Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت های احزاب و گروه های سیاسی با بیان اینکه جبهه جهادگران ایران اسلامی و جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی وجاهت قانونی ندارند، گفت: این دو جبهه و جمعیت در صورت ادامه فعالیت، تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

حمزه امرایی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان برگزاری سومین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ در سال جاری، افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، اصلاحات ایران، ایستادگی ایران اسلامی، پیشرفت، رفاه و عدالت، تحول گرایان ایران اسلامی،  مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا)،  مستقلین و اعتدالگرایان ایران،  پایداری انقلاب اسلامی، پیروان خط امام و رهبری، نیروهای انقلاب اسلامی استان قم (ابنا)، وحدت ملی و همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی (همنا) جبهه های مورد تایید کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت های احزاب و گروه های سیاسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی در تشریح مصوبات نشست امروز این کمیسیون، گفت: براساس دستور کار  کمیسیون، تقاضای تاسیس جمعیت فرزندان انقلاب سلامی، در نشست امروز مطرح شد که کمیسیون با تشکیل آن با گستره استانی و انجام اصلاحاتی در اساسنامه موافقت کرد.

وی یادآورشد: این مصوبه به هیات موسس ابلاغ می‌شود و این جمعیت حداکثر ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه باید مجمع تاسیس بگذارد. 

امرایی ادامه داد: در نشست امروز با تقاضای حزب نسل نو هم موافقت شد و این مصوبه کمیسیون به هیات موسس ابلاغ می‌شود. همچنین با تقاضای تاسیس حزب نیکان استان لرستان مشروط به انجام اصلاحاتی در مرامنامه و اساسنامه و تقاضای فعالیت حزب بینش مردم استان سمنان موافقت شده است که همه این احزاب حداکثر تا ۶ ماه پس از ابلاغ مصوبه باید مجمع عمومی برگزار کنند. 

امرایی اظهار کرد: گزارش مجمع عمومی حزب اصلاحات مردمی ایران اسلامی در نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰،  طرح و رسیدگی شد که  ۲ نفر از اعضای شورای مرکزی این حزب احراز صلاحیت نشدند.

وی ادامه داد: گزارش مجمع همبستگی کانون فرهنگیان ایران در کمیسیون بررسی و قرار شد سه ماه برای اصلاح مرامنامه اقدام کنند در غیر اینصورت فعالیت آنها قانونی نخواهد بود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی با اشاره به بررسی صلاحیت مسولان شعب استانی، گفت: صلاحیت مسولان شعب مجمع ایثارگران در استان آذربایجان شرقی، حزب همدلی مردم تحول خواه در استان آذربایجان غربی، حزب ندای ایرانیان و مجمع ایثارگران در استان ایلام، حزب مردم سالاری در استان یزد،  حزب پیشرو اصلاحات در استان خراسان رضوی، جامعه اسلامی کارگران، کانون تربیت اسلامی و کانون دانش آموختگان اسلامی شبه قاره هند در استان خوزستان در کمیسیون ماده ۱۰ تایید شد.

امرایی با بیان اینکه ادامه فعالیت جبهه جهادگران ایران اسلامی با این عنوان و با توجه طی نکردن روال قانونی این جبهه، وجاهت قانونی ندارد، گفت: متقاضیان باید تقاضا بدهند تا در کمیسیون رسیدگی شود و در صورت ادامه فعالیت تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی هم وجاهت قانونی ندارد و درصورت ادامه فعالیت تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

امرایی خاطرنشان کرد: جبهه جدیدی که طبق شرایط قانونی و با اطلاع کمیسیون باشد نداریم و همان  ۱۲ جبهه اشاره شده، مورد تایید کمیسیون ماده ۱۰ است و غیر از ۱۲ جبهه تایید شده، جبهه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسیم./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نحوه فعالیت های احزاب و گروه های سیاسی نیروهای انقلاب اسلامی کمیسیون ماده ۱۰ وجاهت قانونی ادامه فعالیت ایران اسلامی نشست امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس

سردار رونده مشاور و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در یادواره شهدای جهبه مقاومت گرامیداشت شهدای کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهدای مدافع حرم هرمزگان گفت: در عملیات وعده صادق، دنیا با گوشه‌ای از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران آشنا شد.

وی افزود: این عملیات ثابت کرد که توانمندی جمهوری اسلامی ایران از مرز بازدارندگی گذشته است و به مرحله توازن رسیده است.

سردار رونده گفت: در این عملیات از کمک‌های نیروی جان بر کف ارتش استفاده شد.

سرهنگ پاسدار ماندگاری فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس هم گفت: این یادواره برای ایجاد انسجام و همدلی مردم برای مقابله با تهدید‌های دشمنان و حمایت از جبهه مقاومت برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • فعالیت خدماتی، زیرساختی و امدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • حضور جبهه‌ای در رسانه کشور وجود ندارد