Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان،شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: در جریان این تصرف، یک نفر متخلف به دستگاه قضایی معرفی شد. 

وی با تاکید بر اینکه ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان به صورت شبانه‌روزی در مناطق حفاظت شده محیط‌زیست حضور دارند، گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی و یا تخریب محیط زیست، با متخلفان برابر قانون برخورد قاطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، پارسال ۵۱۰ متخلف زیست‌محیطی با ۴۱۸ مورد تخلف در حوزه شکار و صید غیرمجاز، تصرف اراضی ملی و زمین‌خواری، قاچاق چوب و بوته‌کنی محصولات شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در سال ۱۳۴۹ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۵۲ با تصویب شورای عالی حفاظت محیط‌زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد.

۱۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری جز مناطق چهارگانه و شکار ممنوع زیر مدیریت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و علاوه بر آن ذخیره‌گاه جهانی زیست‌کره تنگ صیاد سبزکوه با داشتن یک سوم مساحت استان نیز در استان واقع شده است.

در استان هشت منطقه چهارگانه فعال است که شامل پنج منطقه حفاظت شده، یک اثر طبیعی ملی، یک پناهگاه حیات وحش و یک پارک ملی است

منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، و پناهگاه حیات وحش شیرستان بازفت و اثر طبیعی ملی لاله واژگون و تالاب‌ها، از جمله مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری تخریب محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری تخریب محیط زیست اخبار کنکور منطقه حفاظت شده حفاظت محیط زیست تنگ صیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: برنامه پاکسازی زباله در گردنه دالورا شهرستان فلارد، حاشیه تالاب گندمان، حاشیه رودخانه زاینده‌رود و پل هوره انجام شد.
سعید یوسف پور افزود: دراین برنامه دوستداران محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان مشارکت داشتند.

به گفته وی، هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست