Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جعفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پزشکانی که مشخص نیست در چه مکانی مطب دارند باید بعد دریافت کد کاربری از سازمان بیمه سلامت اقدام به نسخه نویسی الکترونیک کنند افزود: بیماران در زمان مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان نیازی به ارائه دفتر بیمه ندارند.

وی بیان کرد: پزشکانی که مطب ندارد و یا طرف قراداد با بیمه نیستند نیز باید شناسایی شوند و برای دریافت کد کاربری بیمه سلامت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه مردم می توانند از طریق تماس با سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ از اعتبار دفاتر بیمه خود مطلع شوند گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد در شهرستان های این استان اجرا شده و این طرح در قلعه گنج به عنوان نخستین شهرستان اجرا کننده به صورت صد درصدی و در شهر کرمان ۷۰ درصد اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیکی در حدود ۹۰ درصد مطب ها، داروخانه، آزمایشگاه، پاراکلینک ها و بیمارستان ها اجرایی شده است ابراز امیدواری کرد: این آمار تا پایان ماه جاری به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه برخی افراد با مزایای طرح حدف دفترچه های بیمه آشنا نیستند و همراه داشتن دفتر بیمه به آنها اطمینان خاطر می دهد تصریح کرد: مردم باید با مزای این طرح آشنا شوند و حذف دفاتر بیمه و ارائه خدمات الکترونیکی باید به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود.

وی از سودمند بودن طرح حذف دفاتر بیمه برای بیمه شده، سازمان بیمه و موسسات درمانی خبر داد و تصریح کرد: اطلاع‌ رسانی در مورد مزایای این طرح آنطور که باید انجام نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه به طور متوسط روزانه چهار هزار نسخه نویسی الکترونیکی در این استان صادر می ‌شود تصریح کرد: بیمه شدگان در طرح حذف دفاتر بیمه قادر به بررسی و دریافت سوابق بیمه ای و درمان خود هستند.

وی گفت: کنترل، ثبت و دسترسی به سوابق داروهای مصرفی توسط بیمار، آزمایشات و سایر خدمات درمانی در سامانه نسخه الکترونیک موجب اشراف پزشکان به سوابق بیماری افراد می شود که در تشخیص چگونگی ادامه روند درمان و افزایش کیفیت درمان بیماران بسیار تاثیرگذار است.

جعفری ادامه داد: رسانه ها باید مردم اطمینان بدهند که الکترونیکی شدن نسخه نویسی و حذف دفاتر کاغذی نه تنها هیچ مشکلی در روند درمان بیماران ایجاد نمی ‌کند بلکه موجب ارتقا کیفیت خدمات دهی می شود.

وی اظهار داشت: پزشکان چه طرف قرارداد بیمه باشند و چه نباشند هر چه بیشتر در طرح نسخه نویسی الکترونیک همکاری کنند و طرح نسخه نویسی الکترونیک را زودتر فعال کنند مردم کمتر دچار آسیب می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: سازمان بیمه سلامت با ۴۰ میلیون نفر بیمه شده به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه گر درمان در حالی سال ۱۴۰۰ را آغاز کرده که ضمن مشارکت بسیار فعال در پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا را استراتژی اصلی خود در تکمیل پازل های این سازمان تمام الکترونیک قرار داده است.

وی یکی از این پازل های اصلی حذف کامل دفترچه بیمه را استفاده حداکثری از سامانه ویزیت به صورت الکترونیک اعلام کرد.

جعفری گفت: بیمه سلامت استان کرمان هیچ بدهی به مطب پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک ندارد و این مهم یکی از مزای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته ملی بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: کنترل مصرف دخانیات و پیشگیری موضوعی همگانی است لذا تمام ادارات، نهادها و رسانه ها باید نسبت به آگاه کردن مردم در زمینه ضرر و زیان دخانیات کوشش کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به مخاطرات مصرف دخانیات افزود: ثابت شده از هر ۱۰ بیمار مبتلا به سرطان ریه، ۹ نفر استعمال سیگار داشته اند و این امر مهم ترین عامل مرگ و میرها است در حالی که قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بیمه سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بیمه سلامت خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بیمه سلامت اخبار کنکور مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان طرح نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه دفاتر بیمه حذف دفاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هم‌اکنون توسط وزارت اقتصاد در حال انجام است موضوع تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا است که در صورت عدم دریافت مجوز الکترونیک توسط اصناف و سایر واحد‌های صنفی تا پایان اردیبهشت‌ماه پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اصناف و واحد‌های صنفی باید تا پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت پروانه کسب و کار الکترونیک خود اقدام کنند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: صاحبان کسب و کار و اصناف کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها در کمتر از سه دقیقه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره پروانه خود برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان این فرآیند را انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ادامه داد: یکی از کار‌های بسیار مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها است که در گذشته اگر فردی متقاضی دریافت پروانه کسب و کار بود باید مراحل اداری را برای دریافت پروانه طی می‌کرد و به نوعی به کفش آهنین نیاز بود، اما اکنون این روند اصلاح شده و هزینه صدور مجوز نیز اندک است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با اطلاعات کافی، به صورت شفاف نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام می‌کند و یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار است.

رشیدی‌اقدم بیان کرد: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی می‌کند و نظارت پیشینی را به پسینی تبدیل می‌کند و صدور مجوز تنها به درگاه ملی مجوز‌ها واگذار شده و صدور پروانه کاغذی خلاف قانون است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های مربوط به استان کرمانشاه ثبت شده که ۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد آن صادر شده و ۲۶ هزار و ۴۳۳ مورد رد شده و ۶ هزار و ۲۰۴ درخواست نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار در کمتر از سه روز صادر می‌شود، اما مجوز‌هایی که نیازمند استعلام و بازرسی چند دستگاه اجرایی است هفت روز زمان می‌برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد