Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@23:30:22 GMT

آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۳۶۴۶

آزادی خرمشهر نقطه عطف تاریخ معاصر ایران است

ایسنا/مازندران سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و امیر دریادار دوم «کریم مصدری» فرمانده دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، در این بیانیه آمده است:

جنگ ایران و عراق یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین درگیری‌های نظامی در تاریخ معاصر با ابعاد و تأثیرات منطقه‌ای و گسترده جهانی، رویداد تلخی بود که در سال ۱۳۵۹ بر جمهوری اسلامی تحمیل شد و در طول هشت سال، تحولات بسیاری داشت که در این میان آزادسازی خرمشهر قهرمان در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در طی عملیات بزرگ بیت المقدس از جایگاه خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات که با هدف آزاد سازی خرمشهر در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ و تنها ۴۰ روز پس از عملیات فتح المبین آغاز شد راهبرد رژیم بعث عراق و متحدان بین المللی و منطقه‌ای آن را به طور کامل با شکست مواجه کرد و اراده دینی و ملی ملت قهرمان ایران را در سخت‌ترین شرایط تاریخی محقق ساخت.

عملیات غرورآفرین بیت المقدس از نظر نابودسازی توان ارتش عراق، وسعت منطقه درگیری و نیز وجود موانع بسیار، چنان بزرگ و شگفت انگیز بود که امام خمینی (ره) در هشتم خرداد ۱۳۶۱ فرمودند: «فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود، اینکه ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر به صف برای اسارت بیایند و تسلیم شوند مسئله عادی نیست، بلکه مافوق طبیعت است.»

خبر آزادسازی خرمشهر، نه تنها شادی را در میان اقشار مختلف میهن اسلامی ما برانگیخت، بلکه بازتاب خارجی آن حاکی از شگفتی و غیر قابل تصور بودن پیروزی بزرگ برای افکار جهانی بود.

با فتح غرورآفرین خرمشهر خونی تازه در شریان‏های این سرزمین جاری شد و سلحشوران مسلمان با روحیه بسیار قوی‏تر از گذشته به ادامه دفاع از مرزهای این کشور پرداختند.

بی‌تردید آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

همان‌گونه که امام خمینی (ره) در این رابطه فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» ملت ایران از این میدان، پیروزمندانه خارج شد. آزادی خرمشهر نتیجه وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح کشور، ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی و جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم نیروهای بسیج مردمی بود، که باعث شد تمامی معادلات دشمن تغییر یابد و به عنوان یک عملیات و توفیق نظامی بی‌بدیل در تاریخ جنگ‌های معاصر جهان، نصرت‌الهی را نصیب ملت مومن ایران کند.

در پایان با تبریک سی‌ونهمین سالروز آزادسازی خرمشهر، شهر خون و حماسه، یاد و خاطره همه شهیدان هشت سال دفاع مقدس به ویژه ۶۰۰۰ شهید عملیات بیت المقدس و همچنین ایثارگری شهیدان و رزمندگان مازندرانی در این عملیات را گرامی می‌داریم. به امید آزادی قدس عزیز و پیروزی رزمندگان اسلام در جمیع محورهای جهاد و مقاومت علیه صهیونیسم و استکبار بین المللی.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزادسازی خرمشهر استانی سیاسی آزادسازی خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگویی، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای امنیت درباره بررسی اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» براساس قواعد بین‌المللی، دفاع مشروع از خود حساب می‌شود، ما حق داریم در قبال تعرض به تمامیت ارضی‌مان از خود دفاع کنیم؛ سفارت‌خانه و کنسولگری بخشی از خاک کشور طبق قواعد بین‌المللی حساب می‌شود پس ما از حق قانونی خود استفاده کردیم.

بنابر روایت ایسنا، وی ادامه داد: شورای امنیت شب گذشته جلسه‌ای را درباره اقدام ایران برگزار کرد که در نهایت منجر به صدور بیانیه‌ای نشد چون اساسا اگر شورای امنیت بیانیه صادر می‌کرد یک اقدام غیرقانونی محسوب می‌شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بعد از انجام عملیات ایران شاخ و شانه کشیده مبنی بر این‌که مقابله به مثل می‌کنند و حمله‌ای به ایران دارند حال این‌که اساسا ظرفیت چنین کاری را ندارند آنها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به مرحله مطمئنی از بازدارندگی رسیده است؛ رژیم صهیونیستی عددی نیست که علیه منافع ملی ما کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: براساس اعتراف روشن هنری کیسینجر، رژیم صهیونیستی ناو جنگی آمریکا در منطقه است. آنها انتظار داشتند آمریکا کاری کند حال این‌که آمریکا اهل محاسبه و «هزینه فایده» است. آمریکایی‌ها می‌دانند تمامی پایگاه‌های آنها در منطقه در تیررس موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ما است که محصول تکنولوژی و پیشرفت علمی و فناوری‌های نیروهای مسلح خودمان بوده که از جایی نخریده‌ایم. جمهوری اسلامی ایران به اعتراف تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی عالم قدرت اول منطقه و یکی از سه چهار قدرت نظامی قوی دنیا محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نقش وزارت امور خارجه در نتیجه جلسه شورای امنیت گفت: وزارت امور خارجه در این دوره دیپلماسی خوب و حرفه‌ای را پیگیری می‌کند به ویژه شخص وزیر آقای امیرعبداللهیان اثبات کرده که دیپلماسی را حرفه‌ای و با انگیزه دنبال می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: تصمیمات نهادهای بین‌المللی درباره هر کشوری متاثر از دیپلماسی فنی آن کشور است و همچنین به مناسبات حاکم بر نظام بین‌المللی بر می‌گردد البته که نظام بین‌الملل در قبال جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که از استانداردهای دوگانه‌ای استفاده می‌کند و ممکن است شاهد کار غیرقانونی شورای امنیت علیه ایران هم باشیم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895565

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با رژیم اشغالگر قدس
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!
  • ‌عملیات وعده صادق برگی نوین در تاریخ معاصر ایران رقم زد
  • حمله تاریخی و برق‌آسای ایران نقطه عطفی راهبردی ایجاد کرد
  • ‌عملیات «وعده صادق» برگی نوین در تاریخ معاصر ایران رقم زد
  • بامداد ۲۶ فروردین یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ معاصر رقم خورد
  • عکس معنادار در توئیتر وزیر دفاع ایران همزمان با حمله سپاه به اسرائیل /این نقطه قرمز کجاست؟