپاه که در برابر حمله به خاک ایران و به شهادت رساندن فرماندهان عکس العمل نشان داده تروریست است مگر اینکه معتقد باشیم که مفاهیم سیاسی هم تحریف شده و مبنای جدیدی بر مبنای مصالح استکبار جهانی پیدا کرده است.

وی گفت: جای تاسف است که اسرائیل اعلام کرده حمله ایران را با ترور شخصیت‌های ایرانی جواب خواهد داد این سخن اقرار کامل از طرف خود اسرائیل است که این رژیم یک تروریست دولتی است و جای تعجب است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این سخن را محکوم نمی‌کنند.

ادعای رسانه‌های غرب در ماجرای حمله کوادکوپتری مصرف داخلی برای اسرائیل دارد

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: امپراطوری رسانه‌ای غرب از امروز جمعه کل دنیا را پر کرد که اسرائیل به ایران حمله کرده است این اعلام مصرف داخلی برای اسرائیل دارد و تلاش برای اعلام این مطلب است که به دنیا بگوید ما در برابر ایران ساکت نماندیم! این دروغ بزرگ هم یک مسخره بزرگی است و هم نشان ضعف و زبونی اسرائیل را می‌رساند تا قدرت اسرائیل.
ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود و حالا تمام رسانه‌های دنیا سوال می‌کنند که مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

حمایت از تولید کننده با تسهیلات ارزان قیمت ضروری است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تاکید بر ضرورت لزوم رحم مومنان به همدیگر بر طبق سیره رسول گرامی اسلام (ص) گفت: در مسیر رسیدن به آسایش و ثبات اقتصادی دولت وظیفه بسیار خطیری دارد در کنار آن ملت عزیز نیز وظایفی دارد هر سال دولت به تناسب تورم بلکه پایین‌تر از تورم موجود به حقوق کارکنان و کارگران اضافه می‌کند این معنایش و لازمه اش این نیست که تمام بخش‌های کشور اعم از کارخانجات تولیدی و خدماتی بعد از عید نوروز قیمت‌ها را بالا ببرند و الاّ هم آن چه دولت به کارکنان، کارمندان و کارگران اضافه کرده اثر خود را از دست می‌دهد و هم در نهایت دود گرانی به چشم همه خواهد رفت.

وی گفت: مجموعه‌های تولیدی می‌گویند صد‌ها کارگر داریم و دستمزد بالا رفته و باید قیمت محصول را بالا ببریم تا اضافه حقوق به پای ما نوشته نشود بلکه به پای مصرف کننده نوشته شود و حتی بعضی از این‌ها متناسب با درصد اضافه حقوق، قیمت کالا را بالا نمی‌برند بلکه بهانه دستشان می‌افتد و خیلی بالاتر از آن قیمت تعیین می‌کنند در اینجا دستگاه‌های نظارتی باید دخالت کنند، اما بالاتر از آن وجود روحیه تراحم، تواد و انفاق در آحاد ملت است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه اگر به همدیگر رحم نکنیم خداوند هم رحم نخواهد کرد، اظهار کرد: من این مطلب را از مسئولین پرسیدم گفتند دولت تصریح کرده که هیچ مجموعه‌ای حق بالا بردن قیمت کالا‌های خود را ندارد در آن صورت این سوال مطرح می‌شود که آیا ابزار لازم و نیروی انسانی کار بلد برای نظارت، کنترل و اعمال حاکمیت وجود دارد؟ دولت مردان توجه کنند که در چنین شرایطی حمایت از تولید کننده حداقل با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت یک ضرورت است.

جلو ساخت و ساز در حریم شورابیل گرفته شد/از حساسیت مردم تشکر می‌کنم

امام جمعه اردبیل در پایان با اشاره به ساخت و ساز در حریم شورابیل گفت: از همشهری‌های بسیار فهیم که این روز‌ها به ساخت و ساز در حریم شورابیل حساسیت نشان دادند قلباً تشکر می‌کنم و به همه عزیزان بشارت می‌دهم که جلوی این ساخت و ساز گرفته شد پایه‌ها نیز به زودی برداشته خواهد شد و شورابیل برای همیشه شورابیل خواهد ماند.

وی تصریح کرد: هویت طبیعی این سرمایه بزرگ با حضور همشهریان عزیز در صحنه هیچ وقت و توسط هیچ کس و هیچ نهادی به هم ریخته نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود
  • امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است
  • حمله متقابل ایران به رژیم صهیونیستی عاقلانه و اخلاق‌مدارانه بود
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود
  • «وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل
  • حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • مراسم رژه نیروهای ارتش و مسلح دراصفهان
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است