Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رحمانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه ۵۰ نفر در استان در حوزه نوغان‌داری مشغول فعالیت هستند، افزود: بین نوغان‌داران جعبه‌های ۲۵ هزارتایی تخم نوغان یارانه‌دار  توزیع شد.

وی به افزایش ۶۰ درصدی توزیع جعبه نوغان در استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: فعالیت نوغان‌داری در شهرستان‌های شهرکرد، بن، اردل، بروجن، سامان و لردگان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی افزود: دوره پرورش کرم ابریشم ۴۵ روزه است و تنها یک دوره در سال انجام می‌شود و در هر جعبه براساس میانگین تولید ۳۰ کیلوگرم پیله برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۵۵جعبه نوغان در استان توزیع شد، افزود: به ازای هر جعبه ۳۰ کیلوگرم پیله تَر برداشت می‌شود که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله تَر در استان برداشت شود  و ارزش هر کیلوگرم پیله تَر یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است.

مدیر بخش طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جعبه‌ها به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود، گفت: به ازای هر جعبه ۲۵۰هزار ریال از نوغان‌داران دریافت شده است.

رحمانی با اشاره به ارائه آموزش پیش از شروع پرورش کرم ابریشم به فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون آموزش‌ها به صورت مجازی برای نوغان‌داران در حال اجراست.

به گفته وی، از هر پنج کیلوگرم پیله حدود ۲ کیلوگرم نخ ابریشم تولید می‌شود و پرورش لارو روی کیفیت ابریشم تاثیرگذار است و با مدیریت و تغذیه صحیح و مناسب، کیفیت پیله افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه ۱.۵میلیون تن انواع محصولات در استان در حوزه کشاورزی فعال است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری کشاورزی اشتغال زایی کارآفرینی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری کشاورزی اشتغال زایی کارآفرینی کارآمدی دولت اخبار کنکور کیلوگرم پیله نوغان داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل هواشناسی استان گفت: فعالیت این سامانه از روز جمعه ۳۱ فروردین در استان آغاز و تا روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ادامه دارد.
چراغپور افزود: در خصوص رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید در استان و آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل ها و لغزندگی سطح جاده‌ها هشدار داد.
وی توصیه کرد مردم از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و فعالیت کوهنوردی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله دوم زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری