Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سیف‌الله فرزانه در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: دکتر مونسان به منظور افتتاح چند طرح گردشگری، بازدید از برخی زیرساخت‌های این حوزه در مازندران و شرکت در جلسه شورای اداری مازندران امروز به این استان سفر می‌کند. قرار است در این سفر با حضور وزیر ۷۸ طرح گردشگری، میراثی و صنایع دستی افتتاح شود که برای اجرای این طرح ها بیش از ۹۰۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ساعت ۱۷ امروز -دوشنبه سوم خرداد- مراسم استقبال از وزیر را خواهیم داشت و پس از آن نخستین برنامه بازدید انجام می‌شود که بازدید از مسجد جامع تاریخی فرح‌آباد و آخرین وضعیت مرمت و نگهداری این بنای تاریخی به جا مانده از دوران صفویه است.

این مسئول افزود: پس از بازدید از مسجد جامع فرح‌آباد، برنامه بعدی وزیر میراث فرهنگی افتتاح سفره‌خانه سنتی لاله‌زار است. پس از آن نیز قرار است طبق برنامه بین ساعت ۲۰ تا ۲۰:۳۰ بازدیدی از بوستان ولایت به عنوان یکی از زیرساخت‌های گردشگری شهری مرکز استان انجام شود.

فرزانه از افتتاح چهار ساختمان موزه در بوستان ولایت ساری با حضور وزیر خبر داد و گفت: این ساختمان ها که با کاربری موزه های شهری در بوستان ولایت توسط شهرداری ساری ساخته شده بود امروز به طور رسمی برای تجهیز و تکمیل به عنوان مجموعه موزه های شهری ساری تحویل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره برنامه‌های روز سه‌شنبه وزیر میراث فرهنگی در مازندران نیز اظهار کرد: جلسه شورای اداری استان به منظور افتتاح همزمان چند پروژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار است از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ روز سه‌شنبه در استانداری برگزار شود. با افتتاح این پروژه ها برای ۱۹۰۵ نفر شغل ایجاد می شود و ۱۰۱۶ تخت نیز به ظرفیت اقامتی مازندران افزوده خواهد شد که عمده آن ها در حوزه اقامتگاه های بومگردی هستند.

این مسئول اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی شورای اداری مازندران که فردا صبح با حضور وزیر برگزار می شود بررسی آخرین وضعیت میزبانی مازندران از رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ و راهکارهای مورد نیاز برای بهتر برگزار کردن این میزبانی در مازندران است.

فرزانه افتتاح خانه صنایع دستی ساری را نیز از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در روز دوم سفر به مازندران عنوان کرد و افزود: پس از برگزاری جلسه شورای اداری قرار است خانه صنایع دستی مرکز استان که در خانه تاریخی روحانی ساری واقع در بافت تاریخی این شهر ایجاد شده افتتاح شود. همچنین بازدید از موزه کلبادی نیز در برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد. 

به گفته این مسئول، مونسان پس از بازدید از موزه کلبادی با هیأت همراه به سمت قائمشهر و جاده نظامی برای افتتاح اقامتگاه بومگردی ویشارده حرکت خواهد کرد.

بهره‌برداری از منطقه نمونه گردشگری تلار قائمشهر نیز به عنوان یکی از پروژه‌های افتتاحی این سفر آخرین برنامه وزیر میراث فرهنگی پیش از ترک مازندران است که بعدازظهر روز سه‌شنبه انجام خواهد شد. 

کد خبر 603155 برچسب‌ها استان مازندران وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر گردشگری فرهنگ میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی شورای اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

محمد ثابت اقلیدی در پنل تخصصی "تزئینانت آجری در بنا‌های تاریخی شیراز" که به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تارخی در مجموعه فرهنگی سعدی برگزار شد گفت: با برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بافت تاریخی شیراز و محور زندیه به زودی تحولات قابل توجهی رقم خواهد خورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استا فارس به آماد سازی پرونده ثبت جهانی محور زندیه در شیراز اشاره کردو گفت: امید است پرونده ثبت جهانی محور زندیه تا سال آینده آماده شود تا برای ثبت در فهرست یونسکو ارسال شود.

ثابت اقلیدی گفت: یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان فارس ثبت محور زندیه در فهرست جهانی است که مقدمات آن تهیه و تکمیل پرونده آن درحال انجام است.

او در ادامه سخنانش بر لزوم احیا و بازآفرینی آثار تاریخی شهری تاکید کردو افزود: متاسفانه بسیاری از آثار تاریخی مربوط به دوره‌های قاجار و معاصر در شهر شیراز مورد بی مهری قرارگرفته و نیازمند مرمت واحیا هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استا فارس افزود: این آثار از عناصر کاربردی شهر و تاریخی و هویت شهر محسوب می‌شوند که باید هر چه سریعتر احیا شوندو جا دارد علاوه به میراث فرهنگی، سایر دستگاه‌های متولی نیز در این مورد ورود کند.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با توسعه گردشگری بسیاری از آثار تاریخی نجات می‌یابد افزود: ورود سرمایه گذاران گردشگری در بافت تاریخی شیراز کمک شایانی به رونق گرفتن این منطقه تاریخی داشته است.

او همچنین افزود: باید شرایط و امکاناتی فراهم شود که در شهری، چون شیراز جاذبه‌های جدید ایجاد گردد و یا اماکن تاریخی کمتر شناخته شده احیا، مرمت و به جاذبه گردشگری بدل شود.

بنابر این گزارش امروز هم‌زمان با روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی پنل تخصصی "تزئینات آجری در بنا‌های تاریخی شیراز" با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی شامل اصطلاحات و شناخت انوع تزیینات اجری، نحوه اجرای تزیینات آجری، دانش بومی در علم مدرن، کوره‌های آجر پزی در شیراز و اساتید سنتی اجرتراش ابزار‌ها و نحوه انتقال هنر آجر کاری پرداختند و در پایان این برنامه هم تنی چند از پیشکسوتان و مرمتگران آثارتاریخی استان تجلیل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی