Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در نشست خبری که امروز با حضور حناچی و تعداد دیگری از مدیران شهری برگزار شد اظهار گفت: ۲۰ درصد پول طرح ترافیک صرف زیرساخت‌های مترو می‌شود همچنین از ۱۰۰ درصد درآمد ناشی از طرح به دلیل شیوع کرونا ۶۰ درصد آن کاهش یافته و به طور کلی در ایام کرونا بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اتوبوسرانی و مترو کاهش درآمد داشته‌ایم در حالی که ۱۵۰ میلیارد هزینه‌های ما افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کرونا مانع خرید اتوبوس  از محل درآمد طرح ترافیک شد گفت: برای خرید اتوبوس از محل طرخ ترافیک مبلغی نداریم و محل تأمین اعتبارات خرید اتوبوس از طریق اوراق مشارکت و بودجه شهرداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اظهار کرد: در طول ۴ سال گذشته تا کنون اجرای طرح دوچرخه اشتراکی، مناسب‌سازی معابر برای معلولان و جانبازان و توسعه مراکز فنی، اجرا شده و در زمینه توسعه حمل و نقل هوشمند، توسعه زیرساخت فیبر نوری، تکمیل رینگ ورودی و خروجی محدوده طرح کاهش و توسعه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی انجام گرفته است.

هاشمی گفت: همچنین ساماندهی و مدیریت پارک حاشیه‌ای و آغاز احداث پارکینگ‌های محله‌ای انجام گرفته است و اگر بخواهیم به طور کلی در زمینه حمل و نقل موفق باشیم، سالانه  به ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه و اعتبار نیاز داریم.

وی با اشاره به افتتاح ۳۹ ایستگاه مترو در این دوره از مدیریت شهری گفت: هر چند بخشی از عملیات احداث این خطوط مترو‌ در دوره‌های گذشته اجرا شده بود، ولی به مرحله بهره‌برداری نرسیده بود و روند توسعه خطوط مترو از سال ۷۷ تا سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در ۴ سال گذشته کار معطل نمانده و با سرعت گذشته ادامه داشته است؛ بنابراین ۳۹ کیلومتر بهره‌برداری از خطوط مترو عملکرد قابل قبولی دارد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: بهره‌برداری از ۲۴ رام قطار شامل ۱۶۸ دستگاه واگن یک طبقه و دو دستگاه واگن دو طبقه، بومی‌سازی حداقل ۸۵ درصد دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز قطار ملی، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطار‌های برقی از قبیل قطار‌های پرسرعت مترویی و تراموا و همچنین کاهش قیمت تأمین ناوگان بیش از ۲۰ درصد و کاهش ارزبری پروژه‌ها در راستای اقدامات صورت گرفته این دوره بوده است.

هاشمی گفت: نصب ۲۸۰ دستگاه پله برقی و ۶۲ دستگاه آسانسور در ایستگاه‌های خطوط هفت گانه، افزوده شدن ۵ پست برق به شبکه مترو جزو توسعه خدمات کیفی محسوب می‌شود و معنای آن این است که از ۹۸۰ پله برقی موجود ۲۸۰ مورد از آن‌ها در این دوره ایجاد شده و در حوزه آسانسور‌ها نیز وضعیت بهتری داریم. در واقع به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که هیچ ایستگاهی بدون این امکانات بهره‌برداری نمی‌شود.

وی گفت: اگرچه نتوانستیم ۶۳۰ دستگاه واگن را که قرارداد آن از سوی وزارت کشور منعقد شده بود محقق کنیم، ولی در خصوص یک تا هفت سرفاصله حرکت قطار‌ها را کاهش دادیم و این نشان می‌دهد که از امکانات موجود بخوبی در حال استفاده هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: البته تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن نیاز دارد و در حال دنبال کردن تعمیر ۲۱۰ واگن هستیم. باید بتوانیم ۲۱۰ واگن دیگر نیز به ناوگان مترو اضافه کنیم که بدین ترتیب با ۴۲۰ واگن شرایط بهتری خواهیم داشت البته نیاز تهران تکمیل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اتوبوسرانی نیز خرید ۲۰۳ اتوبوس تک کابین، ۱۳ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۱۷۸ دستگاه مینی بوس، و بازسازی و تعمیر ۵۵۵ دستگاه اتوبوس را در دستور کار قرار داده‌ایم.

هاشمی با اشاره به قرارداد‌های در دست اقدام در حوزه اتوبوسرانی گفت: برنامه‌ریزی برای ورود ۱۰۰ دستگاه میدل باس و ۱۲۰ دستگاه تک کابین ورود و بکارگیری ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی خرید ۲۵ دستگاه ون مناسب‌سازی شده ویژه معلولین و برنامه‌ریزی برای بازسازی ۹۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین از جمله قرارداد‌های در دست اقدام در این حوزه است.

وی با اشاره به حوزه تاکسیرانی گفت: سال گذشته بیش از ۴ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده و برای سال جاری نوسازی ۱۵ هزار دستگاه را در نظر داریم. در سال جاری نیز ۷۰۰ دستگاه نوسازی شده که اگر ایران خودرو همکاری لازم را داشته باشد و قیمت‌ها را افزایش ندهد، می‌توانیم ۱۵ هزار دستگاه را نوسازی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به موضوع واکسیناسیون تاکسیرانان اشاره کرد و بیان داشت: حق راننده‌های تاکسی نبود که در اولویت سوم تزریق واکسن قرار بگیرند بیش از ۲۰۰ راننده تاکسی به دلیل شیوع کرونا جان خود را از دست داده اند و علی رغم مکاتبات صورت گرفته به نتیجه نرسیدیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای توسعه سیستم حمل و نقلی استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت، و شرکت مجتمع ایستگاهی استفاده شد که امسال از محل مجتمع‌های ایستگاهی شهرداری هزار میلیارد درآمدزایی داشته و پیش بینی می‌شود سال آینده به رقم ۲ هزار میلیارد برسد، اظهار داشت: استفاده از ماده ۱۸ و ۱۲ قانونی و کاهش مصرف سوخت و پیگیری و تهاتر مطالبات اعتبارات حوزه حمل و نقل از سال ۹۶ در حوزه اعتبارات رشد نسبتاً خوبی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران طرح ترافیک معاون حمل و نقل و ترافیک دستگاه اتوبوس بهره برداری خرید اتوبوس دستگاه واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، عصر دیروز طی تماس با اورژانس و به‌دنبال تصادف کامیون با تاکسی در گردنه حیران، نرسیده به هتل پارلا، روبروی رستوران ایران زمین، بلافاصله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.
۵ مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط فوریت‌های پزشکی نمین، به‌وسیله یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم
  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تزریق تدریجی ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مشهد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد