Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوفا همواره شعارش توسعه فوتبال میان کشورها و تیم های کوچک اروپایی بوده طی سال های اخیر، تیم های کوچک و کم تر شناخته شده ای توانسته اند در لیگ قهرمانان اروپا و حتی مراحل بالای لیگ اروپا راه یابند. با این حال بسیاری از هواداران مخالف حضور تیم های کوچک تر در لیگ قهرمانان اروپا هستند چرا که اعتقاد دارند سطح جذابیت مسابقات پایین می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوفا برای تشویق بیشتر کشورهای ضعیف در حوزه فوتبال اروپا، تورنمنت جدیدی راه اندازی کرده تا تیم هایی که فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا و حتی لیگ اروپا را به دست نمی آورند، بتوانند در این تورنمنت فرصت رقابت داشته باشند. 

دو سال پیش بود که یوفا اعلام کرد تورنمنت سومی به نام لیگ کنفرانس اروپا راه اندازی می شود و از فصل ۲۲-۲۰۲۱ یعنی فصل آینده فوتبال اروپا، شروع خواهد شد. در همین راستا، نگاهی داریم به چگونگی برگزاری این مسابقات و تاثیر آن روی لیگ اروپا.  چه تیم هایی راهی لیگ کنفرانس اروپا می شوند؟

از ۵۵ عضو اتحادیه یوفا، مجموعا ۱۸۴ تیم برای شرکت در این تورنمنت شانس دارند که ۴۶ تیم با حذف از دورهای مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا، شانس حضور در این تورنمنت را خواهند داشت. پیش از آغاز مرحله گروهی این رقابت ها، سه دور مقدماتی و یک پلی آف برگزار می شود. تیم هایی که از دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا حذف می شوند، می توانند شانس خود را برای راهیابی به لیگ کنفرانس اروپا امتحان کنند. لیگ کنفرانس اروپا متشکل از ۳۲ تیم است که هیچ یک از تیم ها سهمیه مستقیم کسب نمی کنند و باید در دورهای مقدماتی و پلی آف شرکت کنند. وقتی گفته می شود مثلا تاتنهام سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را کسب کرد، این به معنای حضور مستقیم آن ها در این رقابت ها نیست و باید در پلی آف شرکت کنند. ۱۷ تیم از مسیر اصلی لیگ کنفرانس اروپا، یعنی تیم هایی که در لیگ خود سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را کسب کرده اند، می توانند به مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا برسند (مثل تاتنهام، آاس رم و اونیون برلین) ۵ تیم از مسیر قهرمانان لیگ کنفرانس اروپا شانس حضور در مسابقات را دارند (قهرمانان لیگ های اروپایی که سهمیه اروپایی شان حضور در لیگ کنفرانس اروپاست) ۱۰ تیم که از پلی آف لیگ اروپا حذف می شوند، مستقیما به لیگ کنفرانس اروپا می رسند

مسابقات در هشت گروه چهار تیمی برگزار می شود. دو تیم صدرنشین هر گروه به همراه ۸ تیم سوم مرحله گروهی لیگ اروپا، به مرحله یک شانزدهم نهایی می رسند (درست مثل فرمت کنونی لیگ اروپا).

 اما سهمیه کشورها چگونه است؟ کشورهایی که در رنکینگ یوفا اول تا پنجم هستند (انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه)، یک سهمیه خواهند داشت. کشورهایی که در رنکینگ یوفا در رده ۶ تا ۱۵ هستند، دو سهمیه خواهند داشت. کشورهایی که در رنکینگ یوفا در رده ۱۶ تا ۵۰ هستند سه سهمیه و کشورهایی که در رنکینگ یوفا ۵۱ تا ۵۵ هستند، دو سهمیه خواهند داشت. از میان کشورهای مطرح، تیم های تاتنهام، آاس رم، اونیون برلین، رن و یک تیم از میان ویارئال یا سلتاویگو سهمیه حضور در لیگ کنفرانس اروپا را کسب کرده اند.  محل برگزاری فینال و جایزه مسابقات

فینال اولین دوره از رقابت های لیگ کنفرانس اروپا در تیرانا آلبانی برگزار می شود. استادیوم ۲۱ هزار نفری تیرانا، روز ۲۵ می ۲۰۲۲ میزبان فینال لیگ کنفرانس اروپا خواهد بود. قهرمان مسابقات لیگ کنفرانس اروپا، اگر نتوانسته باشد از لیگ خود به لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا راه یابد، مجوز حضور مستقیم در لیگ اروپای فصل آینده را کسب می کند. مسابقات لیگ کنفرانس اروپا مثل لیگ اروپا، هر هفته پنجشنبه برگزار می شود.  تغییر در ساختار لیگ اروپا

لیگ کنفرانس اروپا در نحوه برگزاری لیگ قهرمانان اروپا تغییری ایجاد نمی کند اما مسابقات لیگ اروپا که همیشه با حضور ۴۸ تیم برگزار می شد، تعداد تیم هایش به ۳۲ تیم کاهش پیدا کرد و لیگ اروپا مثل لیگ قهرمانان اروپا در ۸ گروه ۴ تیمی برگزار می شود. به عبارت دیگر هر سه تورنمنت یوفا با ۳۲ تیم برگزار می شود. در لیگ اروپا، صدرنشین گروه های هشت گانه به صورت مستقیم راهی مرحله یک هشتم نهایی می شوند اما هشت تیم دوم گروه های هشت گانه لیگ اروپا و هشت تیمی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سوم شده اند، یک پلی آف برگزار می کنند که هشت تیم برنده راهی یک هشتم نهایی لیگ اروپا می شوند. 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ کنفرانس اروپا لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود مرحله گروهی لیگ اروپا تیم هایی تیم ها پلی آف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس لیگ برتر انگلیس کاهش یافت؛ دیگر سهمیه اضافه لیگ قهرمانان اروپا به بوندسلیگا می‌رسد؟

طرفداری | از فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا با 36 تیم برگزار می‌شود. یکی از تغییرات فرمت جدید، اختصاص یافتن سهمیه اضافه برای دو کشوری است که نمایندگانش بهترین عملکرد را در سه رقابت اروپایی یوفا یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس ثبت کنند.

همانطور که در طرفداری خواندید، یکی از سهمیه های اضافه به احتمال ۹۹٪ به سری آ ایتالیا اختصاص می یابد. انتظار می رود همین امشب بعد دیدارهای لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا، سهمیه پنجم ایتالیا در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا قطعی شود. اما بوندسلیگا در آستانه کسب دیگر سهمیه اضافه است. با توجه به صعود بایرن مونیخ و دورتموند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از یک سو و حذف آرسنال و منچسترسیتی از سوی دیگر، شانس بوندسلیگا برای کسب سهمیه پنجم به شدت افزایش یافت. در صورت حذف لیورپول و وست هم از لیگ اروپا، شانس لیگ برتر برای رسیدن به بوندسلیگا در جدول امتیازات به حداقل می رسد، به خصوص اینکه رقیب مستقیم وست هم، یک تیم آلمانی یعنی لورکوزن است. 

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • سهمیه ایتالیا قطعی شد: رم در یک‌قدمی چمپیونزلیگ
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • بررسی یک احتمال عجیب؛ سری آ با ۶ سهمیه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود؟
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • جنگ سهمیه: آتالانتا و فیورنتینا، چشم و چراغ ایتالیا
  • شانس لیگ برتر انگلیس کاهش یافت؛ دیگر سهمیه اضافه لیگ قهرمانان اروپا به بوندسلیگا می‌رسد؟
  • رکورد بی‌نظیر رئال مادرید در لیگ قهرمانان؛ 12 صعود به نیمه‌نهایی در 14 فصل اخیر!
  • تیم فوتبال اولسان سهمیه جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد
  • سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا
  • بارسلونا باخت و ۲ جام را از دست داد/اتلتیکو راهی جام باشگاه ها شد