Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ حمیدرضا رحمت‌پور روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در ستاد فرماندهی لشکر ۲۸ پیاده کردستان برگزار شد، اظهار داشت: همه توانایی نظامی و اقتصادی کشور در عملیات بیت‌المقدس به میدان آورده شد و تمام قسمت‌های ارتش در این عملیات خود را به خوبی نشان داد.

وی افزود: همه توپخانه‌های هوایی و زمینی ارتش و نیروهای ارتش و سپاه با تمام تجهیزات پیروزمندانه در این عملیات به میدان آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ رحمت‌پور اضافه کرد: عملیات بیت المقدس با آزادسازی ۶ هزار کیلومتر از اراضی، ۳۰ هزار کشته و مجروح و ۱۹ هزار اسیر از عراقی‌ها بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس بود که تاریخ جنگ را تغییر داد و با ایجاد روحیه مضاعف به اقتدار رزمندگان در سایر جبهه‌ها کمک کرد.

وی تاکید کرد: آزادسازی خرمشهر موجب تزریق روحیه امید، خودباوری هرچه بیشتردر ملت ایران برای شکست دشمنان شد و ماشین نظامی رژیم بعثی عراق با پیروزی ما در این عملیات تقریبا از کار افتاد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان یادآور شد: ما در حالی در جنگ تحمیلی با دست خالی و در سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی به پیروزی رسیدیم که چندین کشور بزرگ از دشمن حمایت کردند.

امیر سرتیپ رحمت‌پور با بیان اینکه در جنگ تحمیلی از  ۳۲ کشور دنیا اسیر جنگی گرفتیم، افزود: در عملیات بیت‌المقدس کمر ارتش عراق را شکستیم و بیش از ۲۰ هزار نیروی عراقی را به اسارت در آوردیم.

وی اضافه کرد: لشکر ۲۸ پیاده کردستان یکی از افتخارآفرین‌ترین لشکرهای عملیاتی کشور است که نقش بسیاری در دوران جنگ تحمیلی داشته و در پیروزی‌های بسیاری که نیروهای مسلح به دست آوردند، نقش مستقیم داشته است.

عملیات بیت‌المقدس در ۱۰ اردیبهشت ماه سال 1361 شروع و در سوم خرداد همان سال بعد از ۲۱ روز جنگ نفس‌گیر با پیروزی جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.

برچسب‌ها کردستان آزادسازی خرمشهر ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان آزادسازی خرمشهر ارتش جمهوری اسلامی ایران کردستان آزادسازی خرمشهر ارتش جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور عملیات بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۱ تروریست در دو عملیات جداگانه اطلاعاتی نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند.

ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در دره اسماعیل خان عملیاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که تبادل آتش میان دو طرف به کشته شدن ۱۰ تروریست انجامید.

نیروهای امنیتی پاکستان عملیات دیگری در منطقه وزیرستان شمالی انجام دادند که در آن یک تروریست کشته شد.

بنا به اعلام ارتش پاکستان، مقادیر فراوانی تسلیحات و مهمات از تروریست های کشته شده به دست آمده است.

گفته می شود این تروریست ها در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شرکت کرده بودند.

پیشتر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد پاکستان اعلام کرده بود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۴۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده. در این حملات ۲۸۱ نفر از جمله نظامیان و شهروندان عادی کشته شده اند.

کد خبر 6086780

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • دو شهرک‌نشین اسرائیلی در بیت المقدس با خودرو زیر گرفته شدند
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • هماهنگی کامل دستگاه‌های نظامی و دیپلماتیک چگونه باعث پیروزی ایران شد؟
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • قدردانی رهبری از عملکرد نیرو‌های مسلح در حوادث و عملیات اخیر
  • خسروپناه: با‌ حمله اسرائیل پیروزی تمدنی برای ایران شکل گرفت
  • ۹۴ مرکز رصد شورای فرهنگ عمومی در کشور شناسایی شد
  • ۹۴ مرکز رصد مسائل فرهنگی در کشور شناسایی شده است
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت