Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@08:01:02 GMT

آیا قیمت خودروهای وارداتی سقوط خواهد کرد؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۰۶۲۰۴

آیا قیمت خودروهای وارداتی سقوط خواهد کرد؟

صنعت و بازار خودرو، امیدوارانه به ایام پسابرجام نگاه می‌کنند؛ ایامی که شاید بتواند چیزی حدود سه سال خاطره فاجعه‌بار را جبران کند. پیش‌تر درباره چند و چون بازگشت خارجی‌ها به صنعت خودرو صحبت کرده بودیم؛ اکنون قصد داریم نگاهی به بازار خودروهای وارداتی در سال جاری بیندازیم.

برای دیدن قیمت امروز انواع خودروهای داخلی و خارجی آگهی شده کلیک کنید:

https://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/

ممنوعیت واردات خودرو 4 ساله می‌شود

ممنوعیت واردات خودرو، تا یکی دو ماه دیگر وارد چهارمین سال خود می‌شود. در سه سال گذشته، بازار خودروهای وارداتی چیزی فراتر از بحران را تجربه کرد. افزایش شدید قیمت‌ خودرو تنها بخش کوچکی از این سناریو به حساب می‌آید. هزاران دستگاه خودرو به دلیل بلاتکلیفی در قوانین مربوطه، درگمرک‌های کشور ماه‌ها متوقف شدند؛ خودروهایی که اغلب متعلق به مشتریانی بودند که پیش‌تر برای خرید آن‌ها مبلغی را پرداخت کرده بودند. ضرر و زیان شرکت‌های واردکننده و اعتراض شدید مشتریان، جوی بسیار وحشتناک را شکل داد که ماحصل آن، موجی از شکایت و پرونده‌های قضایی شد.

 با ورود به دومین سال ممنوعیت واردات خودرو، اوضاع به‌مراتب وخیم‌تر شد. تابستان سال 98، بحران ارزی ناشی از تحریم‌ها اوج گرفت. هنوز هم تکلیف ترخیص خودروها مشخص نشده بود. در همین ایام بود که پرونده برخی از رانت‌خواری‌ها نیز فاش شد. ثبت‌ سفارش‌های غیرقانونی، پای برخی از واردکننده‌های بزرگ را به دادگاه کشاند. در این میان، برخی از خودروها که اقبال ترخیص پیدا کرده بودند، با قیمت جدید از سوی واردکننده ارائه شدند که همین امر، اعتراض شدید خریداران را در پی داشت.

در سال 99، اولین زمزمه‌های لغو ممنوعیت واردات خودرو به گوش رسید. مجلس که خود یکی از موافقان جلوگیری از ورود خودروهای خارجی به بهانه ارزبری بود، حالا برای حضور دوباره آن‌ها چراغ سبز نشان می‌داد. طرح پرحاشیه «سامان‌دهی خودرو»، در حالی بین صحن و شورای نگهبان در رفت‌وبرگشت بود که در بخشی از آن، اشاراتی به واردات خودرو هم شده بود؛ اما این طرح، هم‌چنان نیمه‌کاره و تصویب‌نشده باقی مانده است.

درآمدزایی واردات خودرو برای دولت

 دولت در سال 93 با توجه به نرخ نازل دلار در آن روزها، چیزی حدود هزار و 160 میلیارد تومان درآمد داشت. این عدد در سال 94، به حدود هزار و 370 دلار رسید. یک سال بعد، درآمد وارداتی دولت ناگهان به دو هزار و 200 دلار افزایش پیدا کرد. سال 96، واردات خودرو برای دولت دو هزار و 600 میلیارد تومان عایدی داشت. با توقف واردات خودرو در سال 97 و سنوات بعد از آن، می‌توان تصور کرد که دولت چه منبع ارزشمند درآمدی را از دست داده است.

اکنون می‌دانیم که دولت در بودجه سال جدید، برای خود درآمد 2000 میلیارد تومانی از محل واردات خودرو پیش‌بینی کرده است. این عدد در مقایسه با نرخ جدید دلار گران‌بها، چندان هم بالا نیست؛ چراکه این عدد، تنها برای تعداد اندکی از خودروها است. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود با بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و به‌تبع آن، سامان‌یافتن اوضاع ارزی، دولت خود را از این درآمد شیرین محروم نکند.

اگر می‌خواهید با 3 کلیک از قیمت لحظه‌ای خودرو مورد نظرتان مطلع شوید، همین الان اپلیکیشن https://play.google.com/store/apps/Hamrah-Mechanic را نصب کنید.

آیا در سال 1400 واردات خودرو آزاد می‌شود؟

 باید اعتراف کرد که خودروسازان هنوز به روزهای معمولی خود حتی نزدیک هم نشده‌اند. بعد از خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم‌ها، صنعت خودرو با بحرانی شدید دست و پنجه نرم کرد که اکنون بعد از این چند سال، هنوز هم آثار آن احساس می‌شود. اگرچه آمار شرکت‌های بزرگ حکایت از افزایش تولید دارد، ولی اعداد و ارقام بزرگ، در حالی ثبت می‌شوند که در سال یا سال‌های پیش از آن، عملاً خطوط تولید در آستانه توقف بوده‌اند.

بنابراین، در گام اول حتی با بازگشت آمریکا به برجام و متعادل‌شدن روابط بین‌المللی کشور، تمرکز دولت بر به‌سامان‌کردن وضعیت خودروسازان خواهد بود. بعد از این مرحله، شاید بتوان نسبت به بازگشت شرکای خارجی به خطوط تولید امیدوار بود که این اتفاق نیز با اما و اگرهایی روبه‌رو شده است. دست‌آخر، اگر فضای سیاسی کشور پتانسیل آن را داشت، شاید فکری هم به حال ممنوعیت واردات خودرو بشود.

نمایشگاه همراه مکانیک، بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور است که تلاش کرده تا خدمات متنوعی را برای خریداران و فروشندگان مختلف فراهم کند. خودروهایی که شامل « طرح کارتیک همراه مکانیک » هستند؛ ازنظر فنی، بدنه و آپشن به‌صورت کامل کارشناسی شده‌اند و گزارش کامل کارشناسی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن همراه مکانیک موجود است. ضمنا خودروهای با تگ « قیمت ویژه » این نمایشگاه، فرصت‌های بسیار خوبی برای خریدارانی هستند که به‌دنبال پایین‌ترین قیمت می‌گردند.

همراه مکانیک در طرح « خرید سفارشی » نیز تسهیلات ویژه‌ای برای خریداران خودرو درنظر گرفته است. کافی است وارد صفحه https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ شوید و درخواست خود را ثبت کنید تا از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

مشاوره تخصصی تلفنی جهت مقایسه و انتخاب خودروی مناسب جستجوی تخصصی خودروی موردنظر در سطح کشور و معرفی آنها به خریدار ارسال کارشناس به نمایندگی از خریدار برای بازدید و کارشناسی فنی و بدنه خودرو ضمانت و گارانتی پرداخت خسارت بر روی خودروهای پیشنهادی همراه مکانیک همراهی کارشناس با خریدار برای عقد قرارداد

این فرصت ویژه برای خرید خودرو را از دست ندهید و همین الان اقدام کنید.

2121

کد خبر 1518174

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ممنوعیت واردات خودرو همراه مکانیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو

دریافت 16 MB کد خبر 6086568

دیگر خبرها

  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • توضیحات سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • جزئیات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • واردات خودروهای دست دوم در دستور کار قرار بگیرد