Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: پیشنهاد‌های حمایتی به دامدارن شامل تزریق نقدینگی به واحد‌های پرواربندی، خرید حمایتی و همچنین تلاش برای اینکه صادراتی در این بخش صورت بگیرد.

منصور پوریان در گفت‌وگو با میزان، در خصوص برنامه حمایتی و تسهیلاتی که برای دامداران در نظر گرفته شده است،  گفت: برنامه حمایتی، کاهش آسیب ناشی از خشکسالی است که در قالب طرح تزریق نقدینگی و یا پرداخت وام به واحد‌های پرواربندی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس شورای تأمین کنندگان دام گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفت یک میلیون رأس دام از عشایر خریداری کنند تا بتوانند حداقل ضرر و زیان دامداران را جبران کنند.

پوریان بیان کرد: پیشنهاداتی که  مطرح کردیم در این قالب بود، پیشنهاد اول تزریق نقدینگی به واحد‌های پرواربندی  است تا بتوانند مشکلات ناشی از کمبود نهاده دامی و خشک سالی را جبران کنند که  به دلیل پیک کرونا و موضوعات مختلف به وجود آمده است. پیشنهاد دوم خرید حمایتی است و پیشنهاد سوم  اگر امکانش وجود داشت صادراتی در این بخش صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: برای اینکه  از مشکلات صادرات دام زنده پیشگیری شود می‌توانیم آن را در قالب گوشت فرآوری شده هم صادرات کنیم منتهی با توجه به کاهش مراتع و وجود بیماری کرونا و تعطیل بودن پرمصرف‌ها تقریباً از سال ۹۸ تا به حالا خرید و فروش در این بخش انجام نمی‌شود به همین علت اکثر تولیدکنندگان متضرر شدند و صادرات می‌تواند کمک خوبی برای این بخش باشد.

پوریان تأکید کرد: تقریباً کار دو بسته پیشنهادی تمام شده است که این دو بسته شامل خرید یک میلیون رأس دام عشایر و  بسته تزریق نقدینگی به واحد‌های پرواربندی، ولی بخش صادرات هنوز مشخص نیست.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام در خصوص اینکه نحو پرداخت خرید دام عشایر به چه صورت است تا دچار ضرر نشوند، گفت:  تمام معاملات و محاسبات انجام شده و یک میلیون رأس هم عدد بزرگی است  و خریداری از عشایر به صورت نقد انجام می‌شود و آسیب بزرگ ناشی از خشکسالی را جبران می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه  الآن تقریباً سه سال می‌شود که به دلیل وجود کرونا بیشتر پُرمصرف‌های گوشت تعطیل هستند و فقط مصرف خانوار مانده است.

پوریان بیان کرد: تولید همان تولید ثابت با افزایش هم بوده حتی شرایط تولید هم سخت است و شرایط مختلفی را سپری می‌کند.

رئیس شورای تأمین کنندگان دام گفت: باید صادراتی در این بخش داشته باشیم تا بتواند دامداران را در شرایط خوبی قرار بدهند و آن‌ها را از این شرایط سخت خارج کند.

بیشتر بخوانید: خرید تضمینی یک میلیون راس دام عشایر کشور در دستورکار

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی دامداران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی دامداران تزریق نقدینگی کنندگان دام رئیس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است.

به گفته او، تاکنون یک ریال از وجه گندم خریداری شده پرداخت نشده است که امیدواریم جایزه تحویل و نحوه پرداخت به گونه ای باشد که میزان خرید به بیش از سال گذشته برسد.

هاشمی با بیان اینکه هفته آینده برداشت انبوه گندم آغاز می شود، افزود: تا قبل از برداشت انبوه گندم باید نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران و جایزه گندم مشخص شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به بارش های اخیر و تحقق پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های مناسب در اردیبهشت برآورد می شود که میزان تولید گندم به بالای ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه
  • اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند