Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:42:28 GMT

موزه دفاع مقدس ویژه تهران راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۱۲۳۵۵

موزه دفاع مقدس ویژه تهران راه‌اندازی شود

"مهرشاد کاظمی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و سوم خرداد سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر اظهارداشت: هشت سال، کشور از جمله شهر تهران درگیر جنگ بوده، این هشت سال بخشی از تاریخ این شهر است.

وی گفت: در تاریخ تهران، خاطرات، قصه‌ها، آثار و دست نوشته‌هایی از ایثار، فداکاری، مشارکت مردم در جمع‌آوری اقلام مختلف، دوختن لباس، حضور در جبهه در قالب عکس و فیلم موجود است که می‌توان آنها را در مکانی به صورت موزه معرفی کرد تا نسل‌های نوجوان و جوان با این رشادت‌ها آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از نمادها همچون دیوار نوشته‌ها که طی هشت سال دفاع مقدس در تهران وجود داشته، از بین رفته و تنها یک نمونه از آن دیوار نوشته‌ها بر روی دیوار سازمان تبلیغات اسلامی، در خیابان طالقانی باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه طی هشت سال دفاع مقدس در تهران ۶۸ موشک اصابت شده و ۳۰ مرتبه این شهر بمباران شده است، اظهارداشت: ۲هزار و ۵۹۷ نفر در اثر اصابت موشک و بمباران در تهران شهید شدند که این آمار قابل توجهی است، این افراد در جنگ رو در روی دشمن نبودند و باید این رویدادها در مکانی با مستندات بازگو شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: هیچ کدام از آثار بمباران و موشک در ساختمان‌های این شهر باقی نماده، طی هشت سال دفاع مقدس در هنرستانی در نازی‌آباد که تجهیزاتش مربوط به جنگ جهانی بوده بنا به ضروت، خمپاره و نارنجک ساخته می‌شد و وقتی که عراقی‌ها متوجه می‌شوند، به این هنرستان موشک می‌زنند اما به فاصله ۲۰۰ متر این موشک به منزل مسکونی که ۱۶ دانش‌آموز، در جشن تولدی حضور داشتند، اصابت کرده و آنان شهید می‌شوند، این ساختمان می‌توانست به عنوان نمادی حفظ شود اما تخریب شده و هیچ اثری از آن رویداد باقی نمانده است.

کاظمی گفت: در باغ سفارت انگلیس در قلهک تهران، بخش‌هایی‌ که موشک اصابت کرده، حفظ شده است، همچنین در کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و انگلیس آثاری از رویدادهای جنگ جهانی در بناهایی حفظ شده است و به عنوان مکان گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: نباید خاطرات تهران را پاک کرد، می‌توان خاطرات مربوط به رویدادهای دفاع مقدس در تهران را از کسانی که در قید حیات هستند، جویا شد و آنها را جمع‌آوری و حفظ کرد، با ایجاد موزه دفاع مقدس هم علاقه‌مندان می‌توانند با رویدادها و اتفاق‌های این واقعه تاریخی در تهران آشنا شوند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: باید اتفاقات و رویدادهایی که پیرامون جنگ به صورت خاص در تهران رخ داده است، حس مشارکت، ایثار و فداکاری مردم در موزه بازنمایی و به نمایش گذاشته شود.

برچسب‌ها گردشگری دفاع مقدس شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری دفاع مقدس شهرداری تهران گردشگری دفاع مقدس شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اخبار کنکور هشت سال دفاع مقدس شهرداری تهران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۱۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با توجه به معدنی بودن استان کرمان پیشنهاد راه اندازی موزه معدن با جنبه‌های آموزشی و آگاهی بخشی مطرح شده که این موضوع نیز بررسی و پیگیری خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد حجت رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع اعضای کمیسیون معدن این نهاد گفت: قوانین و مقررات مزاحم و بخشنامه‌های خلق الساعه مخل فعالیت‌های معدنی احصا و برای پیگیری بیشتر اصلاح آن‌ها به کمیسیون معدن اتاق ایران و مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی برای آموزش و اطلاع رسانی لازم در رابطه با قانون اولیه معدن و سایر موارد مورد نیاز در این حوزه برای فعالان معدنی ضروری است که باید انجام شود. 

او اظهار داشت:در نشست چند روز گذشته کمیسیون معدن اتاق ایران سه موضوع مهم جمع بندی انتظارات فعالان معادن از دولت در سال جدید، بررسی صلاحیت‌های لازم برای بهره برداری از معادن و استفاده از فرصت‌های همکاری با سازمان توسعه تجارت مانند شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی مورد تاکید قرار گرفت.

حجت، به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره و تصریح کرد: مواردی در این زمینه پیشنهاد شده که پس از بررسی و تائید، در قالب انجام فعالیت‌هایی اجرایی خواهد شد. رئیس کمیسیون معدن تصریح کرد: همچنین در سال جاری برنامه ریزی برای بازدید‌های میدانی برای معادن فعال و نیمه فعال، همایش تجلیل از پیشکسوتان حوزه معدن استان و شرکت فعال و موثر در همایش کرمان آیدکس صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به معدنی بودن استان کرمان پیشنهاد راه اندازی موزه معدن با جنبه‌های آموزشی و آگاهی بخشی مطرح شده که این موضوع نیز بررسی و پیگیری خواهد شد. 

گفتنی است در این نشست مواردی از جمله شکل گیری شرکت‌های مادر تخصصی، تشکیل بانک اطلاعاتی از فعالان معدنی و معادن، شناسایی تامین کنندگان مواد معدنی و تجهیزات معدنی، تشکیل زیرگروه‌های کمیته‌های کمیسیون معدن، بازدید از نمایشگاه‌های معدنی و برگزاری سمینار‌های آموزشی به صورت ماهانه مطرح شد.

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران