Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@03:45:24 GMT

بیماری خطرناکی که علامتش خواب آلودگی در طول روز است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۳۹۴۲

وبسایت پزشکی "مدیکفوروم" گزارشی منتشر کرد که در آن بیان شده است زمانی که فرد در طول روز می خوابد می تواند نشان دهنده یکی از رایج ترین انواع زوال عقل یعنی زوال عقل اجسام لوئی است.

زوال عقل با اجسام لوئی بعد از زوال عقل با بیماری آلزایمر دومین نوع شایع زوال عقل است. همچنین این بیماری با علائم رایج کاهش تدریجی عملکرد مغز و توانایی های ذهنی، توهمات بینایی و تغییرات محسوس هوشیاری، توجه و مرگ سلول های عصبی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، این نوع زوال عقل کیفیت استدلال و توانایی مقابله مستقل با عملکرد های معمول را کاهش می دهد و با گذشت زمان، موجب آسیب به توانایی های جسمی و همچنین آسیب شناختی می شود. این عوارض به دلیل رسوبات غیرطبیعی میکروسکوپی است که با گذشت زمان به سلول های مغزی آسیب می رساند.

طبق گزارش انستیتوی ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، علائم زوال عقل با اجسام لوئی از نظر ماهیت و شدت از فردی به فرد دیگر متفاوت است و مدت خواب در طول روز می تواند شروع بیماری را نشان دهد.

خواب آلودگی بیش از حد در طول روز یکی از علائم متمایز این نوع بیماری است و دو ساعت یا بیشتر خوابیدن در طول روز برخلاف طبیعت بدن انسان تلقی می شود و نشانه ای هشدار دهنده برای این بیماری است.

این بیمار همچنین ممکن است از اختلالاتی در خواب از جمله موارد زیر رنج ببرد:

اختلال خواب حرکت سریع چشم یا REM: این اختلال می تواند از طریق صحبت کردن در هنگام خواب یا ایجاد حرکات ناگهانی با استفاده از دست و پا ها یا سقوط از تخت باشد.

بی خوابی: مشکل خوابیدن یا بیدار شدن زود هنگام.

سندرم پا های بی قرار: فرد تمایل شدیدی به حرکت دادن پا های خود احساس می کند.

همگردی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: طول روز زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت