Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه احمدی شامگاه یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان فاریاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازه های آبخیزداری فاریاب در سه حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: طرح پخش سیلاب سایت یک، فاز ۲ حوزه آبخیز شهری فاریاب با حجم ۵۶ هزار و ۶۰۰ مترمکعب عملیات خاکی و ۲ هزار و ۳۵۴ متر مکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان را شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مطالعات در ۲۲ حوزه آبخیز در حال مطالعه، اجرا و بهره برداری اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب استان کرمان بر نقش مهم طرح های آبخیزداری در جلوگیری از سیل و روان‌آب‌ها تاکید کرد و گفت: این طرح ها از تخریب روستا و زمین های کشاورزی جلوگیری می کند.

احمدی ذخیره کردن آب پشت سدها، گرفتن سرعت آب، نفوذ آب به سفره های زیرزمینی و در نتیجه پر آب شدن چاه‌ها را از مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری دانست.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی دارد.

برچسب‌ها توسعه ایران سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی فاریاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی توسعه ایران سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی فاریاب اخبار کنکور طرح های آبخیزداری منابع طبیعی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مرتع داری و بیابان، زراعت و باغبانی، فنی و مهندسی، گیاه پزشکی، آفات و بیماری‌های گیاهان، اقتصادی و اجتماعی است.
گودرزی افزود: افزایش بهره وری و راندمان در نهاده‌های بخش کشاورزی، افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی و انتقال این دستاورد‌ها به بهره برداران را از اهداف و مولفه‌های اصلی این مرکز دانست که از طریق دستورالعمل و مقاله‌های تروریجی و روز مزرعه انتقال می‌یابد.
او حضور محققان در مزرعه و حضور در مراکز خدمات کشاورزی و آموزش بهره برداران را از برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی بخش کشاورزی را فرا گرفتند و در این راستا رتبه سوم کشور را کسب کردیم.
مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با پنج ایستگاه تحقیقاتی، ۹ آزمایشگاه تخصصی، دو پردیس تحقیقاتی و کشاورزی، هفت مجموعه بزرگ شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر و پسته) و ۳۴ پژوهشگر بستر لازم را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • سر ریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی در نیکشهر
  • سریزشدن ۳۷۵ بندسنگی ملاتی وخاکی درنیکشهر
  • مهار ۷.۵ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی