Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@04:46:52 GMT

اوج خودباوری ملی در فتح خرمشهر

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۰۵۱۵

اوج خودباوری ملی در فتح خرمشهر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه دهدشت گفت: در فتح خرمشهر خودباوری ملی به اوج خود رسید.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در برنامه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای دهدشت از این روز به عنوان روز فتح، پیروزی، ایثار و شهادت نام برد و اظهار کرد: سوم خرداد ۱۳۶۱ در تاریخ پر صلابت جمهوری اسلامی ماندگار شد و آرزوی صدام و صدامیان را به گور برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دهدشت افزود: سوم خرداد آینه ای از تاریخ جغرافیایی دفاع مقدس و شجاعت مظلومانه ملت مقاوم ایران است.

وی بیان کرد: سوم خرداد به ما آموخت در مقابل استکبار باید ایستاد چرا که اگر قوی و منسجم نباشیم دشمن با خدعه و نیرنگ در میان ما رخنه خواهد کرد.

امام جمعه دهدشت آزاد سازی خرمشهر را یکی از جلوه‌های نصرت الهی عنوان و تصریح کرد: اگر سوم خرداد را در قالب کلمات تعریف کنیم قله موفقیت‌های ایران در جنگ تحمیلی بود.

وحدانی فر بیان کرد: سوم خرداد روحیه جهادی و خودباوری را در ملت ما زنده کرد و نماد قوی شدن مظهر خودباوری ملی ایرانی اسلامی بود.

وی با بیان اینکه در فتح خرمشهر خودباوری ملی به اوج خود رسید گفت: همانگونه ک رزمندگان و شهدا نگذاشتند حرف ولی زمان خود بر زمین بماند امروز ما هم باید گوش به فرمان رهنمون‌های ولی زمان خود باشیم.

امام جمعه دهدشت بیان کرد: صبر و استقامت امروز جوانان جبهه مقاومت نشات گرفته از سربازان حاج قاسم است.

وی با سخن رهبر معظم انقلاب که خرمشهرها در پیش است گفت: انتخاب بابثیرت و آگاهانه عزت ایجاد میکند، قدس‌ها و خرمشهرهای فراوانی برای فتح داریم.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ۵ رزمنده عملیات دفاع بیت‌المقدس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كهگيلويه و بويراحمد كهگيلويه دهدشت آزادسازی خرمشهر امام جمعه دهدشت خودباوری ملی سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است

امام جمعه موقت آران و بیدگل گفت: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام‌ناپذیر شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام شیخ علی ناصریان شامگاه _سه‌شنبه -بیست و هشتم فروردین- در مراسم سالروز حادثه‌ی غمبار تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع در نجف، اظهار کرد: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام ناپذیر شیعیان است.

وی افزود: این اقدام وحشیانه، نشان دهنده عمق کینه وهابیت با اهل بیت پیامبر (ص) و جهل و تاریکی اندیشه منحرف آن‌ها است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل خاطرنشان کرد: وهابیت در دو نوبت اقدام به تخریب قبور ائمه اطهار (ع) و دیگر بزرگان اسلام در قبرستان بقیع کرده است و تاکنون نیز از بازسازی این مکان مقدس جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به وجود بناها و گنبدهایی روی قبور ائمه و بزرگان اسلام در مدینه تا قبل از تخریب توسط وهابیت، تصریح کرد: پس از تسلط وهابیت بر مدینه، آن‌ها در اقدامی وحشیانه و متحجرانه ضمن تخریب قبور، گنبدها و بناهای روی آن‌ها را ویران کردند.

وی تاکید کرد: نخستین‌بار در سال ۱۲۲۰ هجری قمری و همزمان با سقوط دولت اول سعودی توسط عثمانی‌ها، وهابیت دست به تخریب قبور ائمه بقیع (ع) زد، اما پس از آن با همت و سرمایه‌گذاری شیعیان این اماکن مقدس بازسازی و به زیباترین شکل ممکن مرمت شدند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل اضافه کرد: در سال ۱۳۴۴ هجری قمری و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی در عربستان، آن‌ها بار دیگر با یورش به بقیع، قبور و اماکن مقدس را ویران و این مکان زیارتی را به مخروبه‌ای تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به جنایات بی‌شمار وهابیون در گوشه و کنار جهان اسلام، گفت: فرقه وهابیت اقلیت منفوری است که بسیاری از فرهیختگان، علمای برجسته و اساتید و مردم عربستان نسبت به تعصب و افراط‌گرایی این فرقه، مخالف و معترض هستند.

وی گفت: آنچه که امام خمینی (ره) به عنوان اسلام آمریکایی مطرح و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد کردند، امروز بزرگ‌ترین جلوه آن آل سعود، فرقه وهابیت و جریان‌های تکفیری و تروریستی است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل با توجه به اینکه وهابیت هیچ اصالتی نزد اهل سنت ندارد، افزود: بزرگ‌ترین خدمتی که عربستان سعودی و وهابیت در حال حاضر انجام می‌دهد، آرام گذاشتن و در آسایش قرار دادن رژیم منحوس صهیونیستی است.

کد خبر 745307

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • نظر امام جمعه اهل سنت تالش در خصوص حملات موشکی ایران به اسراییل
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان