Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اربعین سردار سرلشگر شهید سید محمد حجازی روز سه‌شنبه در حوزه هنری تهران با حضور هم‌رزمان و خانواده معظم شهدای جبهه مقاومت و سفرا کشورهای یمن، سوریه و فلسطین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ سردار محمد طهرانی مقدم دبیرکل کنگره مجاهدین در غربت با اشاره به فرارسیدن چهلمین روز شهادت سردار سید محمد حجازی گفت: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا قطعاً از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است و در همین راستا بر آنیم تا یاد و خاطره مرحوم سردار سرلشگر سید محمد حجازی جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه و یکی از فرماندهان جبهه مقاومت را که مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند: «عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ای از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است» را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار طهرانی مقدم افزود: بدین منظور مراسم بزرگداشت اربعین این شهید مخلص بی‌ریا و پارسای بی‌ادعا، روز سه‌شنبه ۴ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و هم‌زمانی مراسم اربعین این مجاهد راه اسلام و از فرماندهان مقاومت در روزهایی که مقاومت پیروزی بر صهیونیست را جشن می‌گیرد به فال نیک می‌گیریم.
سردار طهرانی مقدم با اشاره به سخنرانی دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در این مراسم، اظهار داشت: مراسم با حضور مسئولان کشوری و لشگری، هم‌رزمان شهید، خانواده شهدای جبهه مقاومت و هشت سال دفاع مقدس و سفرای کشورهای یمن، سوریه و فلسطین برگزار می‌شود.
سردار طهرانی مقدم درباره مجاهدت‌های سردار سرلشگر حجازی خاطرنشان کرد: افتخار این را دارم که ۴۰ سال رفیق و همراه همکار این شهید بزرگوار بودم، ابتدا در سال ۶۰ در سپاه منطقه ۲ اصفهان، من و سردار حجازی به‌عنوان معاون حجت‌الاسلام نمازی در برخورد با عناصر ضدانقلاب فعال بودیم این همکاری در نیروی مقاومت بسیج و در جبهه‌های مقاومت ادامه پیدا کرد.
وی تأکید کرد: تلاش‌های سردارانی مانند حاج قاسم سلیمانی، شهید طهرانی مقدم و شهید حجازی مقاومت را مجهز به موشک‌های قوی و نقطه زن کرد، طوری که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اگر اسرائیل کوچک‌ترین غلطی بکند، حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود. رشادت‌ها و مجاهدات این شهدای بزرگوار، مقاومت را به اینجا رساند که ما امروز شادی پیروزی مقاومت در غزه و کرانه باختری بر خود می‌بالیم و این پیروزی‌ها را مدیون شهدایی مانند سید محمد حجازی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار سید محمد حجازی اربعین سید محمد حجازی برگزار می شود طهرانی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در امور انتظامی گفت: سردار شهید سید محمد حجازی یکی از بازوان اصلی محور مقاومت بود و محبوبیت بالایی نزد شهید سلیمانی داشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در امور انتظامی در حاشیه مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید حجازی که عصر امروز (پنجشنبه) در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شهید حجازی یکی از افرادی بود که در مکتب امام راحل تربیت و رشد کرده بود. سردار حجازی مدتی توسط رژیم ستمشاهی در زندان و تحت شکنجه بود و نقش مهمی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش ایفا کرد.

وی افزود: شهید حجازی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سنگر‌های مختلفی خدمت و در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرد و در سازماندهی، ساماندهی و جذب نیرو‌ها و هر پست‌ها و مسئولیت‌هایی که داشت از آن‌ها سرافراز بیرون آمد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه شهید حجازی در جبهه مقاومت نقش موثری داشت، تأکید کرد: سردار حجازی دارای ایده بود و تفکری ساختارمند داشت و در هر مسئولیتی به زیر ساخت‌ها نیز توجه و ساختار‌ها را عمق‌بخشی می‌کرد. این شهید عزیز در کادرسازی بسیار توانمند بود و در رشد و تربیت مدیران و فرماندهان نقش موثری داشت.

وی با بیان اینکه سردار حجازی در فرماندهی جامعیت داشت و در سطح استراتژی و راهبردی فرماندهی می‌کرد، ادامه داد: سردار حجازی در مسئولیت‌های مختلف موفق بود چرا که جامعیت داشت و در کنار روحیه عملیاتی روحیه فرهنگی بالایی داشت و موجب رشد و شکوفایی بسیج شده بود.

سردار اشتری با بیان اینکه سردار حجازی فردی اخلاق مدار، ولایتمدار و با اخلاص بود، عنوان کرد: سردار حجازی فردی انقلابی و علاوه بر اینکه در حوزه عملیاتی تبحر خوبی داشت در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی فردی موثر بود. پدر شهید حجازی از متدین و خیرین اصفهان بود و در منزل شان روضه اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌شد.

وی در پایان با بیان اینکه مدیون مجاهدت‌های شهدا هستیم، افزود: سردار حجازی یکی از بازوان اصلی محور مقاومت بود و محبوبیت بالایی نزد شهید سلیمانی داشت.

دیگر خبرها

  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان