Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ حمیدرضا غزنوی  از تاسیس شورای سیاست گذاری صنعت لوازم خانگی در جلسه صبح امروز وزارت صمت خبر داد و گفت: در جلسه امروز که با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت و میرکل صنایع برق، الکترونیک و لوازم خانگی این وزارتخانه و نمایندگان انجمن های تولیدی لوازم خانگی و قطعات امروز اولین جلسه شورای سیاست گذاری صنایع لوازم خانگی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا به صورت منظم جلساتی هفتگی با حضور معاون وزیر و نمایندگان انجمن ها و تشکل های مرتبط با حوزه لوازم خانگی برگزار شود تا درخصوص مباحث استراتژیک و تاثیرگذار در این صنعت بحث و بررسی و تصمیم گیری صورت گیرد.

سخنگو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه با تاکید بر رشد حدود 78 درصدی صنایع لوازم خانگی و توجه وزارت صمت و فعالان این حوزه به این موضوع، توضیح داد: به دلیل اهمیت و توجه وزارت صمت، تشکل ها و نهادهای تصمیم گیری بر حفظ و حراست از دستاوردهای دو سال اخیر در حوزه لوازم خانگی، بنابراین شد تا با افزایش همکاری و انسجام بیشتر، اقدامات جدی با دید بلند مدت در حوزه لوازم خانگی صورت گیرد.

به گفته غزنوی، همچنین در این جلسه مقرر شد تا نیاز بازار و ظرفیت های تولیدی این حوزه برای سال جاری، 5 و10 سال آینده مشخص و نسبت به سیاست گذاری برای سرمایه گذاری های جدید و همچنین ورود یا عدم ورود قطعات و کالای لوازم خانگی غیر ایرانی تصمیمات صحیح و استراتژیکی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید در این صنعت، ناشی از افزایش عمق ساخت داخل و توسعه صنایع قطعه سازی بوده، گفت: ددر شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتخاذ تصمیمات استراتژیک و مناسبی جهت حفظ و صیانت از صنایع قطعه سازی لوازم خانگی در کشور هستیم.

سخنگو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره این تصمیمات اظهار کرد: به عنوان مثال افزایش عدم اجازه ورود قطعاتی که به میزان نیاز بازار در داخل کشور تولید می شود و یا تغییر نظام تعرفه گذاری برای قطعاتی که عمق ساخت داخل و مواردی از این دست، از جمله موضوعات و تصمیماتی است که بی شک به بهبود عملکرد و افزایش کیفیت تولیدات در این صنعت کمک خواهد کرد. 

غزنوی درباره دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه نیز توضیح داد: پس از برگزاری جلسه هفته قبل، خبری مبنی بر ورود مجدد برندهای غیرایرانی به ایران مطرح شد که به دلیل عدم صحت این موضوع، خبر از سوی وزارت صمت و همچنین تشکل ها و انجمن های فعال تکذیب شد.

به گفته وی برخی به دلیل منفعت و سود شخصی که از واردات محصولات غیرایرانی به دست می آورند، در پی بازگشت مجدد این برندها هستند که بدون شک چنین روندی دستاوردهای عظیم صنعت لوازم خانگی به خصوص در زمینه قطعات را از بین خواهد برد.

پربیننده ترین چرا کسی محصولات ایرانی را نخرید؟ شمارش معکوس برای خروج سیمان از نظام قیمت‌ گذاری «برند»ها بر می‌ گردند؟ گل گهر فردا با ۳۰ هزار تن گندله به بورس کالا می آید شرکت امید و سازمان انرژی اتمی تفاهم نامه امضا کردند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی انتخابات ۱۴۰۰ لوازم خانگی سیاست گذاری وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۰۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور  در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

 شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

 تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

 همچنین بر اساس این گزارش ،برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد
  • تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه