Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صمت با اعلام اینکه تا امروز در مجموع ۲۴۸۰ فقره جواز تأسیس و ۲۵ فقره پروانه بهره‌برداری برای رمزارزها صادر شده است، توضیحاتی در رابطه با شایعه فعالیت کشورهای خارجی در زمینه استخراج رمزارز ارائه کرد.

«علیرضا هادی» مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صمت در گفت‌وگو با قدس آنلاین در مورد فرآیند اخذ مجوز استخراج رمزارز اظهار کرد: متقاضیان استخراج رمزارز می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام نموده و پس از ثبت اطلاعات لازم و بررسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان، نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی در ادامه بیان کرد: محدودیتی برای ثبت‌نام وجود ندارد و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند مجوز استخراج رمزارز را در چارچوب دستورالعمل موجود دریافت کنند. متقاضیان در زمان ثبت‌نام امکان مشاهده دستورالعمل را دارند.

صدور ۲۴۸۰ فقره جواز تأسیس و ۲۵ فقره پروانه بهره‌برداری در زمینه استخراج رمزارزها

وی با اشاره به‌‎آمار مجوزهای صادره و میزان استخراج در کشور گفت: تاکنون ۲۴۸۰ فقره جواز تأسیس و ۲۵ فقره پروانه بهره‌برداری در زمینه استخراج رمزارزها صادر شده است.

حداقل توان مصرفی تجهیزات استخراج رمزارز بایستی ۱۰۰ کیلووات باشد

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری وزارت صمت با اشاره به‌هدایت‌گری‌ وزارت صمت در مورد استخراج‌کنندگان غیرمجاز به کسب مجوز و انجام فعالیت قانونی گفت: حداقل توان مصرفی تجهیزات استخراج رمزارز بایستی ۱۰۰ کیلووات باشد درصورتی‌که پیش از این حداقل توان مجاز ۲۵۰ کیلووات بود که کاهش پیدا کرد. به‌عنوان مثال اگر توان مصرفی هر دستگاه استخراج رمزارز ۲ کیلووات باشد ، قبلاً برای اخذ مجوز باید حداقل ۱۲۵ ماینر استفاده می‌شد اما درحال حاضر فرد با ۵۰ ماینر می‌تواند با اخذ مجوز کار خود را شروع کند. این یعنی توانسته‌ایم افراد را برای کار قانونی ترغیب کنیم.

هادی در ادامه افزود: علاوه براین‌که امکان استقرار در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، واحدهای تولیدی موجود دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صمت هم امکان اخذ مجوز و فعالیت دارند.

دستگاه‌های نظارتی با استخراج کنندگان غیرمجاز برخورد می‌کنند

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صمت همچنین تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی با استخراج کنندگان غیرمجاز برخورد می‌کنند و فقط کسانی که دارای مجوز پروانه بهره‌برداری هستند می‌توانند تولید رمزارز داشته باشند.

جوازتأسیس فقط برای دوره آماده‌سازی زیرساخت‌ها تا زمان آمادگی برای شروع فعالیت قانونی است

وی همچنین افزود: برای هر فعالیت صنعتی، دو مجوز صادر می‌شود، جوازتأسیس و پروانه بهره‌برداری، جوازتأسیس برای دوره آماده‌سازی زیرساخت‌ها تا زمان آمادگی برای شروع فعالیت قانونی است. پس از اتمام این دوره، جوازتأسیس باطل شده و برای متقاضی پروانه بهره‌برداری صادر می‌شود. تنها دارندگان پروانه بهره‌برداری مجاز به استخراج رمزارز می‌باشند و دارندگان جواز تأسیس به‌هیچ‌وجه حق روشن کردن ماینرهای خود را ندارند.

هشدار در مورد آگهی‌هایی در مورد استخراج رمزارزها

وی ضمن هشدار در مورد آگهی‌هایی در مورد استخراج رمزارزها، خاطرنشان کرد: گرفتن مجوز استخراج رمزارز بسیار ساده است لذا مردم نباید فریب سودجویانی که با دریافت جواز تأسیس اقدام به درج آگهی برای «کلود ماینینگ» می‌کنند و عبارت «دارای مجوز از وزارت صنعت» را در سایت خود درج می‌نمایند خورده و منابع مالی خود را در اختیار ایشان قرار دهند کسی که فاقد پروانه بهره‌برداری باشد و چنین کاری کند قطعاً کلاهبردار است، کسی با جواز تأسیس حق چنین کاری ندارد.

کدام کشورها مجوز استخراج رمزارز و ماینینگ در ایران را دارند؟

علیرضا هادی در پاسخ به‌این پرسش که چه کشورهایی در زمینه استخراج رمزارزها و ماینینگ در کشور فعالیت می‌کنند با اشاره به برخی شایعات در این رابطه تصریح کرد: منبع اطلاعات این گفته‌ها مشخص نیست ولی در"سامانه بهین‌یاب"(سامانه صدور مجوز وزارت صمت) فقط یک شرکت (سرمایه گذاری ایران و چین) در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی که به‌صورت مشارکت بین طرف ایرانی و چینی فعالیت می‌کند، درج شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رمز ارز رمزارزها استخراج رمزارزها دستگاه استخراج رمز ارز ماینینگ بیت کوین قیمت بیت کوین استخراج بیت کوین دستگاه استخراج بیت کوین وزارت صمت علیرضا هادی مجوز استخراج رمزارز صدور مجوز مصرف برق استخراج رمزارز و مصرف برق مدیرکل دفتر سرمایه گذاری زمینه استخراج رمزارز مجوز استخراج رمزارز استخراج رمزارزها جواز تأسیس وزارت صمت اخذ مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق دستورالعملی که صادر‌ شده تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدامیر سیاح ظهر امروز در نشست اخذ شناسه یکتا برای پروانه‌های کسب و کار که در سالن جلسات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 2 میلیون پروانه کاغذی کسب و کار در کشور وجود دارد که همه آنها می بایست تبدیل به پروانه های الکترونیکی شوند، اظهار داشت: ‌این تعداد از پروانه‌های کاغذی کسب و کار می‌بایست تا 25 اردیبهشت ماه جاری تمام آنها الکترونیکی و دارای شناسه یکتا شود.

وی افزود: از 26 اردیبهشت ماه جاری عدم توجه به این مهم به منزله فعالیت کسب وکار بدون مجوز است که براساس قانون در تلاش هستیم تا اقدامات موثر داشته باشیم.

سیاح تصریح کرد: تاکنون تعداد مجوزهای الکترونیکی و تعداد شناسه یکتا به 400 هزار فقره رسیده و روند شناسه یکتا توسط دستگاه های مختلف  با توجه به هشدارهایی که صادر شده رو به رشد است.

وی افزود: استان‌های پیشتاز در این بخش همچنان لرستان، گیلان،  همدان و خراسان جنوبی هستند و گلستان، بوشهر و ایلام در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

رئیس مرکز کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی  بیان کرد: اردبیل، قم، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، زنجان و البرز در  تلاش برای  بالا بردن رتبه خود در صدور مجوز‌های الکترونیکی و شناسه یکتا  هستند.

سیاح بیان کرد: سازمان ملی استاندارد، انرژی اتمی، وزارت ورزش و جوانان، نظام پزشکی، وزارت نفت، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این بخش همکاری خوبی داشته و اقدام به صدور مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا کرده‌اند.

وی افزود: طبق دستورالعملی که صادر‌ه‌‌د تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس  مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی