Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاءالله ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی و توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای می‌توان علاوه بر صرفه‌جویی قابل‌توجه در منابع آبی، زمینه افزایش تولید تا ۱۵ برابر را فراهم کرد.
وی افزود: در همین راستا الگوی کشت باید با محوریت بهره‌وری بهینه از منابع آب تهیه، تدوین و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیمی توسعه شهرک‌های کشاورزی و دامپروری و کارگاه‌های تولید قارچ خوراکی در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: استفاده از پایه‌های مقاوم به خشکی مانند بادام، انگور و پسته می‌تواند در مدیریت منابع آب و ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات نقش‌آفرین باشد.
وی یادآور شد: استفاده از کشت گیاهان دارویی در استان مانند گل‌محمدی، موسیر و زعفران علاوه بر صرفه‌جویی در منابع آب، باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهره‌وری در تولید خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در کشت بهاره باید استفاده از ارقامی با دوره رشد کوتاه و تطابق بیشتر با پراکنش بارندگی منطقه بهره‌گیری شود.
وی گفت: کشت گیاهان کم‌توقع و ارقام زودرس پُرمحصول مانند گلرنگ و همچنین اولویت‌دهی به گیاهان پاییزه برای استفاده از ظرفیت بارندگی‌های پاییز، زمستان و بهار سالانه مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.
ابراهیمی تاکید کرد: در کشت‌های گلخانه‌ای می‌توان با مصرف یک لیتر آب بر ثانیه ۲۰۰ تن سبزی و صیفی برداشت کرد و این در حالی است که در فضای باز کشاورزی با همین مقدار آب و زمین، تنها ۲۵ تن محصول برداشت می‌شود.
وی افزود: تولید قارچ کمترین نیاز به آب در بخش کشاورزی را دارد به‌طوری که با مصرف سه‌دهم لیتر آب بر ثانیه می‌توان از هر ۲ هزار مترمربع زمین، سالانه ۲۰۰ تن محصول برداشت کرد.
به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۳۴۲ هزار هکتار جنگل، یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و شیلات و آبزیان در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

هم‌اکنون ۳۲ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای توسعه اقتصادی رونق اقتصادی چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی الگوی کشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای توسعه اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای توسعه اقتصادی رونق اقتصادی چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی الگوی کشت اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری گلخانه ای منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تولید مستند پرتره جهانبخش زمانی از هنرمندان پیشکسوت عرصه فیلم‌سازی این استان خبر داد و گفت: این مستند به نویسندگی و کارگردانی مجید ابراهیمیان تهیه شده است.
شهرام فرجی با بیان اینکه تولید مستند پرتره هنرمندان مؤثر و چهره‌های شناخته شده هنری و ادبی استان برای مستندسازی تاریخ هنر چهارمحال و بختیاری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است، افزود: در مرحله نخست، تولید مستند پرتره جهانبخش زمانی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه فیلم‌سازی استان از فروردین سال گذشته کلید خورد که این مستند هم‌اکنون آماده پخش است.
وی گفت: پرداختن به ابعاد مختلف زندگی هنری و خانوادگی و آثار این هنرمند پیشکسوت، محور اصلی این مستند پرتره را تشکیل می‌دهد تا بتوان از نگاه وی به فراز و نشیب‌های هنر معاصر استان دست یافت و همچنین از آن برای ایجاد نوعی شناخت بصری مردم از رشته‌های هنری نیز بهره برد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجید ابراهیمیان در مقام نویسنده و کارگردان عهده‌دار تولید این اثر به سفارش این اداره کل است، افزود: وحید حسین زاده، علی اسکندری، میلاد غلامی هم به ترتیب به عنوان تصویربردار، صدابردار و تدوینگر در تولید و تهیه این مستند یک‌ساعته همکاری دارند.
فرجی یادآور شد: تولید این دست مستندات به زودی برای دیگر شخصیت‌های هنری و ادبی چهارمحال و بختیاری هم انجام خواهد شد که امید می‌رود با اجرای این طرح، بایگانی غنی و قابل استنادی از این افراد و همچنین تاریخ فرهنگی و اجتماعی استان شکل بگیرد.
جهانبخش زمانی شورابی متولد ۱۳۳۶ و دانش‌آموخته دوره فیلم‌سازی در انگلستان است. پایه‌گذاری گروه کودک و نوجوان در صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، تولید بیش از ۵۰ مجموعه تلویزیونی و فیلم‌های مستند و داستانی، همکاری در تأسیس انجمن سینمای جوان استان و کسب عناوین برتر جشنواره‌های مختلف بخشی از فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری