Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، از چهارشنبه ۵ خردادماه با حضور ۶۰ نفر از قاریان ممتاز کشور آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، از چهارشنبه ۵ خردادماه آغاز به کار می کند.

میرزاجانی ادامه داد: پس از پایان دوره دوازدهم ارتقاء که اختتامیه آن در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، با استفاده از نتایج نظرسنجی صورت گرفته از قاریان شرکت کننده و تجاربی که به دست آمد، آسیب­ شناسی لازم انجام شد و برنامه­های خوبی برای دوره سیزدهم تدارک گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی افزود: در دوره قبلی ارتقاء که عمدتاً به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار شد، برآیند ارزیابی شرکت­ کنندگان این بود که دوره دوازدهم از ابعاد مختلف محتوایی و اجرایی، 66درصد ممتاز و عالی، 21درصد خوب، 8درصد متوسط و 5درصد ضعیف بوده است.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن خاطر نشان کرد: در خلال برگزاری دوازدهمین دوره ارتقاء، خلأها و نیازهایی هم شناسایی شد که بنا داریم در دوره پیش رو به صورت جدی­تر به آن توجه کنیم؛ یکی از این نیازها و ضرورت­ها، سوق دادن جریان تلاوت کشور به سمت تلاوت­های اصیل و معنامحور و فاصله گرفتن از تلاوت های اصطلاحاً فانتزی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خوانندگی است. اعتقاد داریم محمل مهم و مؤثری مثل همین دوره ­های ارتقاء، ظرفیت این جریان­سازی را دارد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن اذعان کرد: پس از اعلان فراخوان در بین قاریان ممتاز کشور، در خدمت بالغ بر ۶٠ نفر از عزیزانی خواهیم بود که با ثبت نام در این دوره ارتقاء، ضوابط و شرایط عضویت را پذیرفته ­اند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان تا پایان این دوره که اسفندماه ١۴٠٠ خواهد بود، دوهفته یک بار در روزهای چهارشنبه طی ٢٠ جلسه دوساعته به صورت مجازی شرکت می کنند و از برنامه های مفید و متنوعی که پیش بینی شده بهره ­مند خواهند شد.

 

 

میرزاجانی، تلاوت از حفظ توسط سه نفر از قاریان در هرجلسه، نقد و تحلیل تلاوت ها توسط دونفر از اساتید برجسته، بیان مفاهیم و تفسیر آیات، آموزش تکیه های صوتی براساس کتاب میزان القرائه توسط مهدی حسنی؛ حافظ کل و استاد قرائات عشر، بیان نکات معرفتی و بصیرتی توسط اساتید حوزوی و دانشگاهی و پخش میان برنامه ­های جذاب را از جمله محتوای پیش­بینی شده در این جلسات عنوان کرد.

وی افزود: قاریان عضو این دوره به جز تلاوت­هایی که در جلسات ارتقاء اجرا خواهند کرد موظفند در هر فصل، یک تلاوت(مجموعاً چهار تلاوت تا پایان دوره) از خودشان ضبط و ارسال کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد و نتایج ارزیابی به ایشان منعکس گردد. در جلسات ارتقاء، تلاوت قاریان تهرانی به صورت حضوری و تلاوت قاریان غیرتهرانی به صورت پخش فایل تصویری خواهد بود. البته بناست در هر جلسه، یکی از قاریان غیرتهرانی، میهمان حضوری آن جلسه باشد.

میرزاجانی گفت: جلسات ارتقاء در این دوره، در نرم افزار تعاملی گوگل میت به صورت برخط و تصویری دنبال می­شود. فیلم کامل جلسات هم با تأخیر چند روزه روی صفحه مجازی شورای عالی قرآن در تارنمای آپارات بارگزاری خواهد شد تا امکان استفاده برای سایر علاقمندان فراهم گردد.

 

 

وی افزود: ضبط تلاوت­ های صوتی و تصویری از قاریانی که در طول دوره عملکرد موفقی دارند نیز از هدف گزاری­ های انجام شده می­باشد.

معاون شورای عالی قرآن اظهار امیدواری کرد؛ در صورت رفع محدودیت­های کرونایی، حتماً جلسات را به­ صورت حضوری برگزار می کنیم چراکه تأثیر معنوی و فنی جلسات حضوری، قابل مقایسه با برنامه مجازی نیست.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: میرزاجانی شورای عالی قرآن شورای عالی قرآن قاریان ممتاز دوره ارتقاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه (۸ فروردین) در محفل انس با قرآن که با حضور قاریان استان خوزستان برگزار شد افزود: امیدواریم وظیفه خود را در رابطه با نشر قرآن کریم به درستی انجام داده و نسبت به اصول و احکام قرآن اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قاریان، حافظان و مفسران قرآن توسط نور الهی هدایت می‌شوند ادامه داد: کسی که با قرآن آشنا شود، قدرت تشخیص حق از باطل را پیدا می‌کند و قرآن به عنوان قطب نما، انسان را با خدای خود و فطرت پاک آشنا کرده و به بالاترین درجه الهی نزدیک می‌کند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود و باید تلاش کرد با برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم کرد.

حسینی محراب بیان کرد: قاریان و حافظان از همراهان خود سبقت گرفته و در کار‌های خیر پیشتاز هستند و الگوی مناسبی برای دیگران به شمار می‌روند.

وی افزود: جامعه قرآنی استان در همه زمینه‌ها الگو و سرآمد بوده و باید با کار بیشتر در مدارس و دانشگاه ها، نسل جوان را با خود همراه کرده و جریانات شیطانی را شکست داد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه قاریان باید به طور مستقیم تعالیم قرآن را به افراد تشنه قرآن و دین منتقل کنند و موانعی که باعث گسترش محافل قرآنی شده را برطرف و همه افراد از جمله ائمه جمعه و جماعات و مسئولان را به نشر و گسترش قرآن سوق دهند، ادامه داد: جامعه قرآنی استان باید هم افزایی بیشتری داشته باشند و این محافل قرآنی باید تکثیر شود تا جوانان ما بیشتر به قرآن گرایش پیدا کنند و  باید مسئولان را نسبت به سرمایه گذاری در قرآن ترغیب و تشویق کنند.

در پایان مراسم از قاریان و حافظان برجسته استان خوزستان تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی‌ها» طرحی نو در برنامه‌های قرآنی ایجاد کرد
  • روایتی از دیدار رمضانی قاریان قرآن با رهبر انقلاب
  • رونق محافل قرآنی ، راهکار مناسبی برای مقابله با هجمه فرهنگی بیگانگان
  • محفل انس با قرآن کریم در شهرستان دلفان برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • محفل انس با قرآن در دورود برگزار شد
  • محفل انس با قرآن کریم در بروجرد برگزار شد
  • کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند حافظان و قاریان قرآن هستند